INZERCIA: Ochranné rúška s filtrom MeWe
INZERCIA: Ochranné rúška s filtrom MeWe
Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

Bell APT 70

Americký Bell pokročil s výrobou nákladných dronov s autopilotom, zaujíma sa o ne NASA

Čítanie na 2 min. Lietajú na elektrinu na maximálnu vzdialenosť 56 km a unesú až 32 kg.

Hovorí sa, že v Texase sú všetky veci väčšie a zdá sa, že to neplatí iba pre pozemky, autá a kovbojské klobúky. Ide napríklad aj o bezpilotné lietadlá či najnovšie drony. Aspoň tak to vyzerá pri pohľade na nový autonómny nákladný dron od firmy Bell z texaského mesta Fort Worthe.

 

Elektrický dron so štyrmi motormi a vertikálnym zdvihákom je jedným z najväčších projektov zameraných na komerčný prevoz nákladu leteckou cestou. Je vysoký takmer 190 cm a široký až 2,7 metra, dosahuje hmotnosť až 136 kg a dokáže uniesť ďalších 32 kg nákladu. Sú to pôsobivé technické parametre, najmä ak uvážime, ako vyzerajú konvenčné drony. Pokiaľ sa však jedná o pomerové vyhodnotenie schopnosti niesť náklad, vzhľadom k svojej hmotnosti je maximálne zaťaženie podobné ako pri ľahkých dronoch. Tie najlacnejšie nevedia uniesť ani kameru s hmotnosťou 100 gramov, lenže ich celková hmotnosť predstavuje ani nie toľko.

Bell APT 70 sa pôvodne ovládal pomocou diaľkového ovládača, ale od minulého decembra výrobca značne pokročil a dnes je jeho dron plne autonómny.

Bell tento svoj produkt vyvinul v rámci integračného programu robotov NASA. V tomto programe je cieľom demonštrovať spojenie komerčných robotických projektov s tými vládnymi, pričom apel je kladený na autonómnu prevádzku zariadení bez účasti ľudského operátora.

APT 70 umožňuje dosahovanie vyššie uvedených parametrov doletu a maximálneho zaťaženia vďaka vhodne navrhnutej konštrukcii. Dron pripomína akýsi dvojplošník, poháňajú ho štyri vrtule. Môže lietať maximálnou rýchlosťou 100 km/h, v záujme šetrenia energiou však lieta priemernou rýchlosťou 75 km/h a na jedno nabitie pri plnom zaťažení preletí až 35 míľ, teda 56 kilometrov.

Využitie nového dronu je v prvom rade v komerčnej logistike, hoci odopieraný mu nie je ani priestor vesmírneho výskumu či v armáde.

 

Prečítajte si aj: