Slovensko postupne mení svet online reklamy, zavádza nový štandard

Aj v našich podmienkach sa dá začať konkurovať Googlu a Facebooku. Slováci prišli s odvážnou inováciou, ktorá má potenciál ovplyvniť trh s reklamou u nás i v zahraničí.   Súčasný trh s online reklamou je pestrý a inzerenti využívajú služby hneď niekoľkých poskytovateľov reklamných nosičov. Najpopulárnejšími sú Google a Facebook, pričom v našom regióne pre […]

Autor
Dátum zverejnenia 14. septembra 2016
Obsahuje nasledovné témy , , , , , , ,

Erik Stríž
Redakcia United Life Online
Bratislava, Slovensko

Aj v našich podmienkach sa dá začať konkurovať Googlu a Facebooku. Slováci prišli s odvážnou inováciou, ktorá má potenciál ovplyvniť trh s reklamou u nás i v zahraničí.

 

Súčasný trh s online reklamou je pestrý a inzerenti využívajú služby hneď niekoľkých poskytovateľov reklamných nosičov. Najpopulárnejšími sú Google a Facebook, pričom v našom regióne pre nich predstavuje významnú konkurenciu slovenská značka Etarget. Tieto spoločnosti (a mnohé ďalšie) ponúkajú svoje priestory na rôznych webstránkach, snáď iba Facebook je výnimkou a predáva výlučne vlastnú sociálnu sieť.

 

„Nedotknuteľný štandard“

Stále populárna je predovšetkým PPC reklama (Pay Per Click), zvyčajne sa s ňou stretávame ako s nevtieravými reklamnými pútačmi s malým obrázkom, nadpisom a krátkym textom. Pre inzerenta je výhodou, že táto reklama je spoplatnená až vo chvíli, keď na ňu používateľ klikne, samotné zobrazenie je zadarmo.

V tomto svete online reklamy platia určité pravidlá, ktorých sa držia inzerenti, ale aj poskytovatelia a nie všetky z nich sú vytvorené v prospech klienta. Dodnes je napríklad štandardom, že ak chcete konkrétneho používateľa internetu zacieliť a pripomenúť sa mu aj po tom, čo prvýkrát navštívil vaše webstránky, musíte si priplatiť za službu retargetingu. Často sa s ním stretnete aj pod pojmom remarketing.

Cieľom tejto služby je pripomínať sa používateľovi internetu dovtedy, kým nedokončí nákup alebo nevykoná inú aktivitu, ktorá je pre vás cieľom. Pre predajcu to môže byť nákup tovaru a pre mediálny titul prihlásenie sa na odber e-mailového newslettera.

Tento štandard, teda priplácanie si za funkciu retargetingu, sa využíval aj na Slovensku a pre poskytovateľov reklamných nosičov to znamenalo o niečo vyššie príjmy, zatiaľ čo pre inzerenta náklady navyše. Avšak každý, kto sa vo svete online reklamy orientuje, vie, že retargeting tvorí podstatnú súčasť reklamnej kampane, bez ktorej sa inzerent zaobíde iba ťažko. Slovenská reklamná sieť, ktorá však už dnes pôsobí aj v ďalších európskych krajinách, od septembra zavádza retargeting do základného balíčka. Mohlo by sa zdať, že je to iba dobre nastavená marketingová stratégia, že je to skôr o malej zmene obchodných podmienok. Pre ľudí z reklamného priemyslu je to ale mimoriadne odvážny krok, ktorý má potenciál výrazným spôsobom zatriasť celým trhom s online propagáciou.

Inovácia v praxi znamená, že inzerent stále platí iba za konkrétne kliknutie na jeho reklamu, pričom prémiovú službu retargetingu má už v cene. Tá sa navyše v porovnaní s predchádzajúcim obdobím nezvyšuje, čo pre inzerenta môže predstavovať úspory na celej kampani až niekoľko desiatok percent. Pre agentúry, ktoré svojim klientom zadávajú kampane v objemoch niekoľko tisíc eur, sa môže úspora počítať až v stovkách eur, pritom s rovnakým efektom.

