Autopriemysel

Ako bude vyzerať automobilový priemysel v roku 2025?

Nová štúdia predpokladá, že v priebehu nasledujúcich 15 rokov prejde globálny automobilový priemysel najväčšou transformáciou vo svojej histórii.
Vydané 17. februára 2021 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , , ,

Ilustračná fotografia: Automobilky sa musia nutne transformovať a hľadať nové aktíva, aby si zabezpečili udržateľnosť. Dnes populárne SUV so spaľovacími motormi sa postupne stanú marginalizovanými typmi vozidiel, predpokladá sa, že ľudia budú preferovať malé elektromobily. Foto: Erik Stríž – Kia Sorento

Štúdia Automotive Landscape 2025 od Roland Berger Strategy Consultants predpovedá šesť významných automobilovových trendov, ktoré majú potenciál ovplyvňovať aj slovenskú ekonomiku. Stručný výber z tejto štúdie vydal magazín Industry Week

Dramatický presun výroby a predaja na ázijské trhy bude pravdepodobne pre nás nepriaznivou realitou, v dôsledku čoho bude 300-tisíc pracovných miest v Európe sú vystavených riziku.

Malé a lacné autá získajú na význame a autá stratia príťažlivosť ako symboly spoločenského statusu. Ekologické systémy mobility vo veľkých mestských oblastiach povedú k demotorizácii metropol a postupne sa tento trend začne pretavovať aj do každodenného života ľudí. 

Ďalej štúdia predpokladá, že elektrické vozidlá budú do roku 2025 predstavovať asi 10 percent predaja nových vozidiel. Hybridy dosiahnu 40-percentný podiel. Pripomíname, že za hybridné automobily sa považujú nielen tie plug-in hybridné, ktoré sa dajú nabíjať káblom, ale aj klasické hybridy so samonabíjateľnými menej kapacitnými akumulátormi a tiež mild-hybridy, ktoré fakticky len obsahujú štartér-generátor bez možnosti jazdy na elektrinu.

Pripojiteľnosť automobilov bude od roku 2025 jedným z kľúčových faktorov úspechu nových modelov. Štúdia predpovedá, že veľa vozidiel bude trvalo online, budú odosielať a prijímať informácie cez internet. Už dnes takéto funkcie automobily ponúkajú a nejedná sa len o autá vyššej triedy.

INZERCIA

Okrem uvedeného budú automobilky pristupovať aj k úprave existujúcich obchodných modelov, čoho dôkazom sú už transformujúce sa automobilky ako Hyundai, Kia, BMW či Daimler. Azda každá veľká automobilka chce byť po novom komplexný poskytovateľ mobility a zabezpečiť udržateľnosť svojho biznisu. Značky tak rozšíria svoje aktíva aj do oblastí mimo samotného predaja automobilov, napríklad prenájmu či poskytovania služieb.

Úspešné organizácie prejdú štrukturálnymi zmenami a otvoria sa partnerstvám (ako napr. Kia a Apple). Automobilové spoločnosti sa stanú menej centralizovanými a budú fungovať viac „globálne“, čo bude kombinovať globálny dosah s prispôsobením sa miestnym potrebám a predpisom (príkladom je už dnes Volkswagen či Suzuki-Maruti).

Ťažisko odvetvia sa presunie,“ uviedol Wolfgang Bernhart, partner spoločnosti Roland Berger Strategy Consultants a spoluautor štúdie. „Zmenia sa základné technológie, objavia sa nové formy organizačného nastavenia, zamestnanci budú musieť splniť nové požiadavky a vyvinú sa nové obchodné modely.“ Podľa Rolanda Bergera je kľúčové, aby spoločnosti zostali otvorené a flexibilné.

„Spoločnosti musia teraz čeliť príležitostiam a výzvam, aby sa cesta vpred stala príjemnou,“ uzatvára Bernhart.

Pokračujte na ďalší príspevok »