Nový Renault Grand Scenic. Latka je položená veľmi vysoko.

Futuristický dizajn, vyspelá technika v interiéri, vysoká miera bezpečnosti a obrovský priestor pre posádku a jej batožinu. Nový Grand Scenic je veľkolepý automobil, ktorý stanovuje nové štandardy pre vlastnosti rodinných vozidiel.   Do kategórie automobilov MPV dnes výrazne zasahujú stále populárnejšie crossovery a kompaktné SUV, ktoré sú skĺbením niekoľkých typov automobilov do jedného praktického celku. […]

Autor
Dátum zverejnenia 19. apríla 2017
Obsahuje nasledovné témy , , , ,

Erik Stríž
Redakcia United Life Online
Bratislava, Slovensko

Futuristický dizajn, vyspelá technika v interiéri, vysoká miera bezpečnosti a obrovský priestor pre posádku a jej batožinu. Nový Grand Scenic je veľkolepý automobil, ktorý stanovuje nové štandardy pre vlastnosti rodinných vozidiel.

 

Do kategórie automobilov MPV dnes výrazne zasahujú stále populárnejšie crossovery a kompaktné SUV, ktoré sú skĺbením niekoľkých typov automobilov do jedného praktického celku. Stále je však dopyt aj po tradičných rodinných vozidlách a nový Grand Scenic sa môže bez váhania postaviť do ich vedenia.

 

1

DIZAJN

Nová generácia automobilov radu Scenic nebola prekvapením, pretože tradične zdvihla latku kvality a výbavy, ponúkla modernú interpretáciu dizajnu rodinného vozidla a súčasne sa predstavila v dvoch variantoch. Základný Scenic je už sám o sebe dostatočne veľký, Grand je však ešte o 23 centimetrov dlhší a v jeho interiéri sa usadí až sedem ľudí. Dômyselné spracovanie sklápania sedadiel vytvára mimoriadny batožinový priestor, s ktorým bude radosť prevážať aj väčšie kusy nábytku.

Renault vo svojich vyjadreniach k novinke nešetrí chválou. Vraj má revolučný dizajn, my sa však prikláňame skôr k prívlastku evolučný. Je pravda, že v porovnaní s poslednou generáciou z roku 2013 sa Grand Scenic výrazne vylepšil a stáva sa tak vážnym konkurentom pre všetkých rivalov, ktorí dnes na poli rodinných MPV slávia úspechy v predajoch.

 

4

INTERIÉR

Grand Scenic je vybavený siedmimi sedadlami, ktoré sú v strednom rade spojené. Nie je to však tradičná čalúnená lavica, bočné vedenia a hlavové opierky sú také rozmerné, že budia dojem samostatných oddelených sedadiel. Nepochybne atraktívnou možnosťou je funkcia Multi-Sense, ktorou sa dá personalizovať atmosféra v interiéri.

Predná časť interiéru je orientovaná na vodiča, avšak všetky ovládacie prvky sú dostupné aj spolujazdcovi. Stredová konzola je priam kuriózna, pretože je nápadne oddelená od palubnej dosky a jej displej je orientovaný na výšku. V tejto konzole je spolu s dotykovým displejom rozhrania R-Link 2 a mechanickými ovládačmi aj páka prevodovky s moderným jednoduchým dizajnom. Vodič má k dispozícii multifunkčný volant, elektrické nastavenie sedadla, mohutnú lakťovú opierku so zabudovaným odkladacím priestorom a kombináciu analógových a digitálnych ukazovateľov na prístrojovej doske.

 

2

TECHNOLÓGIE A BEZPEČNOSŤ

Zaujímavosťou je, že všetky varianty nového Renault Scenic sú postavené až na 20-palcových kolesách. Rovnako nie je všedné, aby mali MPV v štandardnej výbave funkcie automatického núdzového brzdenia a detekcie chodcov. Nový Scenic je v tom dokonca prvý vôbec a jeho systém funguje v rýchlostiach od 7 do 60 km/h. Automobil tiež dokáže upozorniť na vybočenie z jazdného pruhu a na prílišné priblíženie sa k inému vozidlu, čomu prispôsobuje rýchlosť (adaptívny tempomat), sleduje objekty v slepom uhle, kamerou a radarom sníma okolie počas parkovania a dokonca umožňuje funkciu automatického parkovania len s minimálnou účasťou vodiča (musí iba stláčať pedále). Toto všetko sú základné predpoklady na autonómnu jazdu, avšak v rodinnom MPV predstavujú opatrenia pre celkové zvýšenie bezpečnosti.

Nový Renault Scenic a Grand Scenic vstupujú na trh, ktorý žiada ekologickejšie automobily dôraznejšie než kedykoľvek predtým. Aj preto sa výrobca prispôsobuje dopytu a novinku predstavuje aj s možným hybridným pohonom, v ktorom slabší elektrický motor asistuje benzínovému. Scenic Hybrid Assist sa nebude dať dobíjať káblom, energiu bude čerpať najmä z rekuperácie pri spomaľovaní a brzdení. Dnes však tento hybridný pohon v ponuke slovenského predajcu nefiguruje. Novinka sa u nás dodáva s benzínovými motormi Energy TCe 115 a 130 a naftovými Energy dCi 130, 160 a dCi 110.

