Ekonomika a Biznis

Tak trochu zmätený príspevok

  • Keď som čítal Platónov dialóg, podobenstvo o jaskyni, nerozumel som mu a až bratia či súrodenci Wachowski mi (a nielen mne) pomohli preniknúť do sveta tejto idey, keď uviedli v roku 1999 svoj prelomový Matrix.     Čo je a čo bude realita, je skutočne terra incognita a správny uhol pohľadu. Existencia je lotéria s… Prečítať celé
  • V krajine, kde sa nemožné vyrieši do troch dní

  • Stále sa nekončiace globálne konzekvencie vyplývajúce z medzinárodnej finančnej krízy ďalej postihujú všetky súčasti svetového hospodárstva. Mnohí analytici potvrdzujú, že ak by „spadla“ do negatívnej vývojovej trajektórie i ázijská ekonomika, tak budú tieto dopady, hlavne pre európsky automobilový a strojárenský priemysel, či pre americký vývoz technologických zariadení a know-how, doslova katastrofálne.       Mnohí… Prečítať celé
  • Slovenský startup pomôže deťom s rečovými vadami

  • “Nesnažíme sa nahradiť logopéda, dávame mu do rúk nástroj, ktorým môže motivovať dieťa k terapii.” tvrdí Veronika Štrbáková, spoluzakladateľka slovenského startupu Speekle. Ten sa v posledných mesiacoch dočkal mimoriadneho záujmu médií, pretože má potenciál pomôcť logopédom a výrazne zeefektívniť ich prácu.     Existuje veľa detí (a patrili sme medzi nich možno aj my) s… Prečítať celé
  • Upáliť, upáliť!

  • Téma všeobecná je téma nudná. Téma osobná je zábavná, to je pre mňa vysvetlenie záhady zvanej bulvár (ten tlačený papierový, nie široká ulica :))    Tak začnem pohľadom osobným. Založil som Jana. Tak nejako sa to hovorí. Požičal som mu peniaze. Jano je môj dôležitý klient, z istého pohľadu pre našu firmu kritický. Niektoré veci mu nevyšli a dočasne… Prečítať celé
  • Preceňujeme globalizáciu?

  •    Globalizácia je v dnešnej dobe vysoko nadhodnotená. Samotný pojem globalizácia má vo svete špecifický význam a označuje spoločnosti alebo organizácie, ktoré si začínajú vytvárať medzinárodný vplyv alebo rozširujú svoju oblasť pôsobenia v medzinárodnom merítku.        Najčastejšie sa s globalizáciou stretneme pri vysvetľovaní rozpínavosti medzinárodných, globálnych alebo svetových trhov. Napriek tomu, že príkladov globalizovaných spoločností nachádzame vo svete mnoho, učebnicovým príkladom spoločnosti s celosvetovým pôsobením je Procter&Gamble. Avšak globalizácia… Prečítať celé
  • Úspešné projekty pod hlavičkou Multibrand

  •    Multibrand je mediálna agentúra pôsobiaca v rámci skupiny United Group. Okrem marketingových aktitivít pre túto skupinu vyvíja aktivity a zabezpečuje marketingovú komunikáciu aj pre niekoľko významných a zaujímavých klientov, pre ktorých za posledné obdobie zabezpečila hodnotné realizácie.      Vo svojich aktivitách sa vždy snažíme nazerať na projekt cez potreby klienta, vnášame do vzťahov dôveru a partnerstvo. Veríme, že práve takýto prístup, aj… Prečítať celé
  • AVIS prevzal ocenenie Slovak Superbrands 2013

  •    Hotel Double Tree by Hilton dňa 24. septembra 2013 privítal 150 hostí, vrátane podnikateľov a manažérov národných a medzinárodných spoločností, novinárov a osobností verejného života. Medzinárodná organizácia Superbrands tu udeľovala „Oscarov“ najlepším značkám. Bohatý program veľkolepého galavečera okrem vyhlasovania najlepších značiek a odovzdávania prestížneho ocenenia spestrilo aj predstavenie Superbrands ročenky 2013. Ročenka popisuje tie značky, ktoré vynikajú svojimi inováciami, výskumom a vývojom, kvalitou služieb a spoločensky… Prečítať celé
  • Podľa United Group je rok 2014 plný príležitostí

