fbpx
Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.
Renault Arkana Advertisement

IT Technológie

Čítanie na 5 min.

História E-commerce: Ako začal a aká je jeho budúcnosť?

História e-commerce je pomerne krátka, ale pre väčšinu z nás je predstava života bez online nakupovania prakticky nepredstaviteľná. Ako sa však e-commerce začal? To sa dozviete v článku nižšie

Informácie o tomto príspevku

Vydané 28. mája 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , ,

Copywriter, freelancer a zabávač vo voľnom čase Košice | Slovensko

Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. 1

Keď vezmeme do úvahy ako rýchlo sa mení svet, história e-commerce je pomerne krátka. Naopak, pre väčšinu z nás je predstava života bez online nakupovania prakticky nepredstaviteľná. Elektronicky sa dá nakúpiť takmer všetko, čo si dokážete predstaviť. Či už od potravín cez diamanty, cez služby až po produkty od spoločností.

E-commerce

Čo všetko spadá do E-commerce zdroj: nextech.sk

Elektronický obchod

Vývoj elektronického obchodu bol rýchly a rástol takmer ohromujúcim tempom. Len za posledné desaťročie prekvitali online trhy rovnako ako obrovské množstvo produktov a služieb ponúkaných na podporu predaja. Toto sú veci, ktoré by sa spotrebiteľovi mohli zdať neviditeľné ale sú neoddeliteľnou súčasťou podnikania. Tu by som zaradil hlavne kreditné karty, reklamy, či webové stránky a áno, toto všetko je tiež e-commerce.

Keď uvažujeme o elektronickom obchode, väčšina z nás sa zameriava na to, čo to znamená v súvislosti so svetom B2C. Osobne by som to nezaradil iba do tohto segmentu. Elektronický obchod označuje všetky spôsoby podnikania online. Kvalifikuje sa teda akákoľvek forma produktov alebo služieb zakúpených alebo predaných prostredníctvom elektronického média.

História E-commerce

V roku 1969 bola spoločnosť CompuServe prvou významnou spoločnosťou v oblasti elektronického obchodu, ktorá vznikla v USA. Aj keď sa to môže zdať ako dávno, tieto IT služby sa v 70. rokoch rozrástli od jednoduchých začiatkov ako poskytovateľov e-mailov až k uľahčeniu nakupovania na diaľku.

E-commerce faktory

Zatiaľ čo väčšina sveta oslavovala zázrak káblovej televízie, niektorí technicky zdatní používatelia založili trhovisko, ktoré bolo založené na e-commerce systémoch na uľahčenie predaja alebo aj samotného predaja už použitých počítačov. Tento trh bol priekopníkom pri vytváraní plne automatizovanej online aukcie a trhu v biznise.

E-commerce na konci 20. storočia

Dlhý čas e-commerce pomaly rástol bez väčšieho povšimnutia, ale v roku 1990 bol uvedený na trh prvý webový prehliadač s príznačným názvom „WorldWideWeb“. V tomto období sa vývoj internetu naštartoval na vysokej obrátke, od schopnosti zobrazovať základné weby až po spustenie služieb Amazon a eBay v priebehu niekoľkých rokov.

Inzercia

Netreba dodávať, že tieto 2 platformy dosiahli obrovský úspech, keď sa vyvinuli do masívnych platforiem elektronického obchodu, ktoré predávali a umožňovali spotrebiteľom predávať svoje vlastné výrobky ostatným na globálnom trhu a tiež si predplatiť položky, ktoré potrebujú.

Na konci 90. rokov bol veľkým boomom aj veľký počet e-mailov, DVD začali prekonávať VHS pásky ako preferovanú metódu pozerania filmov – ale dlho to nevydržalo. V roku 1997 prišiel na trh Netflix ako prvá online požičovňa filmov na svete.

Vďaka svojej reputácii založenej na modeli paušálnych poplatkov, bez poplatkov za prepravu alebo manipuláciu celkom vtipne a jednoducho vylepšil skúsenosť zákazníka. Takto sa postupne stal dominantným hráčom na trhu ktorý je jednotka na trhu až do dnes.

Silné značky v e-commerce zdroj: dropinblog.com

Len o rok neskôr vstúpil na scénu Paypal vo svojej prvej iterácii ako Confinity. Vtedy to bol nástroj na prevod peňazí. Spoločnosť teraz skôr funguje ako banka, ktorá vykonáva spracovanie platieb pre online predajov, aukčné stránky, osobných a komerčných používateľov. Je to služba, ktorá zákazníkom umožňuje posielať, prijímať a držať peniaze v 26 menách po celom svete. Dnes je spoločnosť Paypal a jej dcérska spoločnosť Venmo obrovské meno na trhu s digitálnymi menami.

Moderná éra: čo sa zmenilo?

Keďže v dnešnej dobe každá vec, ktorý by ste kedy mohli chcieť, je dostupná v digitálnej sfére, bolo v minulosti nevyhnutné, aby väčšina spoločností prešla na e-commerce.

Do roku 2014 spoločnosť Apple využil čas, ktorý trávime na prenosných zariadeniach, a vyvinul aplikáciu Apple Pay ako digitálnu peňaženku ako mobilný platobný nástroj. V súčasnosti je podporovaný na zariadeniach iPhone, Apple Watch, iPad a Mac. Generálny riaditeľ Tim Cook uviedol, že Apple Pay bude k dispozícii vo viac ako 40 krajinách a regiónoch. Aktuálny zoznam krajín si môžete pozrieť aj teraz na webových stránkach spoločnosti Apple.

E-commerce moderné

E-commerce v modernej ére zdroj: bloomidea.com

Ako sa elektronický obchod rýchlo rozvíja, už aj sociálne siete zabudovali e-commerce do ich systému. Napríklad Pinterest zaviedol platby za zobrazenie príspevku v roku 2015. Takéto masívne zmeny aj na našom trhu priniesli nových silných hráčov – či už Alza, Dedoles alebo Gymbeam, ktoré sa rozrástli viac ako dvojnásobne v roku 2020.

E-commerce sa rozvíja obrovským tempom a keďže sa rovnako rýchlo menia nákupné praktiky firiem aj jednotlivcov, bude veľmi zaujímavé sledovať ako sa vyvinie tento trh do budúcna. Prídu na slovenský trh nový hráči s ešte lepším nápadom? To všetko uvidíme už v nasledujúcich rokoch.

 

Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. 1

Informácie o tomto príspevku

Vydané 28. mája 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , ,

Copywriter, freelancer a zabávač vo voľnom čase Košice | Slovensko

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu.
Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Prihláste sa na odber nášho newslettera

Posielame výhradne editorov výber článkov
maximálne 1 newsletter týždenne a bez akýchkoľvek reklám.


Prejsť na stránku inzerenta: AVISMaxirent.sk

Zavrieť reklamu