 

Reklamy sú dnes všade. Tisíce webstránok, vrátane tých najsledovanejších, využíva naraz niekoľko reklamných platforiem a medzi nimi aj slovenský Etarget. Ten teraz zavádza také technologické inovácie, ktoré môžu ohrozovať aj Google a Facebook.

Reklamy sú dnes všade. Tisíce webstránok, vrátane tých najsledovanejších, využíva naraz niekoľko reklamných platforiem a medzi nimi aj slovenský Etarget. Ten teraz zavádza také technologické inovácie, ktoré môžu ohrozovať aj Google a Facebook.

 

Slovenské značky majú veľký potenciál

Je veľmi povzbudzujúce, že aj slovenská firma ako Etarget dokáže v silnom konkurenčnom prostredí takto výrazne inovovať trh. Reklamné platformy od Googlu a Facebooku totiž disponujú oveľa väčšími zdrojmi na financovia inovácií a zlepšení. Je veľká šanca, že množstvo domácich inzerentov z týchto platforiem bude uvažovať práve nad prechodom k slovenskému systému.

 

Etarget tvrdí, že služba retargetingu bude bezplatná pre všetkých zákazníkov bez ohľadu na to, koľko sa rozhodnú na online reklamu minúť peňazí. Práve to robí z kroku Slovákov významný míľnik, zatiaľ celkom ojedinelý. Ponecháva si však naďalej spoplatnenú funkciu Retargeting Plus, ktorej cieľom je zhodnotiť 98% návštevnosti na zákazníkov.

 

 

REKLAMA » PREJSŤ NA STRÁNKU INZERENTA


Naše tipy

Do Petrohradu bez víz! Letenky, doprava, ubytovanie a všetko, čo treba vedieť pred touto cestou

Výlet do Petrohradu nebol nikdy jednoduchší, a to vďaka zrušeniu vízovej povinnosti, ktorú nahradil bezplatný elektronický dokument. Inšpirujte sa sprievodcom, ktorý vám výlet uľahčí. Petrohrad je metropola Ruska, ktorá je považovaná za lepší turistickejší zážitok ako samotná Moskva.

23. januára 2020

Nečakané správy

Čína práve vyhlásila vojnu jednorazovým plastom. Bude vzorom aj pre Európu.

Rozsah opatrení proti jednorazovým plastom je bezprecendentný.

21. januára 2020

Tip na výlet

Francúzska riviéra – kombinácia hôr, pláži a príjemnej atmosféry za 3 dni

Krásne pláže, chutné jedlo, bohatá história a ešte krajšia príroda. To všetko sa dá stihnúť počas troch dní na Francúzskej riviére.

21. januára 2020

„Dobrosrdečnosť je zadarmo“

Prečo podnikáme dlhé cesty za sebapoznaním do Ázie?

Ocitli ste sa už niekedy v situácii, kedy ste nevedeli, či sa váš život uberá tým správnym smerom alebo ste dokonca nevedeli, čo vlastne od života chcete? V súčasnosti to veľa mladých ľudí rieši tak trochu radikálne. Vyberú sa niekde, kde toho nemajú veľa, no predsa majú čo ponúknuť.

20. januára 2020

New York Harbour Storm-Surge Barrier

Má hrádza okolo New Yorku za 200 miliárd dolárov zmysel? Prekvapivo sa zhodujú vedci i Trump

Podľa Trumpa sú to vyhodené peniaze a ani odborníci sa nezhodujú na tom, že bude hrádza fungovať.

20. januára 2020

VIDEO | Supercar Blondie

Najvzácnejšie autá sveta v jednej garáži

Navštívime spolu so Supercar Blondie Petersen Automotive Museum, kde môžete vidieť zbierku tých najhodnotnejších vozidiel na svete. Nie všetky sa vám však budú páčiť.

20. januára 2020

USA vs. Čína

Obchodná vojna medzi USA a Čínou – čo je jej pôvodca a prečo podpísanie dohody neznamená jej koniec?

Prečo sa nevedia Spojené štáty a Čína dohodnúť? USA je značne zadlžená a Čína je jej druhý najväčší veriteľ. Tento stav vytvára medzi nim napätie.

