Poznáte ich? Najsilnejší prírodní bojovníci proti depresii

Stále viac ľudí hľadá prírodné formy antidepresív, ktoré im pomôžu vyrovnať sa s depresiou. Tradičné antidepresíva majú totiž často nežiaduce vedľajšie účinky. Určite stojí za zváženie vybrať sa prírodnou cestou, ktorá môže byť príjemnejšia a efektívnejšia zároveň.   Doplnky, prírodné lieky a zmeny životného štýlu môžu zlepšiť vaše depresívne symptómy.   Depresia sa prejavuje ako… Prečítať celé

Stále viac ľudí hľadá prírodné formy antidepresív, ktoré im pomôžu vyrovnať sa s depresiou.

Tradičné antidepresíva majú totiž často nežiaduce vedľajšie účinky.

Určite stojí za zváženie vybrať sa prírodnou cestou, ktorá môže byť príjemnejšia a efektívnejšia zároveň.

 

Doplnky, prírodné lieky a zmeny životného štýlu môžu zlepšiť vaše depresívne symptómy.

 

Depresia sa prejavuje ako pretrvávajúca smutná nálada, znížený záujem o vaše obľúbené aktivity a príznaky, ktoré negatívne narúšajú vaše každodenné fungovanie.

Beznádej a strata potešenia sú dva charakteristické symptómy, ktoré sú takmer vždy prítomné pri veľkej depresívnej poruche.

Medzi ďalšie príznaky patrí únava alebo nepokoj, bolesti hlavy, ťažkosti s koncentráciou, zmeny hmotnosti, pocit viny alebo úzkosť.

Depresia je síce veľmi častá, ale stále je to vážna porucha nálady.

Ovplyvňuje všetky aspekty vášho života. Existuje mnoho typov depresie vrátane sezónnej afektívnej poruchy a miernej depresie, až po popôrodnú depresiu.

Čítajte ďalej a inšpirujte sa týmito tipmi ako poraziť depresiu.

 

Bylinné doplnky a vitamíny

Prirodzené účinky bylinných liekov a doplnkov vám môžu pomôcť vyrovnať sa s depresiou.

Tieto doplnky pochádzajú z rastlín a majú široké spektrum liečivých vlastností.

Opierajú o stáročia používania a prístup k ním je jednoduchý.

 

Ľubovník bodkovaný. Zdroj: mediteka.sk

 

Ľubovník bodkovaný

Ľubovník bodkovaný je veľmi populárny doplnok, ktorý sa užíva pri depresii, úzkosti, symptómoch menopauzy a problémoch so spánkom.

Táto obľúbená bylina dokonca môže zmeniť spôsob, akým mozog spracováva serotonín, dopamín a norepinefrín podobným spôsobom ako niektoré antidepresíva.

Vďačíme za to množstvu jeho aktívnych zložiek, vrátane hypericínu, hyperforínu a adhyperforínu.

Tieto zložky zvyšujú hladiny chemických poslov v mozgu, ako je serotonín, dopamín a noradrenalín. Tie potom pôsobia tak, že pozdvihnú a regulujú vašu náladu.

Je zaujímavé, že ľubovník bodkovaný nemá niektoré bežné vedľajšie účinky antidepresív na predpis, ako je strata chuti na sex.

 

Rhodiola

Rhodiola je bylina, ktorá sa užíva vo forme doplnkov, a je spojená s rôznymi zdravotnými výhodami, vrátane zníženia symptómov depresie a zlepšenej reakcie na stres.

Bylina prospieva ľuďom s depresiou tým, že znižuje nadmernú aktivitu časti mozgu, a ovplyvňuje receptory neurotransmiterov a molekulárne siete.

 

Vitamíny B

Vitamíny skupiny B sú pre naše zdravie veľmi dôležité.

Vitamín B-9 syntetizuje a opravuje DNA, pomáha tiež remetylovať homocysteín a premieňať ho späť na metionín, ktorý má antidepresívne vlastnosti.

Vitamín B-12 hrá zásadnú úlohu pri tvorbe červených krviniek, bunkovom metabolizme, nervových funkciách a tvorbe DNA.

Vitamín B-9 aj B-12 hrajú dôležitú úlohu pri syntéze neurotransmiterov, ako je napríklad serotonín.

 

Užívajte si slnečné žiarenie tak často, ako môžete. Zdroj: mnoncology.com

 

Vitamín D

Slnečné žiarenie poskytuje jedno z najlepších prírodných antidepresív: vitamín D.

Nedostatok vitamínu D môže hrať dôležitú úlohu pri depresii, a jeho doplnenie v tele vám môže výrazne pomôcť v tomto neľahkom boji.

Vystavenie slnečnému žiareniu predstavuje viac ako 90 % potreby vitamínu D, ktorú väčšina ľudí potrebuje.

Ak nemáte možnosť príjmať denné slnečné svetlo, zvážte užívanie doplnku vitamínu D, alebo konzumáciu potravín s vysokým obsahom tohto vitamínu, ako je mlieko, huby, morské plody a vajcia (najmä žĺtky).

 

Levanduľa

Ľudstvo hovorí o výhodách levandule vrátane jej relaxačných vlastností a o tom, ako im pomáha dobre sa vyspať už celé stáročia.

Keďže veľa ľudí s depresiou tiež pociťuje úzkosť a problémy so spánkom, levanduľa by im mohla pomôcť zaspať bez vedľajších účinkov liekov na spanie.

Vdychovanie levanduľových aróm pred spaním pomáha ľuďom zaspať, môžete vyskúšať napríklad esenciálne oleje do aróma difúzerov.

 

Omega-3 mastné kyseliny

Tieto tuky sa nachádzajú v rybách, ľanovom semienku, ľanovom oleji, vlašských orechoch a niektorých ďalších potravinách.

Omega-3 doplnky sa využívajú ako podporná liečba depresie a symptómov depresie u ľudí s bipolárnou poruchou.

Ľudia, ktorí nejedia ryby a chcú si zvýšiť hladinu omega-3, ich môžu užívať ako doplnky.

 

Potraviny, v ktorých nájdete Omega 3. Zdroj: draestheribañez.com

 

Šafran

Šafran má prezývku aj slnečné korenie.

Nie je to len kvôli jeho výraznej farbe, ale aj preto, že vám môže pomôcť zlepšiť náladu.

Šafran inhibuje spätné vstrebávanie serotonínu, čím ho v mozgu udrží dlhšie.

Používa sa vo východnej medicíne po stáročia – na rôzne ochorenia, vrátane nálady.

Okrem toho je šafran silný antioxidant a má kvantum priaznivých zdravotných účinkov.

 

Alternatívne terapie

Tieto terapie, ktoré sa často označujú ako doplnkové terapie, môžu tiež pomôcť znížiť depresiu.

Napríklad ihly používané v akupunktúre aktivujú endorfíny, ktoré zabíjajú bolesť a podporujú potešenie.

Meditácia zase môže ľuďom pomôcť zvládnuť depresiu a zvýšiť pocity pohody.

 

Alternatívne terapie/možnosti sú napríklad:

  • Akupunktúra
  • Meditácia
  • Masáž
  • Stimulačná terapia mozgu
  • Zmeny životného štýlu

Pokračujte na ďalší príspevok »