Európskym značkám sa darí v Číne

Čína, najľudnatejšia krajina sveta, je priestorom veľkých kontrastov, pre západný svet takmer nepochopiteľného politického zriadenia a svetom prakticky neobmedzených možností – neobmedzených preto, že aj legislatívne nie je všetko ani zďaleka tak zabezpečené, aby nebolo možné vyrábať a predávať napodobeniny produktov z celého sveta a s mimoriadnym úspechom.   Nálepka Made in China však nie […]

MAGIC TRAVEL, VisitMaldives.sk

Čína, najľudnatejšia krajina sveta, je priestorom veľkých kontrastov, pre západný svet takmer nepochopiteľného politického zriadenia a svetom prakticky neobmedzených možností – neobmedzených preto, že aj legislatívne nie je všetko ani zďaleka tak zabezpečené, aby nebolo možné vyrábať a predávať napodobeniny produktov z celého sveta a s mimoriadnym úspechom.

 

Nálepka Made in China však nie je iba o lacných produktoch vyrábaných v miliónových množstvách, je to aj o mnohých úspešných medzinárodných spoločnostiach a špičkových vedúcich pracovníkoch, ktorí za nimi stoja. Samozrejme, takéto spoločnosti nie sú v celej Číne, určite ich veľa nenájdeme v jej západnej časti. Prekvitá najmä Hongkong, ktorému sa podarilo vydobyť si nezávislosť od zvyšku krajiny a po ukončení správcovstva Spojeným kráľovstvom do roku 1997 zažíva veľký rozmach po každej stránke. Základ ekonomiky Hongkongu tvorí zahraničný obchod, valutovo-finančné operácie, elektronický, spracovateľský, ľahký a textilný priemysel, ktorý pracuje predovšetkým na export.

Veľké množstvo bonitných pracovníkov a úspešných firiem je príležitosť nielen pre domáce automobilky, ale aj pre tie európske. Očividne je o ne veľký záujem, čo dokazujú nielen predajné čísla z Nemecka, ale aj aktivity európskych automobiliek v prospech Číny. Špeciálne pre túto krajinu vyvíjajú zvyčajne predĺžené varianty sedanov a kombi vyššej strednej triedy, niektoré z nich si predstavíme nižšie:

 

Mercedes-Benz triedy E

Značka Mercedes-Benz vlani dosiahla piaty rekordný rok za sebou medziročným nárastom celosvetového odbytu o 13,4 percenta na 1 871 511 vozidiel. V roku 2015 tak divízia Mercedes-Benz Cars koncernu Daimler dodala, spolu so svojou ďalšou značkou smart, pri náraste 14,4 percenta celkovo 1 990 909 osobných vozidiel.

Ako mimoriadne úspešná sa ukazuje práve modelová rada E, pre ktorú sa, podľa Daimleru, rozhodujú až štyria z piatich zákazníkov. Na čínskom trhu sa trieda E ponúka aj v predĺženom variante, kde sa často využíva ako limuzína so služobným  šoférom, keďže zákazníci si vážia väčší priestor na nohy. V roku 2014 dosiahla miera dobytia trhu týmto modelom v Číne takmer 35 percent.

Najdôležitejšie trhy odbytu triedy E sú práve Čína, USA a Nemecko a  je prvým vozidlom značky Mercedes-Benz vyrábané v Číne.

Mercedes-Benz trieda E

Mercedes-Benz trieda E

Mercedes-Benz trieda E

Mercedes-Benz trieda E

 

Citroën C6

Výlučne pre čínskych zákazníkov sa rozhodla dodávať jeden model aj automobilka Citroën. Tá oživila niekdajší technologický šperk, model C6. V porovnaní s tým z roku 2006 (pôvodný koncept C6 Lignage bol predstavený už v 1999) má konzervatívnejší vzhľad, ladné krivky karosérie a prednej masky a chce sa zaradiť medzi prémiové modely z Nemecka.

Nová podoba modelu nie je tak úplne pokračovaním pôvodnej C6, je skôr automobilom hierarchicky posadeným nad C5. Ponúkne komfortný a priestranný interiér, moderné materiály a rozhrania, s dĺžkou 4,98 metra sa bude zaraďovať takmer k limuzínam. Rázvor kolies má dĺžku až 2,9 metra. Čínsky variant C6 sa bude vyrábať v meste Wuhan v spolupráci s koncernom DongFeng, najbližšie ho budete môcť vidieť na autosalóne v Pekingu.

