fbpx
Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.
Renault Arkana Advertisement

Technologické pokroky

Čítanie na 4 min.

Ako sa Netflix dostal na vrchol streamovacích platforiem?

Ako sa dostal do popredia proti silnej konkurencii (Blockbuster) v minulosti? Netflix najprv nezačínal ako streamovacia platforma, ale požičovňa filmov.

Informácie o tomto príspevku

Vydané 7. júna 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , ,

Copywriter, freelancer a zabávač vo voľnom čase Košice | Slovensko

Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. 1

Netflix a jeho začiatky

V roku 1997 sa dvaja podnikatelia Reed Hastings a Marc Randolph spoločne rozhodli založiť online požičovňu DVD s názvom Netflix. V tej dobe chceli využiť práve rastúci dopyt po online službách.

V rovnakom období existovali väčšie pobočky ako Blockbuster, Hollywood Video a Movie Gallery. Nakoniec, v dnešnej dobe na Slovensku počujeme iba slovo Netflix. Ako sa to stalo?

Netflix logo

Keď začínal boom online požičovní, na trh taktiež vstúpil americký gigant Walmart a ďalšie obrovské obchodné reťazce. Amazon, v tej dobe, taktiež skúmal potenciál tohto trhu. Napriek tomu Netflix zvládol všetky výzvy a pomaly si vybudoval vedúce postavenie na trhu. Za posledné dve desaťročia sa globálna predplatiteľská základňa Netflixu zvýšila na 140 miliónov.

Ďalšia konkurenčná značka zatiaľ nedosiahne ani polovicu predplatiteľov, ktorých má Netflix. Akú sú dôvody rastu Netflixu a ako si značka vybudovala svoju udržateľnú konkurenčnú výhodu? Počas boomu e-commerce po celom svete a rastu stránok a e-shopov ako Amazon chcel Marc Randolph predávať svoje služby práve cez internet. Hľadal produkt podobný ako mala spoločnosť Amazon – knihy.

VHS pásky

VHS pásky v minulosti zdroj: rollingstone.com

Jeho kritériami boli, že by mal mať potenciálnu základňu ktorá chce zažiť pohodlie. Mali by mať produkt, ktorí by zákazníci radšej vyhľadávali online a mal by mať potenciál online obchodu, pretože nemal žiadne obmedzenia. Takto uvažovali o niekoľkých možnostiach. Z toho si vybrali online požičovňu filmov pretože spĺňali všetky ich stanovené podmienky. Vybraný koncept však musel spĺňať ešte niečo navyše.

Hodnoty spoločnosti

Základnými hodnotami služby Netflix je poskytovanie zábavy pre ľudí, ktorí chcú byť šťastní. Ako však z týchto základných hodnôt odvodili, komu presne predávať produkt? Odpoveď sa možno skrýva v porozumení potrieb zákazníka.

Inzercia

Porozumenie zákazníka

V tej dobe si Randolph a Hastings najali odborníkov, ktorí roky pracovali v priemysle požičiavania videí a ktorí pozorovali spotrebiteľské chovanie viac ako desaťtisíc hodín. Sám Randolph pozoroval dlhšiu dobu správanie spotrebiteľov. Začali spochybňovať všetky aspekty správania spotrebiteľa – prečo trávili toľko času hľadaním niektorých filmov? Prečo prestali pozerať film? Prečo ho pozerajú znova? Tento výskum ich viedol k určeniu hodnôt spoločnosti.

Netflix dal zákazníkom väčšiu slobodu a poskytol im možnosť vytvoriť si vlastný príbeh.

Marc Randolph a Reed Hastings

Marc Randolph a Reed Hastings zdroj: robbreport.com

Z výskumných poznatkov bolo zrejmé, že hlavným rozdielom spoločnosti Netflix bude poskytovanie väčšieho pohodlia zákazníkom kombináciou nádherného prispôsobeného zážitku, okamžitého prístupu a komplexného výberu za férovú cenu.

Netflix a produkt

V roku 1997 na trhu vládli VHS pásky. Boli nákladné a hlavne zaberali miesto. Skladovanie, balenie a preprava týchto pások preto stála omnoho viac. Randolph sa snažil vyriešiť tento problém. Neustále premýšľal nad novým materiálom, aby našiel riešenie. Objavil formát úložiska s názvom DVD. Ten práve vtedy dorazil na trh. Hastings to otestoval a obaja mali pocit, že DVD disky vyriešia problém vysokých nákladov na prepravu a skladovanie.

Netflix sa tak stal prvým používateľom technológie DVD, zatiaľ čo konkurenčné predajne boli voči DVD skeptické. Považovali ich za hrozbu a dlho sa držali so skladovaním VHS pások. Netflix vďaka rýchlej adopcii DVD získal pomaly výhodu nad svojou väčšou konkurenciou.

Originálny kontent

Netflix spočiatku nakupoval a propagoval množstvo lacných titulov z filmových festivalov. Na základe svojich údajov pomaly investovali do originálnych televíznych programov. Aj keď výroba týchto predstavení bola drahá, pôvodný obsah priviedol značku k vyššej vrstve v mysliach ľudí.

Po odbúraní DVD boomu sa Netflix zameral na streamovacie platformy. Tam ale narazil veľmi rýchlo na jeden problém. Predpokladali, že mnoho štúdií začne hromadiť obsah iba pre seba. Preto urobili rázne a dnes už vieme že správne rozhodnutie: vytvárať vlastný kontent. Cesta vpred pre Netflix je práve vývoj vlastného obsahu, a tak sa môžu rovnať aj platformám ako je HBO.

 

Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. 1

Informácie o tomto príspevku

Vydané 7. júna 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , ,

Copywriter, freelancer a zabávač vo voľnom čase Košice | Slovensko

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu.
Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Prihláste sa na odber nášho newslettera

Posielame výhradne editorov výber článkov
maximálne 1 newsletter týždenne a bez akýchkoľvek reklám.


Prejsť na stránku inzerenta: AVISMaxirent.sk

Zavrieť reklamu