Zrod legendy v priamom prenose

Pompézne Gran Coupé od BMW prichádza vo vrcholnej verzii M8. Má sa AMG GT 63 S čoho báť?

Posledný dielik skladačky menom 8 je realitou.
Vydané 9. októbra 2019 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , ,

BMW minulý rok znovuzrodilo legendárny rad 8, do portfólia značky sa tak zaradilo luxusné GT-čko, ktoré stvárňuje vrchol v ponuke mníchovskej automobilky. Aby toho nebolo málo, časom sme spoznali nielen variant Coupé, ale aj Cabriolet a dokonca i Gran Coupé, ba čo viac, na scénu prišli aj vrcholné verzie M8. Posledným dielikom skladačky je napokon top model M8 Gran Coupé, ktorý nám v uplynulých hodinách značka servíruje.

Ako sa predpokladalo, M8 Gran Coupé je odvodené od em-osmičky kupé a kabrio, takže pod kapotou schováva prakticky zhodnú techniku. Tú zastrešuje dobre známy vidlicový osemvalec M TwinPower Turbo, ktorý počíta s dvojicou dvojkomorových turbodúchadiel umiestnených medzi radmi valcov. 4,4-litrový agregát s premenlivým časovanám sacích aj výfukových ventilov pracuje s tlakom až 350 barov, naďalej tak platí, že výkon je na úrovni 441 kW / 600 koní a 750 Nm. M8 Gran Coupé tak disponuje identickými parametrami ako M5.

Tým to ale nekončí. BMW už od začiatku bude ponúkať aj variant M8 Gran Coupé Competition, teda výkonnejšie vyhotovenie s o silou až 460 kW / 625 koní. O sprevodovanie sa stará 8-stupňový automat M Steptronic, ktorý prenáša silu na všetky kolesá. Aj v tomto prípade ale platí, že vo veci je pohon M xDrive, a teda okrem športového režimu s preferenciou zadnej nápravy je po ruke aj možnosť úplne odstaviť pohon predných kolies. Na výber sú tým pádom až 3 základne duhy pohonu – nielen 4WD a 4WD Sport, ale aj 2WD. Režim 2WD sa stal výhradou len radu 5 a 8.

Maximálka je papierovo obmedzená na tradičných 250 km/h, avšak vďaka príplatkovému paketu Driver’s Package sa maximálna rýchlosť posúva až za hranicu 300 km/h, presnejšie 305 km/h. Pokiaľ ide o akceleráciu, veci sa majú nasledovne. M8 Gran Coupe pokorí stovku z pokoja za 3,3 sekundy, verzie Competition dokážu túto disciplínu zvládnuť o 0,1 s. rýchlejšie.

Súčasťou výbavy sú aktívne elektronicky riadené tlmiče, elektromechanické riadenie či integrovaný brzdový systém s dvomi rôznymi nastaveniami brzdového pedála. Rovnako, ako tomu je v prípade M8 kupé aj M8 kabriolet, exteriér zdobí predný nárazník s citeľne väčšími otvormi na prívod vzduchu, zatiaľ čo vzadu si miesto našli mohutné 4 koncovky výfuku, ktoré oddeľuje rozmerný difúzor. Variant M8 Competition sa napokon pýši čiernymi detailmi, či už ide o tmavé ľadvinky, veľké 20” disky alebo dodatočnú odtrhovú hranu na veku batožinového priestora.

V rámci príplatkového karbónového balíka pribudli prvky z uhlíkových vlákien ako strecha, kryty spätných zrkadiel, predný splitter, difúzor či ostatné exteriérové detaily. Ako sa už stalo zvykom medzi novými bavorákmi, o viditeľnosť sa stará špičková laserová technológia, zatiaľ čo medzi voliteľnými prvkami nechýbajú karbón-keramické brzdy.

Inzercia

Kokpit sa mení len v detailoch. Okrem nových odtieňov kože, prešívania či dekórov a hŕstky plakiet do oka padnú 12,3” digitálne budíky, ktoré dostali pre M8-čku špeciálny režim zobrazenia – centrálne umiestnený otáčkomer s rýchlosťou, zatiaľ čo ostatné informácie sú zobrazené po stranách displeja. Centrom palubovky je následne druhý 12,3” displej, ktorý je možné ovládať dotykmi, hlasom alebo združeným ovládačom v stredovom tuneli. Do pozornosti treba dať i úplne nová hliníkovo-kožená radiaca páka.

         

Pokračujte na ďalší príspevok »