 

3

 

INZERCIA: Peugeot Jesenné výhody

Všetko podstatné o novej Octavii

Octavia s poradovým číslom 4 prichádza. Je nádherná, pokroková a veľkolepo priestranná

Ideál rodinného auta na Slovensku prichádza v úplne novej podobe.

11. novembra 2019

Ekonomická sloboda na Slovensku

Je Slovensko dobrým miestom na podnikanie? Ani nie, v rebríčku nás predbehlo aj Maďarsko, Česko, Poľsko či Rumunsko

Podľa rebríčka ekonomickej slobody je Slovensko na veľmi nepriaznivej pozícii. A stále sa zhoršuje.

11. novembra 2019

Budúcnosť skladovania energie

Čo s batériami zo Slovenska? Riešenia sa ponúkajú, ale chýbajú reálne opatrenia

V Bratislave sa skončila prvá medzinárodná konferencia venovaná batériovým technológiám a úložiskám energie. Jej organizátori, členovia Slovenskej batériovej aliancie (SBaA), si zadefinovali akčné kroky manifestu, ktoré by mali zabezpečiť rozvoj jednotlivých oblastí batériového priemyslu na Slovensku.

6. novembra 2019

September priniesol v predaji nových vozidiel v Európe veľké prekvapenia. Zažiaril Mercedes a Tesla

Mercedes-Benz sa stal v Európe druhou najúspešnejšou značkou za minulý mesiac.

29. októbra 2019

Adventný koncert v bratislavskej Redute

Slávik menom Slávka

Len nedávno absolvovala bratislavské Konzervatórium a už sa zjavuje v programoch prestížnych operných scén. Meno, ktoré si treba zapamätať: Slávka Zámečníková.

24. októbra 2019

Porsche rozširuje portfólio elektrickej novinky o základnú verziu. Čo ponúkne najlacnejší Taycan?

Nedávno odhalený elektromobil od Porsche prichádza v základnom vyhotovení.

19. októbra 2019

Trvalý rast je nemožný

Ako súvisia recesie s inováciami

Krízy vznikajú a zároveň zanikajú. Je to kolobeh, ktorý je našou súčasťou od nepamäti. Navzájom súvisiace obdobia štádií ekonomiky, kedy obdobie konjunktúry (rastu) striedajú obdobia recesie (poklesu).

17. októbra 2019

TEST Peugeot 508 SW Allure 1.5 BlueHDi 130k EAT8

7 dôvodov, pre ktoré je podľa nás Peugeot 508 SW autom roka

Na tomto fantastickom kombi nenájdete chybu ani vtedy, keď ju budete urputne hľadať. Peugeot 508 SW na nás nesmierne zapôsobil.

16. októbra 2019

BMW predstavuje úplnú novinku. Rad 2 v štýlovom balení Gran Coupé má primárne predný pohon

Nová dvojka prichádza sprvoti ako štýlové 4-dverové kupé.

16. októbra 2019

Najrýchlejší sériový sedan na svete dostal exkluzívne doplnky. Toto je vylepšený Flying Spur

Luxusný Flying Spur dostal exkluzívny paket Blackline.

14. októbra 2019

Seriál o Číne

Predstihne Čína v umelej inteligencii USA?

Na základe sledovania informácií, ktoré sa na nás valia zo všetkých strán by sa mohlo zdať, že Čína nás všetkých čoskoro prevalcuje svojou inovačnou aktivitou. To isté sa týka aj vnímania jej pokroku v umelej inteligencii.

11. októbra 2019

Už vieme, ako bude nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem vyzerať a kedy príde

Príchod jednej z najväčších noviniek tohto roku je na spadnutie.

11. októbra 2019

Sila jednoduchého gesta

Tento šéf ročne napíše 9200 narodeninových pohľadníc, vysvetľuje význam vďačnosti

Sheldon Yellen je CEO stavebnej spoločnosti BELFOR Holdings, Inc. a každý rok napíše ručné narodeninové blahoželania všetkým vyše 9-tisíc zamestnancom.

10. októbra 2019

Zrod legendy v priamom prenose

Pompézne Gran Coupé od BMW prichádza vo vrcholnej verzii M8. Má sa AMG GT 63 S čoho báť?

Posledný dielik skladačky menom 8 je realitou.

9. októbra 2019

Revolučná Corvette prišla o strechu. Vyše 500-koňový osemvalec ale naďalej ostáva

Corvetta prvýkrát s plechovou sťahovacou strechou.

8. októbra 2019

Bublina alebo Boom?

Šialené tempo: Iba dvojročný startup BIRD má dnes hodnotu 2,5 miliardy

Je mimoriadny rast hodnoty „kolobežkových firiem“ postavený na stabilných základoch?

7. októbra 2019

Na predaj výhradne spolu

Aston Martin a Zagato na počesť 60-ročnej spolupráce prinášajú dve špecialitky za 6 miliónov libier

Oba modely vzniknú v obmedzenom počte, na predaj budú výhradne spolu.

5. októbra 2019

Nové 625-koňové super-SUV-čka od BMW dajú stovku za 3,8 sekundy. Privítajte X5 M a X6 M

Hneď v úvode spoznávame aj silnejšie vyhotovenia pod názvom Competition.

2. októbra 2019

Fantastický 5-valec žije ďalej! Ikonický motor s výkonom až 400 koní získalo nové Audi RS Q3

RS Q3 prichádza na scénu v dvoch karosárskych verziách.

30. septembra 2019