Európskym značkám sa darí v Číne

Čína, najľudnatejšia krajina sveta, je priestorom veľkých kontrastov, pre západný svet takmer nepochopiteľného politického zriadenia a svetom prakticky neobmedzených možností – neobmedzených preto, že aj legislatívne nie je všetko ani zďaleka tak zabezpečené, aby nebolo možné vyrábať a predávať napodobeniny produktov z celého sveta a s mimoriadnym úspechom.   Nálepka Made in China však nie […]

Čína, najľudnatejšia krajina sveta, je priestorom veľkých kontrastov, pre západný svet takmer nepochopiteľného politického zriadenia a svetom prakticky neobmedzených možností – neobmedzených preto, že aj legislatívne nie je všetko ani zďaleka tak zabezpečené, aby nebolo možné vyrábať a predávať napodobeniny produktov z celého sveta a s mimoriadnym úspechom.

 

Nálepka Made in China však nie je iba o lacných produktoch vyrábaných v miliónových množstvách, je to aj o mnohých úspešných medzinárodných spoločnostiach a špičkových vedúcich pracovníkoch, ktorí za nimi stoja. Samozrejme, takéto spoločnosti nie sú v celej Číne, určite ich veľa nenájdeme v jej západnej časti. Prekvitá najmä Hongkong, ktorému sa podarilo vydobyť si nezávislosť od zvyšku krajiny a po ukončení správcovstva Spojeným kráľovstvom do roku 1997 zažíva veľký rozmach po každej stránke. Základ ekonomiky Hongkongu tvorí zahraničný obchod, valutovo-finančné operácie, elektronický, spracovateľský, ľahký a textilný priemysel, ktorý pracuje predovšetkým na export.

Veľké množstvo bonitných pracovníkov a úspešných firiem je príležitosť nielen pre domáce automobilky, ale aj pre tie európske. Očividne je o ne veľký záujem, čo dokazujú nielen predajné čísla z Nemecka, ale aj aktivity európskych automobiliek v prospech Číny. Špeciálne pre túto krajinu vyvíjajú zvyčajne predĺžené varianty sedanov a kombi vyššej strednej triedy, niektoré z nich si predstavíme nižšie:

 

Mercedes-Benz triedy E

Značka Mercedes-Benz vlani dosiahla piaty rekordný rok za sebou medziročným nárastom celosvetového odbytu o 13,4 percenta na 1 871 511 vozidiel. V roku 2015 tak divízia Mercedes-Benz Cars koncernu Daimler dodala, spolu so svojou ďalšou značkou smart, pri náraste 14,4 percenta celkovo 1 990 909 osobných vozidiel.

Ako mimoriadne úspešná sa ukazuje práve modelová rada E, pre ktorú sa, podľa Daimleru, rozhodujú až štyria z piatich zákazníkov. Na čínskom trhu sa trieda E ponúka aj v predĺženom variante, kde sa často využíva ako limuzína so služobným  šoférom, keďže zákazníci si vážia väčší priestor na nohy. V roku 2014 dosiahla miera dobytia trhu týmto modelom v Číne takmer 35 percent.

Najdôležitejšie trhy odbytu triedy E sú práve Čína, USA a Nemecko a  je prvým vozidlom značky Mercedes-Benz vyrábané v Číne.

Mercedes-Benz trieda E

Mercedes-Benz trieda E

Mercedes-Benz trieda E

Mercedes-Benz trieda E

 

Citroën C6

Výlučne pre čínskych zákazníkov sa rozhodla dodávať jeden model aj automobilka Citroën. Tá oživila niekdajší technologický šperk, model C6. V porovnaní s tým z roku 2006 (pôvodný koncept C6 Lignage bol predstavený už v 1999) má konzervatívnejší vzhľad, ladné krivky karosérie a prednej masky a chce sa zaradiť medzi prémiové modely z Nemecka.

Nová podoba modelu nie je tak úplne pokračovaním pôvodnej C6, je skôr automobilom hierarchicky posadeným nad C5. Ponúkne komfortný a priestranný interiér, moderné materiály a rozhrania, s dĺžkou 4,98 metra sa bude zaraďovať takmer k limuzínam. Rázvor kolies má dĺžku až 2,9 metra. Čínsky variant C6 sa bude vyrábať v meste Wuhan v spolupráci s koncernom DongFeng, najbližšie ho budete môcť vidieť na autosalóne v Pekingu.

 

Citroen C6

Citroen C6

Citroen C6

Citroen C6

Citroen C6

Citroen C6

 

Volkswagen T-Prime GTE a Phideon

Aktivity Volkswagenu sa týkajú aj najväčšieho trhu na východe. Pred časom zaujala zverejnením konceptu T-Prime GTE, ktorý sa predstaví práve v Číne a pravdepodobne len pre Čínu. Koncept je reakciou na predpoklady, že trh s automobilmi typu SUV bude stále rásť, v Číne až o 18 percent a v Rusku o neuveriteľných 23 percent. Tieto vysoké čísla sú príležitosťou pre veľký nemecký automobilový koncern, ktorý sa prostredníctvom konceptov približuje k zákazníkovi ešte skôr, ako sa ten rozhodne vôbec lepšie pozrieť na portfólio Volkswagenu.

