Plejáda technických inovácií a úžasné parametre. Aj o tom je prvé elektrické Porsche, nový Taycan

Na svet prichádza doposiaľ najväčší konkurent pre Teslu.

Porsche už v roku 2015 konceptom Mission E avizovalo, že skôr či neskôr predstaví čisto elektrický automobil, ktorý má vyvolať rozruch. Stalo sa tak v uplynulých hodinách, kedy sa na svet predral úplne nový, prvý elektromobil značky. Nesie meno Taycan a hneď vo viacerých smeroch naozaj predstavuje revolúciu. Po estetickej stránke ide len o jemnú evolúciu línií konceptu Mission E, čo znamená, že vo veci je veľmi futuristicky sedan s viacerými pre Porsche novými dizajnovými prvkami.

Ako prvé udrie do očí grafika futuristicky tvarovaných LED svetlometov. Inak tomu nie je ani vzadu, kde sú úzke svetlá navzájom prepojené, navyše, chýbať nemôže ani výsuvný spojler. Absencia konvenčného agregáta umožnila radikálne zníženie kapoty, čo vo výsledku prináša úžasná aerodynamiku – koeficient odporu vzduchu má hodnotu len 0,22. Pri pohľade z profilu sa tvarom karosérie novinka trochu ponáša na Panameru, Taycan je ale citeľne nižší a športovejšie vyzerajúci.

Veľké zmeny so sebou prináša interiér, ktorý zasiahla rozsiahla digitalizácia. Aj napriek tomu, že palubovka sa naďalej drží tradičného dizajnu a rozloženia jednotlivých ovládacích prvkov vrátane pätice okrúhlych budíkov, analógové riešenie je nenávratne preč.

Kokpit totiž tvoria až štyri obrovské displeje – budíky tvorí zahnutá, až 16,8″ obrazovka, ktorá vôbec po prvýkrát v histórii značky Porsche úplne odsúva analógové ukazovatele. Základným stavebným kameňom palubovky je dotykový 10,9″ displej infotainmentu, zatiaľ čo v spodnej časti je umiestnený 8,4″ displej, ktorý pre zmenu slúži hlavne na ovládanie klimatizácie. Aby toho nebolo málo, štvrtý displej o veľkosti 10,9″ si miesto našiel pred spolujazdcom.

Zásadnou novinkou na poli automobilového priemyslu je spolupráca so spoločnosťou Apple, keďže Taycan je prvé sériové auto na svete, ktoré je vybavené zabudovanou funkciou Apple Music (na šesť mesiacov dokonca úplne zadarmo), ktorá slúži na počúvanie a streamovanie hudby. Okrem toho nechýba ani Apple CarPlay, v tomto prípade už bez nutnosti prepojenia káblom.

Najväčšia pozornosť sa pochopiteľne upriamuje do techniky pod povrchom. V úvode predaja bude Taycan k dispozícii v 2 výkonnostných verziách – Turbo a Turbo S. Ich spoločným základom je dvojica elektromotorov, každý na osobitnej náprave, ktoré ponúkajú úžasné parametre. „Základný“ Taycan Turbo sa hrdí výkonom 500 kW / 670 koní, zatiaľ čo Taycan Turbo S dostal až 560 kW / 761 koní. V oboch prípadoch ide o pohon všetkých štyroch kolies, pričom unikátnosťou je aj samotná prevodovka od Porsche.

Zadný elektromotor má 2-rýchlostnú prevodovku – prvý stupeň zabezpečuje rýchlu akceleráciu, zatiaľ čo druhý maximálne rýchlosti. V reči čísiel to znamená, že Turbo dokáže akcelerovať na stovku za 3,2 sekundy, zatiaľ čo verzia Turbo S len za 2,8 sekundy! Maximálna rýchlosť oboch modelov je 260 km/h. Energia pramení z akumulátorov s kapacitou 93,4 kW/h. Taycan je pritom prvým elektromobilom na svete, ktorý používa elektrický systém s napätím až 800 V, miesto 400 V.

Porsche síce sprvoti naznačovalo, že Taycan bude podporovať až 350 kW ultra-rýchle nabíjanie, realita napokon ukazuje „len“ 270 kW. Tak či onak ide o rekordný údaj medzi elektrickými autami súčasnosti, keďže doposiaľ bolo podporované maximálne cca 150 kW nabíjanie. V praxi to znamená toľko, že z 5 na 80 % sa dokážú nabiť akumulátory len za 22 minút, respektíve, 5 minút nabíjania by malo zabezpečiť dojazd približne 100 kilometrov.. Automobilka uvádza, že papierový dojazd verzie Turbo S je 412 kilometrov, zatiaľ čo verzia Turbo by mala na jedno nabíjanie absolvovať vyše 450 kilometrov.

  

INZERCIA: Peugeot Jesenné výhody

Nissan a Italdesign šokujú! Ich 720-koňové GT-R50 ide do sériovej výroby za vyše milión €

Výstredný koncept sa vskutku nečakane pretavil do sériovej podoby.

9. decembra 2019

Pýtal sa Filip Orth

Francis Ford Coppola v slovenskom rozhovore: Filmovanie je ilúzia, ale hlava mŕtveho koňa bola skutočná

Francisa Coppolu sme sa pýtali na to, ako sa v minulosti vedel vysporiadať s negatívnymi reakciami na jeho tvorbu, čo bol jeho najväčší životný úspech alebo na to, aký film považuje za svoj najobľúbenejší.

