10 tipov, ako lepšie spoznať potenciálneho zákazníka

Ak chcete, aby bola vaša komunikácia smerom k potenciálnym zákazníkom efektívna a aby bola vaša značka pre nich lákavá, mali by ste lepšie spoznať vašich zákazníkov.   Každý podnikateľ by mal vedieť povedať, kto je jeho potenciálny zákazník. Ale viete, aký je váš cieľový trh, prečo ním je a akým problémom čelí? Čomu tento trh verí… Prečítať celé
Vydané 9. marca 2016 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , ,

Ak chcete, aby bola vaša komunikácia smerom k potenciálnym zákazníkom efektívna a aby bola vaša značka pre nich lákavá, mali by ste lepšie spoznať vašich zákazníkov.

 

Každý podnikateľ by mal vedieť povedať, kto je jeho potenciálny zákazník. Ale viete, aký je váš cieľový trh, prečo ním je a akým problémom čelí? Čomu tento trh verí a čomu nedôveruje? Čo majú jeho členovia radi, čo neznášajú, čoho sa boja a čo očakávajú? To všetko sú otázky, na ktoré je potrebné hľadať odpovede najmä vtedy, ak sa trhu snažíme niečo ponúknuť. Kľúčom k úspechu je nielen dobrý produkt a dobrá služba, ale aj aktívna snaha o pochopenie cieľovej skupiny. Prinášame desať základných rád, ktoré by ste si mali osvojiť bez ohľadu na to, či ste malý podnikateľ alebo manažér medzinárodnej firmy s pobočkou na Slovensku.

 

Ilustračná fotografia (foto: pixabay)

Ilustračná fotografia (foto: pixabay)

 

#1 Nepredpokladajte, ale plánujte

Nič nepredpokladajte. Ak sú vašou cieľovou skupinou muži v strednom veku, uvedomte si prečo. Ak je to potrebné, redefinujte svojich potenciálnych zákazníkov.

 

INZERCIA

#2 Učte sa z toho, čo zistili iní

Ide o vstupný marketingový prieskum zahŕňajúci prípadové štúdie, psychologické analýzy skúsených marketérov, správy z daného priemyslu, všeobecné marketingové výskumy a v niektorých prípadoch aj sociologické. Nezabúdajte, že vás prieskum by mal byť relevantný a súčasný.

 

#3 Vytvorte si typického zákazníka

Keď ste už zozbierali dostatok dát, môžete si začať vytvárať profil zákazníka. Ten by mal zahŕnať tvrdé faktory ako vek, pohlavie, úroveň vzdelania a príjem, ale nezabúdajte aj na povahové faktory ako temperament, citlivosť a  zvláštnosti.

 

#4 Urobte veľké kvantitatívne prieskumy

Váš vlastný prieskum by mal pokrývať najširšiu skupinu potenciálnych zákazníkov. Pri odpovediach by si mali vyberať z možností, aby ste nazbierali čo najviac tvrdých dát. Pýtajte sa otázky relevantné k vášmu produktu alebo službe.

 

#5 Urobte malé kvalitatívne prieskumy

Kvalitatívny prieskum na menšej vzorke vám pomôže lepšie pochopiť výsledky kvantitatívneho prieskumu a získate tak vhľad do myslenia zákazníka. Otázky by mali byť otvorené a relevantné.

 

#6 Pozrite sa na konkurenciu

Vaša konkurencia si pravdepodobne tiež urobila prieskum a na základe neho vyvíja určité aktivity. Ak má rovnakú cieľovú skupinu ako vy, pozorujte a učte sa zo spôsobu, akým oslovuje svojich zákazníkov.

 

#7 Pozrite sa na iné populárne produkty a služby

Pozrite sa na produkty a služby, ktoré už váš potenciálny zákazník využíva, aj keď nesúvisia s vašim podnikaním. Aké typy správ tieto značky používajú?

 

#8 Počúvajte sociálne konverzácie

Pozrite sa na to, čo hovoria vaši zákazníci online. Aké témy ich zaujímajú? S kým komunikujú a prečo?

 

#9 Preskúmajte interakcie s vašou značkou

Preskúmajte správanie užívateľov na vašej stránke. Zhodnoťte, ako interagujú s vašou značkou, či pridávajú komentáre a sociálne zdieľajú váš produkt alebo službu.

 

#10 Poskytnite priestor pre rast

Nikdy dokonale nepochopíte vášho potenciálneho zákazníka. Zákazníci sa vyvíjajú a menia vo chvíli, keď ich práve začínate spoznávať. Preto by mal byť vo vašej stratégii priestor a mali by ste sa snažiť čo najlepšie pochopiť vašich zákazníkov.

 

 

Ilustračná fotografia (foto: pixabay)

Ilustračná fotografia (foto: pixabay)


Zdroj: pixabay.com, www.entrepreneur.com

 

 

Pokračujte na ďalší príspevok »