  •    Máme za sebou päť rokov Krízy. Pri tak dlhom čase je už na mieste písať to slovo s veľkým K. Čo bude ďalej? Čaká nás nejaká zmena? Kríza stále pretrváva alebo sa veci zlepšujú?    Okrem toho, že každý z nás pociťuje krízu inak, niekoho sa dotkla viac, niekoho menej, môžeme sa pozrieť na objektívne makroekonomické čísla. Podľa odhadov na nasledujúci rok nás… Prečítať celé
  • História masovej výroby

  • Masové produkty sa začali objavovať vo svete koncom 19. storočia v čase, keď populácia začala rásť mnohonásobne rýchlejšie vďaka vedecko-technickej revolúcii. V automobilovom priemysle bol pionierom masových produktov Henry Ford (zakladateľ automobilky Ford) a prvé masovo vyrábané vozidlo malo názov „Model T“.      Ideou Henryho Forda bolo zmeniť celé odvetvie, ktoré dovtedy vyrábalo iba kusové série automobilov. A to sa mu aj podarilo – sprístupnil… Prečítať celé
  • Akých desať rokov čaká svetovú ekonomiku?

  •    Páni prepáčia, dobrých 10 rokov nás čaká. Možno historicky najlepších. Aj keď to znie asi kacírsky, myslím si, že svetovú ekonomiku čaká v najbližších rokoch silný rast a svet výrazne zbohatne. Natíska sa otázka, aké sú dôvody tohto pohľadu? Prečo si to myslím?        Veď dnes je práve to obdobie, keď je na tom svet zle. Všetko sa… Prečítať celé
  • Trendy, ktoré očakávame

  •    Dôležitým aspektom analýz býva pohľad do minulosti. Ten najkratší, aký môžeme mať, je 5 rokov dozadu, keď v Spojených štátoch amerických praskla realitná bublina,      Bubliny boli aj v minulosti, avšak v tomto prípade sme boli svedkami obrovského nahromadenia prostriedkov v jednej časti ekonomiky bez akejkoľvek opatrnosti spojenia veľkých spoločností do celkov s väčšími úsporami, väčšími trhovými možnosťami, väčšou kontrolou a zároveň potenciálom veľkých problémov.  … Prečítať celé
  • Multibrand má za sebou úspešný rok

  • Multibrand má za sebou úspešný rok, počas ktorého sme zrealizovali množstvo kampaní nielen v skupine United Group, ale aj pre našich klientov. Získali sme nových partnerov, s ktorými vieme pre našich zákazníkov poskytnúť ešte komplexnejšie portfólio produktov marketingovej komunikácie.    Marketing dneška, to už nie sú len kampane, ale hlavne neustály dialóg. Nielen ten od… Prečítať celé
  • Minulosť sa opakuje a budúcnosť nie je istá

  • Slobodný trh je najväčším hýbateľom ekonomického rastu našej spoločnosti. Rozvoj medzinárodného obchodu mal neopakovateľný vplyv na rast celkového HDP tejto planéty. Kam smeruje s jeho ďalším vývojom? Vladimír Záleský (33) | Bratislava | CFO United Group      Poslednou najväčšou zmenou v tejto oblasti bolo skončenie studenej vojny a otvorenie obchodných vzťahov medzi západom a východom. Výsledkom je aj rozšírenie Európskej únie a zväčšenie jej… Prečítať celé
  • Doba nekonečného množstva billboardov sa končí: reklamné agentúry zistili, ako ich obísť

  • Doba nekonečného množstva billboardov na každom kroku sa pomaly, ale isto končí. Tlaky sú z každej strany – z legislatívy, životného prostredia, bezpečnosti na cestách a pod. Mnohé krajiny už dnes tvrdo obmedzujú počty oficiálnych vonkajších reklamných plôch a „neoficiálne“ rovno odstraňujú. Billboardy síce hneď zajtra zo sveta nezmiznú, no všetko má svoju evolúciu. A vyzerá to tak,… Prečítať celé