Ekonomika a Biznis

Cui bono? V koho prospech?

Nejak sa vzďaľujeme. Zatiaľ, čo my tu v slzavej Európe hovoríme o kríze, slabých a nedostatočných rastových trendoch s vratkými základmi, za oceánom sme absolvovali návrat do stavu pred.   Nezamestnanosť v Spojených štátoch dosiahla predkrízovú úroveň, profitabilita firiem dosiahla historické maximá (rovnako ako objem cash v bilanciách), S & P index je nad 2000 […]

1. mája 2015

Tak trochu zmätený príspevok

Keď som čítal Platónov dialóg, podobenstvo o jaskyni, nerozumel som mu a až bratia či súrodenci Wachowski mi (a nielen mne) pomohli preniknúť do sveta tejto idey, keď uviedli v roku 1999 svoj prelomový Matrix.     Čo je a čo bude realita, je skutočne terra incognita a správny uhol pohľadu. Existencia je lotéria s […]

6. marca 2015

V krajine, kde sa nemožné vyrieši do troch dní

Stále sa nekončiace globálne konzekvencie vyplývajúce z medzinárodnej finančnej krízy ďalej postihujú všetky súčasti svetového hospodárstva. Mnohí analytici potvrdzujú, že ak by „spadla“ do negatívnej vývojovej trajektórie i ázijská ekonomika, tak budú tieto dopady, hlavne pre európsky automobilový a strojárenský priemysel, či pre americký vývoz technologických zariadení a know-how, doslova katastrofálne.       Mnohí […]

3. novembra 2014

Slovenský startup pomôže deťom s rečovými vadami

“Nesnažíme sa nahradiť logopéda, dávame mu do rúk nástroj, ktorým môže motivovať dieťa k terapii.” tvrdí Veronika Štrbáková, spoluzakladateľka slovenského startupu Speekle. Ten sa v posledných mesiacoch dočkal mimoriadneho záujmu médií, pretože má potenciál pomôcť logopédom a výrazne zeefektívniť ich prácu.     Existuje veľa detí (a patrili sme medzi nich možno aj my) s […]

28. októbra 2014

Upáliť, upáliť!

Téma všeobecná je téma nudná. Téma osobná je zábavná, to je pre mňa vysvetlenie záhady zvanej bulvár (ten tlačený papierový, nie široká ulica :))    Tak začnem pohľadom osobným. Založil som Jana. Tak nejako sa to hovorí. Požičal som mu peniaze. Jano je môj dôležitý klient, z istého pohľadu pre našu firmu kritický. Niektoré veci mu nevyšli a dočasne […]

15. októbra 2014

Preceňujeme globalizáciu?

   Globalizácia je v dnešnej dobe vysoko nadhodnotená. Samotný pojem globalizácia má vo svete špecifický význam a označuje spoločnosti alebo organizácie, ktoré si začínajú vytvárať medzinárodný vplyv alebo rozširujú svoju oblasť pôsobenia v medzinárodnom merítku.        Najčastejšie sa s globalizáciou stretneme pri vysvetľovaní rozpínavosti medzinárodných, globálnych alebo svetových trhov. Napriek tomu, že príkladov globalizovaných spoločností nachádzame vo svete mnoho, učebnicovým príkladom spoločnosti s celosvetovým pôsobením je Procter&Gamble. Avšak globalizácia […]

20. augusta 2014

Úspešné projekty pod hlavičkou Multibrand

   Multibrand je mediálna agentúra pôsobiaca v rámci skupiny United Group. Okrem marketingových aktitivít pre túto skupinu vyvíja aktivity a zabezpečuje marketingovú komunikáciu aj pre niekoľko významných a zaujímavých klientov, pre ktorých za posledné obdobie zabezpečila hodnotné realizácie.      Vo svojich aktivitách sa vždy snažíme nazerať na projekt cez potreby klienta, vnášame do vzťahov dôveru a partnerstvo. Veríme, že práve takýto prístup, aj […]

15. augusta 2014

AVIS prevzal ocenenie Slovak Superbrands 2013

   Hotel Double Tree by Hilton dňa 24. septembra 2013 privítal 150 hostí, vrátane podnikateľov a manažérov národných a medzinárodných spoločností, novinárov a osobností verejného života. Medzinárodná organizácia Superbrands tu udeľovala „Oscarov“ najlepším značkám. Bohatý program veľkolepého galavečera okrem vyhlasovania najlepších značiek a odovzdávania prestížneho ocenenia spestrilo aj predstavenie Superbrands ročenky 2013. Ročenka popisuje tie značky, ktoré vynikajú svojimi inováciami, výskumom a vývojom, kvalitou služieb a spoločensky […]