Koncept T-Prime GTE kombinuje to najlepšie, čo automobilka dodnes vyrobila a balí to do modernej karosárskej úpravy. Model je tiež dobrým reprezentantom toho, čo môžeme v blízkej dobe očakávať od dizajnérskeho tímu automobilky. T-Prime GTE by mohol byť serióznym vzorom pre redizajny budúcich modelov, niečo ako prototypom.

 

VW T-Prime GTE (2)

VW T-Prime GTE

VW T-Prime GTE

VW T-Prime GTE

VW T-Prime GTE

VW T-Prime GTE

 

S hotovým vozidlom, teda nie konceptom, Volkswagen prišiel ešte v marci tohto roku. Upútal pozornosť modelom Phideon, ktorý sa však rozhoduje vrhnúť iba na čínsky trh. Zjavne je tento priestor oveľa lukratívnejší, ako ten európsky.

Volkswagen Phideon sa považuje za nástupcu modelu Phaeton, ktorý má vlastný jedinečný príbeh. Hoci sa dlho hovorilo, že sa Phaeton objaví v portfóliu automobilky ako lepší variant od Passatu, už sa tak pravdepodobne nikdy nestane. “Phaeton pre Čínu” je však realitou – hoci pod iným menom. Phideon ponúkne to najlepšie, čo Volkswagen doteraz vyrobil. Konkurovať bude BMW radu 5, Audi A6 a Mercedesu triedy E, o ktorom sme písali vyššie, ale s dĺžkou cez 5 metrov prekoná niektoré limuzíny.

Vďaka modulárnej platforme MLB má až trojmetrový rázvor kolies a celkovú dĺžku 505 centimetrov, jeho šesťvalec ponúkne 300 konských síl a krútiaci moment 440 Nm. Dodávať sa bude aj v hybridnom variante, ktorý by mal byť spoločne s konceptom T-Prime GTE reflexiou na stále rastúci dopyt po automobiloch s inovatívnym pohonom.

 

VW Phideon

VW Phideon

 

Jaguar XFL

So svojím príspevkom výlučne pre čínsky trh prišla aj britská automobilka Jaguar, ktorá na trh ponúkne predĺženú verziu sedanu XF. Jaguar XFL bude mať rázvor kolies dlhší o 140 milimetrov, ustáli sa tak na vzdialenosti 3,1 metra.

Po technickej stránke pôjde o rovnaký sedan XF, aký poznáme aj z našich ciest, jedine s úpravou pre lokálneho zákazníka. Nepoznáme cenu modelu a ani presný termín spustenia predaja, automobilka spomína neurčito druhú polovicu tohto roku. Vyrábať sa bude priamo v Číne. 

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

 

 

 

Zdroje:

Obrazový materiál: Daimler, Citroen, Jaguar, Volkswagen
Údaje: Daimler #1, Daimler #2, TASR #1, TASR #2, TASR #3

 

 

INZERCIA: Peugeot Jesenné výhody

Najrýchlejší sériový sedan na svete dostal exkluzívne doplnky. Toto je vylepšený Flying Spur

Luxusný Flying Spur dostal exkluzívny paket Blackline.

14. októbra 2019

Seriál o Číne

Predstihne Čína v umelej inteligencii USA?

Na základe sledovania informácií, ktoré sa na nás valia zo všetkých strán by sa mohlo zdať, že Čína nás všetkých čoskoro prevalcuje svojou inovačnou aktivitou. To isté sa týka aj vnímania jej pokroku v umelej inteligencii.

11. októbra 2019

Už vieme, ako bude nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem vyzerať a kedy príde

Príchod jednej z najväčších noviniek tohto roku je na spadnutie.

11. októbra 2019

Sila jednoduchého gesta

Tento šéf ročne napíše 9200 narodeninových pohľadníc, vysvetľuje význam vďačnosti

Sheldon Yellen je CEO stavebnej spoločnosti BELFOR Holdings, Inc. a každý rok napíše ručné narodeninové blahoželania všetkým vyše 9-tisíc zamestnancom.

10. októbra 2019

Zrod legendy v priamom prenose

Pompézne Gran Coupé od BMW prichádza vo vrcholnej verzii M8. Má sa AMG GT 63 S čoho báť?

Posledný dielik skladačky menom 8 je realitou.

9. októbra 2019

Revolučná Corvette prišla o strechu. Vyše 500-koňový osemvalec ale naďalej ostáva

Corvetta prvýkrát s plechovou sťahovacou strechou.

8. októbra 2019

Bublina alebo Boom?