8. decembra 2019

Opel Insignia prešiel faceliftom, ktorý prináša špičkové svetlá a úspornejšie motory

Tradičný zástupca strednej triedy od automobilky Opel sa dočkal modernizácie.

8. decembra 2019

Nemajú si čo závidieť

USA a Čína majú spoločné viac ako sa zdá

Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, USA a Čína sa vo veľa aspektoch až tak veľmi nelíšia. Počas prebiehajúcej obchodnej vojny medzi oboma krajinami sa na nás valia kusé informácie, ktoré zvyčajne ukazujú v lepšom svetle iba jednu zo zúčastnených krajín. Či už články favorizujú Čínu alebo Spojené štáty, málokto sa pri ich čítaní zamyslí nad tým, čo tieto dve krajiny spája.

7. decembra 2019

15-kusové Bentley s brutálnym exteriérom a luxusným interiérom oslavuje pozoruhodný rekord

Continental GT v podobe, v akej sme ho doposiaľ nemali možnosť vidieť.

7. decembra 2019

AVIS Van Rental & Mercedes-Benz Sprinter

Tento rok si všetky darčeky odvezte lacno v prenajatej dodávke

Ako vyriešiť dopravu všetkých darčekov naraz a lacno? Najlepšie prenájom Sprintera v AVIS Van Rental.

6. decembra 2019

Jozef Kabaň sa vracia ku koreňom. Od budúceho roka bude šéfdizajnérom značky Volkswagen

Motoristický svet obletela pomerne veľmi prekvapujúca správa.

5. decembra 2019

Vyšiel celý trailer na posledného Jamesa Bonda: No Time to Die

Daniel Craig sa predstavuje ako agent James Bond poslednýkrát.

4. decembra 2019

Ponuka práce pre šikovných

Pridajte sa do tímu UnitedLife, píšte články pre rýchlo sa rozvíjajúci slovenský web

Ak sa vám páči smer, ktorým sa UnitedLife uberá a radi by ste sa stali jeho súčasťou, teraz máte príležitosť.

4. decembra 2019

Mercedes-Benz prekvapivo otáča. Nové S-ko dvanásťvalec predsa len dostane

O zaujímavé informácie sa postarala samotná hlava koncernu.

4. decembra 2019

Neprehliadnite dnešné výročie

Prvé fotografie Jupitera zblízka svet uvidel presne pred 46 rokmi

Kozmická sonda Pioneer 10 zhotovila a odoslala prvé fotografie Jupitera zblízka práve 3. a 4. decembra 1973.

3. decembra 2019

Nádherný F-Type je po facelifte ešte ostrejší, žiaľ v Európe už bez V6-ky

Pekelne rýchla šelma dostala novú tvár a techniku.

3. decembra 2019

Autorský komentár

Bez regulácie neprežijeme my ani príroda

Máme príliš veľa slobody? Áno. „Musíme našu slobodu začať riadiť. Ak sa nám to nepodarí, bude naozaj zle.“

1. decembra 2019

Pôvodný E.T. mimozemšťan sa vrátil po 37 rokoch vo výnimočnom 4-minútovom videu

Napriek tomu, že sa jedná o reklamu, režisérovi sa podarilo pripraviť naozaj pútavé video.

29. novembra 2019

Komentár

Nerobíme dosť, aby sme naplnili svoje ekologické ambície, emisie CO2 stále rastú

Správa OSN hovorí, že svet musí strojnásobiť agresivitu svojich záväzkov v oblasti klímy, aby zabránil environmentálnemu kolapsu.

27. novembra 2019

Lexus má jeden z najkrajších kabrioletov na trhu, navyše s poriadnym motorom pod kapotou

Model LC 500 Convertible sa zaraďuje k nemenej pôvabnému kupé.

26. novembra 2019

Úspešný príbeh s tragickým koncom

Concordy prestali lietať pred 16 rokmi, dosahovali rýchlosť 2330 km/h

Concorde bol odvážny projekt, ktorý sa udržal v komerčnej prevádzke až 27 rokov.

26. novembra 2019

Takto funguje náš svet

Albert Einstein predložil konečnú verziu všeobecnej teórie relativity pred presne 104 rokmi

Všeobecná teória relativity bola výplodom ducha génia.

25. novembra 2019

Virálny marketing v praxi

Z Cybertrucku si internet síce uťahuje, Elon Musk však hlási už 200-tisíc predobjednávok

Elektrický pick-up príde najskôr v roku 2021.

25. novembra 2019

Renault Clio a jeho príbeh

Za tri desaťročia sa stal fenoménom, na úspech bol odsúdený už na začiatku

Kombinácia skvelého marketingu, dôsledného vývoja a zohľadňovania potrieb zákazníkov sa ukázala ako recept na úspech. Renault Clio má za sebou veľmi úspešný príbeh.

24. novembra 2019

Ekonomická sloboda na Slovensku

Je Slovensko dobrým miestom na podnikanie? Ani nie, v rebríčku nás predbehlo aj Maďarsko, Česko, Poľsko či Rumunsko

Podľa rebríčka ekonomickej slobody je Slovensko na veľmi nepriaznivej pozícii. A stále sa zhoršuje.

23. novembra 2019