15. augusta 2014

Podľa United Group je rok 2014 plný príležitostí

   Máme za sebou päť rokov Krízy. Pri tak dlhom čase je už na mieste písať to slovo s veľkým K. Čo bude ďalej? Čaká nás nejaká zmena? Kríza stále pretrváva alebo sa veci zlepšujú?    Okrem toho, že každý z nás pociťuje krízu inak, niekoho sa dotkla viac, niekoho menej, môžeme sa pozrieť na objektívne makroekonomické čísla. Podľa odhadov na nasledujúci rok nás […]

15. augusta 2014

História masovej výroby

Masové produkty sa začali objavovať vo svete koncom 19. storočia v čase, keď populácia začala rásť mnohonásobne rýchlejšie vďaka vedecko-technickej revolúcii. V automobilovom priemysle bol pionierom masových produktov Henry Ford (zakladateľ automobilky Ford) a prvé masovo vyrábané vozidlo malo názov „Model T“.      Ideou Henryho Forda bolo zmeniť celé odvetvie, ktoré dovtedy vyrábalo iba kusové série automobilov. A to sa mu aj podarilo – sprístupnil […]

13. augusta 2014

Akých desať rokov čaká svetovú ekonomiku?

   Páni prepáčia, dobrých 10 rokov nás čaká. Možno historicky najlepších. Aj keď to znie asi kacírsky, myslím si, že svetovú ekonomiku čaká v najbližších rokoch silný rast a svet výrazne zbohatne. Natíska sa otázka, aké sú dôvody tohto pohľadu? Prečo si to myslím?        Veď dnes je práve to obdobie, keď je na tom svet zle. Všetko sa […]

6. augusta 2014

Trendy, ktoré očakávame

   Dôležitým aspektom analýz býva pohľad do minulosti. Ten najkratší, aký môžeme mať, je 5 rokov dozadu, keď v Spojených štátoch amerických praskla realitná bublina,      Bubliny boli aj v minulosti, avšak v tomto prípade sme boli svedkami obrovského nahromadenia prostriedkov v jednej časti ekonomiky bez akejkoľvek opatrnosti spojenia veľkých spoločností do celkov s väčšími úsporami, väčšími trhovými možnosťami, väčšou kontrolou a zároveň potenciálom veľkých problémov.   […]

6. augusta 2014

Multibrand má za sebou úspešný rok

Multibrand má za sebou úspešný rok, počas ktorého sme zrealizovali množstvo kampaní nielen v skupine United Group, ale aj pre našich klientov. Získali sme nových partnerov, s ktorými vieme pre našich zákazníkov poskytnúť ešte komplexnejšie portfólio produktov marketingovej komunikácie.    Marketing dneška, to už nie sú len kampane, ale hlavne neustály dialóg. Nielen ten od […]

31. júla 2014

Minulosť sa opakuje a budúcnosť nie je istá

Slobodný trh je najväčším hýbateľom ekonomického rastu našej spoločnosti. Rozvoj medzinárodného obchodu mal neopakovateľný vplyv na rast celkového HDP tejto planéty. Kam smeruje s jeho ďalším vývojom? Vladimír Záleský (33) | Bratislava | CFO United Group      Poslednou najväčšou zmenou v tejto oblasti bolo skončenie studenej vojny a otvorenie obchodných vzťahov medzi západom a východom. Výsledkom je aj rozšírenie Európskej únie a zväčšenie jej […]

31. júla 2014

Hodnota značiek a firiem v 21. storočí

Skutočná hodnota veľkých medzinárodných značiek netkvie iba v ich trhovej cene, ale aj v ich vízii, morálnej kvalite a vplyve na celé národy. To ide ruka v ruke s potrebou zrelosti a zodpovednosti. Výraznejšia priemyselná revolúcia je už síce za nami, avšak práve tento náš prítomný svet prechádza búrlivým vývojom a zásadnými zmenami. To so sebou prináša aj bezprecedentnú potrebu nových prístupov, […]

31. júla 2014

Doba nekonečného množstva billboardov sa končí: reklamné agentúry zistili, ako ich obísť

Doba nekonečného množstva billboardov na každom kroku sa pomaly, ale isto končí. Tlaky sú z každej strany – z legislatívy, životného prostredia, bezpečnosti na cestách a pod. Mnohé krajiny už dnes tvrdo obmedzujú počty oficiálnych vonkajších reklamných plôch a „neoficiálne“ rovno odstraňujú. Billboardy síce hneď zajtra zo sveta nezmiznú, no všetko má svoju evolúciu. A vyzerá to tak, […]

11. novembra 1111