Šialené tempo: Iba dvojročný startup BIRD má dnes hodnotu 2,5 miliardy

Je mimoriadny rast hodnoty „kolobežkových firiem“ postavený na stabilných základoch?

7. októbra 2019

Na predaj výhradne spolu

Aston Martin a Zagato na počesť 60-ročnej spolupráce prinášajú dve špecialitky za 6 miliónov libier

Oba modely vzniknú v obmedzenom počte, na predaj budú výhradne spolu.

5. októbra 2019

Nové 625-koňové super-SUV-čka od BMW dajú stovku za 3,8 sekundy. Privítajte X5 M a X6 M

Hneď v úvode spoznávame aj silnejšie vyhotovenia pod názvom Competition.

2. októbra 2019

Fantastický 5-valec žije ďalej! Ikonický motor s výkonom až 400 koní získalo nové Audi RS Q3

RS Q3 prichádza na scénu v dvoch karosárskych verziách.

30. septembra 2019

Horúca správa!

Oficiálne zastúpenie značky Tesla na Slovensku? Elon Musk dúfa, že už budúci rok!

CEO Tesly má v pláne vzdať poctu slávnemu vynálezcovi akým bol Nikola Tesla.

24. septembra 2019

Najkrajšie sci-fi tohto roka

Ad Astra je úchvatný filmový zážitok, nevyhol sa však rozporom

Ako by asi vyzeral Strom života (2011), ak by bol vesmírnym sci-fi? Práve takto – ako Ad Astra.

24. septembra 2019

Dal 97% majetku na charitu

Barron Hilton zomrel vo veku 91 rokov. Prečítajte si jeho príbeh.

Sieť luxusných hotelov nezaložil, ale vybudoval z nich svetový fenomén. Bol známy aj pre svoju filantropickú činnosť.

23. septembra 2019

Funkcia priateľstva podľa Jana Wericha: Násobenie, delenie a dôvera

Jan Werich v televíznom zázname hovorí o význame a podstate skutočného priateľstva, ktoré každý z nás tak nevyhnutne potrebuje k naplnenému životu.

20. septembra 2019

TECHNOLÓGIE A ENVIRO

Ťažba kryptomien údajne vyprodukuje 800 ton CO2 ročne. Ako je to možné?

Príde vám to ako hlúpy hon na oxid uhličitý? V skutočnosti je ale aj obyčajné využívanie počítačových programov naviazané na produkciu škodlivých plynov, hoci nie úplne priamo. Čítajte o tejto téme viac.

20. septembra 2019

Fotogaléria

Každá mala garsónka má obrovský potenciál, pozrite si príklady zo sveta

Aj malé garsónky môžu byť pekným miestom na život, stačí do nich investovať trocha času, peňazí a citu.

19. septembra 2019

Jeden mobil na celý život: Etická výroba sa stáva novým trendom

Mali by sme skončiť s konzumným spôsobom života a začať si elektroniku viac vážiť? Určite áno, ale nevieme, či je toto tá správna cesta…

18. septembra 2019

Seriál o Číne

Ako funguje online marketing v Číne, ktorá má zakázaný Google, Twitter, Facebook, Youtube, Instagram aj WhatsApp?

Pre online marketérov na Slovensku je komunikovanie s cieľovými skupinami prostredníctvom sociálnych sietí Facebook, Instagram a Twitter každodennou rutinou. Ich život sa nezaobíde ani bez nahrávania zaujímavého obsahu na Youtube. Integrálnu úlohu v ich práci má vyhľadávanie a plánovanie kľúčových slov, optimalizácia obsahu pre vyhľadávače, tzv. „SEO“ a manažovanie reklamných kampaní cez Google Ads.

17. septembra 2019

Toto sú najúchvatnejšie automobilové novinky z tohtoročného autosalónu vo Frankfurte

Super-rýchla imidžovka, kabriolety od Ferrari, najrýchlejšie auto planéty či limitovaný Hyundai.

16. septembra 2019

Cestuj po svete

Island bez cestovky: 3000 km roadtrip autom po magickom ostrove s polárnou žiarou nad hlavou

Krajina, ktorú mnohí bez zaváhania označia ako najkrajšiu v Európe. Plná dychberúcich scenérií, kde si užijete pohľady ako z iného sveta, drsnú, ale magickú severskú prírodu, pozorovanie veľrýb a ak máte kúsok šťastia, tak aj polárnu žiaru. Reč je o Islande – krajine ohňa a ľadu. Inšpirujte sa našou 3000 km cestou okolo celého ostrova a zistite, ako si na Islande užiť poriadny výlet aj bez cestovky.

16. septembra 2019

Nové riešenie boja proti CO2?

V Nemecku chcú politici platiť ľuďom za odsávanie CO2 z atmosféry

Dostaneme zaplatené za prevádzkovanie čističky vzduchu? V Nemecku možno áno.

13. septembra 2019