Čítanie na 4 min.

TIP na rannú rutinu: vedomý strečing


Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. 0

Aby ste udržali svoju myseľ a telo v čo najlepšej forme, je dôležité cvičiť oboje.

Meditácia a všímavosť sú účinným spôsobom, ako pomôcť udržať našu myseľ zdravú.

A pokiaľ ide o naše telá, rutina strečingu je ideálny spôsob ako začať!

Ich spoločným cvičením môžeme dosiahnuť úplné precvičenie mysle a tela na zlepšenie nášho celkového zdravia a pohody.

Meditácia a strečing majú veľa spoločného – obe podporujú pohyb a prúdenie v našom tele.

Obe formy dosahujú najlepšie výsledky, keď sme prítomní v danom okamihu, a sú najúčinnejšie, keď sa stanú súčasťou našej každodennej rutiny.

 

Strečing

Medzi výhody strečingu patrí, že nám pomáha rozhýbať sa pred športom alebo sa po ňom zotaviť, zlepšiť rovnováhu, zvýšiť flexibilitu a môže tiež pomôcť zmierniť bolesti kĺbov a svalov.

Existujú rôzne typy tréningov, ranné, ktoré vám pomôžu začať deň bdelý, a záverečné večerné tréningy, na uvoľnenie napätia a denného stresu.

 

Všímavý strečing

Predtým, ako začneme s naťahovacími cvičeniami, mali by sme sa zamyslieť nad tým, čo robí naša myseľ, keď cvičíme svoje telo.

Kombinácia fyzických a duševných cvičení počas nášho každodenného života môže byť vzájomne prospešná.

Keď sa meditácia cvičí oddelene od vášho cvičebného režimu, budete sa viac sústrediť, čo môže pomôcť fyzickému tréningu a zlepšiť váš výkon.

No keď skombinujete tieto dve veci  stanete sa mentálne prepojenými so svojím fyzickým pohybom, vďaka čomu bude vaše cvičenie efektívnejšie.

Je to zároveň úžasný spôsob, ako využiť čas naplno a efektívne.

Zlepšíte si tak stabilitu, mobilitu, silu a popritom sa stanete pokojnejšími.

 

 

Počúvajte svoje telo a nastavte si rutinu presne podľa svojej chuti a potreby. Zdroj: istock.com

 

Ak chceme získať maximálny úžitok z nášho pravidelného strečingu, mali by sme sa pokúsiť aplikovať týchto päť zložiek vedomého cvičenia, ktoré nám pomôžu naladiť sa na naše telo.

 

1. Zámer

Náš duševný zámer a vedomie, ktoré doň prinášame, ovplyvňuje, ako efektívne bude naše cvičenie.

Aby sme praktizovali vedomý strečing, mali by sme pred začatím chvíľu popremýšľať, nastaviť svoje myšlienky na daný zámer a patrične nasmerovať sústredenie.

 

2. Dýchanie

Naše svaly potrebujú na pohyb kyslík.

Zamerajte sa na plynulé dýchanie pre vyváženú a energizujúcu rutinu pretiahnutia celého tela.

 

3. Načasovanie

Rytmus je životne dôležitý a mali by sme rozpoznať tempo každého cvičenia.

Zaraďte rytmus do svojho cvičenia, aby ste každému natiahnutiu dali prirodzený, plynulý a ľahký štýl.

 

4. Správna forma cvikov

Správna forma cvikov je dôležitá pre zacielenie všetkých správnych svalov pri precvičovaní – dôkladne počúvajte svoje telo.  

Myslite na každý jeden pohyb svalu počas strečingu, aby ste dosiahli čo najlepšie držanie tela, rovnováhu a vnútorný balans.

 

5. Zotavenie

Či už ide o zotavenie medzi tréningami alebo jednotlivými cvikmi, uvedomenie si našej fyzickej a duševnej pohody počas tohto prestoja je dôležité pre zlepšenie výkonu nášho tela a mysle.

 

Urobte zo strečingu zvyk

Rovnako ako pri meditácii, aj krátke obdobie strečingu môže mať čoskoro viditeľne priaznivý vplyv na náš život.

Ale ako pri všetkých cvičeniach tela a mysle, pravidelné a konzistentné cvičenie je ideálny spôsob, ako získať čo najlepšie výsledky.

Tréning flexibility pre začiatočníkov alebo pokročilejších športovcov by sa teda mal cvičiť podľa možnosti denne.

A nezabudnite, nikdy nie je neskoro začať so strečingom.

S pribúdajúcim vekom sa kĺby stávajú menej ohybnými a existuje množstvo strečingových cvičení, ktoré môžu seniori cvičiť aj sami doma.

Už len krátka denná strečingová rutina pre začiatočníkov môže zvýšiť našu flexibilitu a výkon, a znížiť bolesť.

Strečing je vhodné zaradiť do našej rannej rutiny popri každodennej meditácii.

Môže to chvíľu trvať, kým si zvykneme, ale akonáhle to urobíme, môže sa to zdať rovnako normálne ako čistenie zubov.

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. 0