18. januára 2020

Kybernetická bezpečnosť

Zverejnili 20 najpoužívanejších hesiel sveta, pravdepodobne ich máte aj vy

Ak niekde používate jedno z uvedených hesiel, radšej si ho hneď zmeňte.

17. januára 2020

Neprehliadnite

3D tlač je príležitosť spraviť svet lepším miestom

Neuveriteľný technologický pokrok, ktorého sme všetci práve teraz svedkami, je záväzkom pre nás i ďalšie generácie.

16. januára 2020

Cenzurovaný antihrdina

Joker bol omyl. Predstaviteľ Jokera prechádza do Marvelu a hrá úplne novú postavu

Herecká povesť Jareda Leta podľa mnohých utrpela, keď vyšiel film Suicide Squad, v ktorom zahral avantgardného Jokera. Leto teraz prešiel z DC do Marvelu, kde stvárni postavu Morbiusa.

15. januára 2020

Doba živých robotov sa blíži

Prvý robot vyrobený zo živých buniek je na svete: ani živý, ani umelý, niečo medzitým

Vermontská univerzita si na svoje konto pripísala svetové prvenstvo – výrobu „robota“ vyrobeného zo živých buniek. Budúcnosť tohto vynálezu povzbudzuje divoké špekulácie.

14. januára 2020

Verejný záväzok zodpovednosti

Hrozby, ktoré nás dnes ovplyvňujú, sú vážne. Emisie CO2 neberieme na ľahkú váhu

Emisie CO2 by sme nemali brať na ľahkú váhu. Podieľajú sa na množstve problémov, ktoré okolo seba máme.

13. januára 2020

Stále máte chuť na kávu?

Prečo by mala šálka kávy stáť 22,50 eur

Ceny kávy sú neudržateľne nízke a ani si to neuvedomujeme.

9. januára 2020

Hviezdy dostupné pre každého

Celebrita najvyššieho rangu zagratuluje vášmu kamarátovi či manželke. Služba Cameo je unikátom.

Známe osobnosti ponúkajú za niekoľko desiatok či stoviek dolárov videá vytvorené špeciálne pre konkrétnu osobu.

8. januára 2020

Vplyv človeka je pozitívny i negatívny

Austrália čelí masovému vymieraniu druhov. Dialo sa aj v minulosti, no teraz je to iné

Katastrofické požiare v Austrálii budú mať dopad nielen na ekonomiku, ale aj biodiverzitu a funkcie ekosystému. 

7. januára 2020

Ničíme si vlastný svet

Čo robí vzduch v Dillí tak smrteľným? Prekvapivo to nie je len o doprave

V dobe populizmu sa hovorí najmä o nezdravej doprave, ale oveľa väčší vplyv na znečistenie majú tradície.

3. januára 2020

Už je to tu opäť

Najčastejšie novoročné predsavzatia: tretie je najväčším prekvapením

Obmedziť alkohol už nie je tak atraktívne predsavzatie ako v minulosti, ale chudnúť by chceli všetci.

2. januára 2020

PF2020

Oslavy Nového roka 2020 naživo: Ohňostroje končia, užite si možno tie posledné

Ochrana životného prostredia a zvierat, zvyšovanie bezpečnosti a pokrok. To sú dôvody, pre ktoré sa z ohňostrojov pomaly stáva prežitok.

31. decembra 2019

Autopedy mohli zmeniť svet

História motorizovaných kolobežiek má vyše sto rokov, kedysi ich jazdili poštári aj dámy

Vynález motorizovanej kolobežky prišiel v nesprávny čas, ale do histórie dopravy sa zapísal veľkými písmenami.

29. decembra 2019

Vlajková loď značky Genesis chce s veľkými motormi konkurovať najmä nemeckej prémii

G90-ka má za sebou ďalšiu modernizáciu. 

23. decembra 2019

Hudobná diaľnica v Maďarsku (video)

Tento zaujímavý počin by sa zišiel aplikovať aj u nás v úseku medzi Bratislavou a Trnavou a možno by sa vodiči jazdiaci v strednom pruhu naučili jazdiť podľa predpisov 🙂

23. decembra 2019