 

Citroen C6

Citroen C6

Citroen C6

Citroen C6

Citroen C6

Citroen C6

 

Volkswagen T-Prime GTE a Phideon

Aktivity Volkswagenu sa týkajú aj najväčšieho trhu na východe. Pred časom zaujala zverejnením konceptu T-Prime GTE, ktorý sa predstaví práve v Číne a pravdepodobne len pre Čínu. Koncept je reakciou na predpoklady, že trh s automobilmi typu SUV bude stále rásť, v Číne až o 18 percent a v Rusku o neuveriteľných 23 percent. Tieto vysoké čísla sú príležitosťou pre veľký nemecký automobilový koncern, ktorý sa prostredníctvom konceptov približuje k zákazníkovi ešte skôr, ako sa ten rozhodne vôbec lepšie pozrieť na portfólio Volkswagenu.

Koncept T-Prime GTE kombinuje to najlepšie, čo automobilka dodnes vyrobila a balí to do modernej karosárskej úpravy. Model je tiež dobrým reprezentantom toho, čo môžeme v blízkej dobe očakávať od dizajnérskeho tímu automobilky. T-Prime GTE by mohol byť serióznym vzorom pre redizajny budúcich modelov, niečo ako prototypom.

 

VW T-Prime GTE (2)

VW T-Prime GTE

VW T-Prime GTE

VW T-Prime GTE

VW T-Prime GTE

VW T-Prime GTE

 

S hotovým vozidlom, teda nie konceptom, Volkswagen prišiel ešte v marci tohto roku. Upútal pozornosť modelom Phideon, ktorý sa však rozhoduje vrhnúť iba na čínsky trh. Zjavne je tento priestor oveľa lukratívnejší, ako ten európsky.

Volkswagen Phideon sa považuje za nástupcu modelu Phaeton, ktorý má vlastný jedinečný príbeh. Hoci sa dlho hovorilo, že sa Phaeton objaví v portfóliu automobilky ako lepší variant od Passatu, už sa tak pravdepodobne nikdy nestane. “Phaeton pre Čínu” je však realitou – hoci pod iným menom. Phideon ponúkne to najlepšie, čo Volkswagen doteraz vyrobil. Konkurovať bude BMW radu 5, Audi A6 a Mercedesu triedy E, o ktorom sme písali vyššie, ale s dĺžkou cez 5 metrov prekoná niektoré limuzíny.

Vďaka modulárnej platforme MLB má až trojmetrový rázvor kolies a celkovú dĺžku 505 centimetrov, jeho šesťvalec ponúkne 300 konských síl a krútiaci moment 440 Nm. Dodávať sa bude aj v hybridnom variante, ktorý by mal byť spoločne s konceptom T-Prime GTE reflexiou na stále rastúci dopyt po automobiloch s inovatívnym pohonom.

 

VW Phideon

VW Phideon

 

Jaguar XFL

So svojím príspevkom výlučne pre čínsky trh prišla aj britská automobilka Jaguar, ktorá na trh ponúkne predĺženú verziu sedanu XF. Jaguar XFL bude mať rázvor kolies dlhší o 140 milimetrov, ustáli sa tak na vzdialenosti 3,1 metra.

Po technickej stránke pôjde o rovnaký sedan XF, aký poznáme aj z našich ciest, jedine s úpravou pre lokálneho zákazníka. Nepoznáme cenu modelu a ani presný termín spustenia predaja, automobilka spomína neurčito druhú polovicu tohto roku. Vyrábať sa bude priamo v Číne. 

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

 

 

 

Zdroje:

Obrazový materiál: Daimler, Citroen, Jaguar, Volkswagen
Údaje: Daimler #1, Daimler #2, TASR #1, TASR #2, TASR #3

 

 

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Solárne elektromobily: Vyrieši stará technológia novodobé problémy?

5. novembra 2018

Nová futuristická formula

5. júla 2018

Prečo a kedy nastane ropný šok?

16. mája 2017

Nové BMW radu 5 siahlo na automobilový Olymp

9. mája 2017

Nový Renault Grand Scenic. Latka je položená veľmi vysoko.

19. apríla 2017