Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Čítanie na 4 min.

Revolučná Corvette prišla o strechu. Vyše 500-koňový osemvalec ale naďalej ostáva

Corvetta prvýkrát s plechovou sťahovacou strechou.

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. 0

Slávny Chevrolet Corvette v 8. generácii zaznamenal obrovskú revolúciu, keďže automobilka sa rozhodla na úplnú zmenu koncepcie. Ako tvrdili samotní vývojári, problém vpredu umiestneného motora bol fakt, že takáto koncepcia už dosiahla hranicu svojich možností. Nová Corvette tak rozdelila verejnosť na dva tábory, keďže s príchodom uprostred umiestneného motora sa zásadnou mierou zmenil aj samotný tvar karosérie.

Kokpit bol totiž posunutý dopredu o nemalých 42 centimetrov, čím vzadu vznikol priestor pre motor. Zároveň, predná kapota je citeľne kratšia a nižšia. Vo výsledku tak nová Corvette vyzerá úplne inak a možno povedať, že ikonický športiak stratil svoju výnimočnosť, na druhú stranu, po novom sa už naozaj môžeme baviť o plnohodnotnom superšporte a nielen o lacnom športovom počine spoza veľkej mláky. Ba čo viac, krátko po odhalení klasickej verzie prichádza už na scénu aj otvorený variant s dodatkom Convertibile

Gro zmien sa odohralo uprostred vozidla, kde sa nasťahoval mechanizmus pevnej skladacej strechy. Ako sa totiž čakalo, strecha je plechová, nie látková, pričom jej zloženie trvá len 16 sekúnd. Celý akt je možné vykonať aj počas jazdy, a to až do rýchlosti 48 km/h. Po zložení strechy ostáva v hornej časti vozidla dvojica ochranných oblúkov, ktoré slúžia nielen na zlepšenie aerodynamiky, ale aj na ochranu posádky v prípade prevrátenia. Chevrolet tak do segmentu otvorený superšportov vnáša nové želiezko v ohni, ktoré má na muške modely ako Ferrari F8 Spider, Lamborghini Huracán Spyder alebo McLaren 720s Spider.

Američania zatiaľ nešpecifikovali, o koľko kilogramov je otvorený variant ťažší (pribudli štyri elektromotory ovládajúce mechanizmus), vieme ale to, že príplatok za model Convertibile by mal byť na úrovni 7 500 dolárov. Rovnako ako kupé, aj kabriolet vo vnútri vyzerá podstatne futuristickejšie a technicky vyspelejšie ako kedykoľvek pretým. Dizajnéri značnou miery opticky odčlenili vodiča od spolujazdca, keďže medzi nich umiestnili masívny stredový tunel priamo nadväzujúci na palubnú dosku. Jej centrom je rozmerný displej s výrazným natočením na vodiča. Druhá, pre zmenu širokouhlá obrazovka sa nachádza priamo pred vodičom, konkrétne za netypickým volantom.

INZERCIA

Ako sa predpokladalo, kupé aj kabriolet bude v základe k dispozícii v rovnakej motorickej verzii. To značí, že srdcom modelu Corvette Convertibile je 6,2-litrový osemvalec Small Block LT2 s výkonom 369 kW / 502 koní a 637 Nm. O prenos sily na výhradne zadnú nápravu sa stará novo-vyvinutá 8-stupňová dvojspojková prevodovka Tremec. Automobilka hlási, že zmena koncepcie priniesla značne lepšie rozloženie hmotnosti, pričom má ísť o najlepšie jazdiacu Corvette všetkých čias.

Ak zoberiem do úvahy príplatkový paket Z51 Performance Package, Corvette bez strechy preto mala akcelerovať z 0 na 96 km/h pod tri sekundy. Bližšie technické parametre sa dozvieme pravdepodobne časom, vieme ale to, že k výrobe dôjde začiatkom budúceho roka v americkom závode v Bowling Green. Na americkom trhu sa má základná cena pohybovať na hranici okolo 70-tisíc dolárov, žiaľ, s dovozom do Európy sa zatiaľ oficiálne nepočíta.

Prečítajte si aj:

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. 0