Nový Renault Grand Scenic. Latka je položená veľmi vysoko.

3

Erik Stríž
Šéfredakor United Life Online
Bratislava, Slovensko

Futuristický dizajn, vyspelá technika v interiéri, vysoká miera bezpečnosti a obrovský priestor pre posádku a jej batožinu. Nový Grand Scenic je veľkolepý automobil, ktorý stanovuje nové štandardy pre vlastnosti rodinných vozidiel.

 

Do kategórie automobilov MPV dnes výrazne zasahujú stále populárnejšie crossovery a kompaktné SUV, ktoré sú skĺbením niekoľkých typov automobilov do jedného praktického celku. Stále je však dopyt aj po tradičných rodinných vozidlách a nový Grand Scenic sa môže bez váhania postaviť do ich vedenia.

 

1

DIZAJN

Nová generácia automobilov radu Scenic nebola prekvapením, pretože tradične zdvihla latku kvality a výbavy, ponúkla modernú interpretáciu dizajnu rodinného vozidla a súčasne sa predstavila v dvoch variantoch. Základný Scenic je už sám o sebe dostatočne veľký, Grand je však ešte o 23 centimetrov dlhší a v jeho interiéri sa usadí až sedem ľudí. Dômyselné spracovanie sklápania sedadiel vytvára mimoriadny batožinový priestor, s ktorým bude radosť prevážať aj väčšie kusy nábytku.

Renault vo svojich vyjadreniach k novinke nešetrí chválou. Vraj má revolučný dizajn, my sa však prikláňame skôr k prívlastku evolučný. Je pravda, že v porovnaní s poslednou generáciou z roku 2013 sa Grand Scenic výrazne vylepšil a stáva sa tak vážnym konkurentom pre všetkých rivalov, ktorí dnes na poli rodinných MPV slávia úspechy v predajoch.

 

4

INTERIÉR

Grand Scenic je vybavený siedmimi sedadlami, ktoré sú v strednom rade spojené. Nie je to však tradičná čalúnená lavica, bočné vedenia a hlavové opierky sú také rozmerné, že budia dojem samostatných oddelených sedadiel. Nepochybne atraktívnou možnosťou je funkcia Multi-Sense, ktorou sa dá personalizovať atmosféra v interiéri.

Predná časť interiéru je orientovaná na vodiča, avšak všetky ovládacie prvky sú dostupné aj spolujazdcovi. Stredová konzola je priam kuriózna, pretože je nápadne oddelená od palubnej dosky a jej displej je orientovaný na výšku. V tejto konzole je spolu s dotykovým displejom rozhrania R-Link 2 a mechanickými ovládačmi aj páka prevodovky s moderným jednoduchým dizajnom. Vodič má k dispozícii multifunkčný volant, elektrické nastavenie sedadla, mohutnú lakťovú opierku so zabudovaným odkladacím priestorom a kombináciu analógových a digitálnych ukazovateľov na prístrojovej doske.

 

2

TECHNOLÓGIE A BEZPEČNOSŤ

Zaujímavosťou je, že všetky varianty nového Renault Scenic sú postavené až na 20-palcových kolesách. Rovnako nie je všedné, aby mali MPV v štandardnej výbave funkcie automatického núdzového brzdenia a detekcie chodcov. Nový Scenic je v tom dokonca prvý vôbec a jeho systém funguje v rýchlostiach od 7 do 60 km/h. Automobil tiež dokáže upozorniť na vybočenie z jazdného pruhu a na prílišné priblíženie sa k inému vozidlu, čomu prispôsobuje rýchlosť (adaptívny tempomat), sleduje objekty v slepom uhle, kamerou a radarom sníma okolie počas parkovania a dokonca umožňuje funkciu automatického parkovania len s minimálnou účasťou vodiča (musí iba stláčať pedále). Toto všetko sú základné predpoklady na autonómnu jazdu, avšak v rodinnom MPV predstavujú opatrenia pre celkové zvýšenie bezpečnosti.

Nový Renault Scenic a Grand Scenic vstupujú na trh, ktorý žiada ekologickejšie automobily dôraznejšie než kedykoľvek predtým. Aj preto sa výrobca prispôsobuje dopytu a novinku predstavuje aj s možným hybridným pohonom, v ktorom slabší elektrický motor asistuje benzínovému. Scenic Hybrid Assist sa nebude dať dobíjať káblom, energiu bude čerpať najmä z rekuperácie pri spomaľovaní a brzdení. Dnes však tento hybridný pohon v ponuke slovenského predajcu nefiguruje. Novinka sa u nás dodáva s benzínovými motormi Energy TCe 115 a 130 a naftovými Energy dCi 130, 160 a dCi 110.

 

3

 



EKONOMIKA

    UnitedLife 10 (jeseň/zima 2017)

Moderné vedenie spoločnosti

28. september 2017
EKONOMIKA

    UnitedLife 10 (jeseň/zima 2017)

Kardinálna otázka

18. september 2017
Ďalšie články z rubriky Ekonomika
ĽUDIA

    UnitedLife 10 (jeseň/zima 2017)

Lídri. Sme takí dobrí, ako si myslíme?

20. september 2017
ĽUDIA

    UnitedLife 09 (jar/leto 2017)

Rozhovor s Nickom Bollettierim

3. máj 2017
Ďalšie články z rubriky Ľudia
VEDA & TECHNOLÓGIE

    UnitedLife 10 (jeseň/zima 2017)

Zážitkové centrum vedy Aurelium

1. december 2017
VEDA & TECHNOLÓGIE

    UnitedLife 10 (jeseň/zima 2017)

Robotickí pomocníci v domácnosti

9. október 2017
Ďalšie články z rubriky Veda a Technológie
AUTOMOBILY

    UnitedLife Online (09/2017)

Úplne nový Nissan Leaf

7. september 2017
Ďalšie články z rubriky Automobily
Ďalšie články z rubriky Lifestyle
ZDRAVIE

    UnitedLife 08 (jeseň/zima 2016)

Všetko o znamienkach

16. november 2016
Ďalšie články z rubriky Zdravie