Automobily

Európskym značkám sa darí v Číne

  • 15 júla, 2016
  • 6 min read
Európskym značkám sa darí v Číne

Čína, najľudnatejšia krajina sveta, je priestorom veľkých kontrastov, pre západný svet takmer nepochopiteľného politického zriadenia a svetom prakticky neobmedzených možností – neobmedzených preto, že aj legislatívne nie je všetko ani zďaleka tak zabezpečené, aby nebolo možné vyrábať a predávať napodobeniny produktov z celého sveta a s mimoriadnym úspechom.

 

Nálepka Made in China však nie je iba o lacných produktoch vyrábaných v miliónových množstvách, je to aj o mnohých úspešných medzinárodných spoločnostiach a špičkových vedúcich pracovníkoch, ktorí za nimi stoja. Samozrejme, takéto spoločnosti nie sú v celej Číne, určite ich veľa nenájdeme v jej západnej časti. Prekvitá najmä Hongkong, ktorému sa podarilo vydobyť si nezávislosť od zvyšku krajiny a po ukončení správcovstva Spojeným kráľovstvom do roku 1997 zažíva veľký rozmach po každej stránke. Základ ekonomiky Hongkongu tvorí zahraničný obchod, valutovo-finančné operácie, elektronický, spracovateľský, ľahký a textilný priemysel, ktorý pracuje predovšetkým na export.

Veľké množstvo bonitných pracovníkov a úspešných firiem je príležitosť nielen pre domáce automobilky, ale aj pre tie európske. Očividne je o ne veľký záujem, čo dokazujú nielen predajné čísla z Nemecka, ale aj aktivity európskych automobiliek v prospech Číny. Špeciálne pre túto krajinu vyvíjajú zvyčajne predĺžené varianty sedanov a kombi vyššej strednej triedy, niektoré z nich si predstavíme nižšie:

 

INZERCIA

Mercedes-Benz triedy E

Značka Mercedes-Benz vlani dosiahla piaty rekordný rok za sebou medziročným nárastom celosvetového odbytu o 13,4 percenta na 1 871 511 vozidiel. V roku 2015 tak divízia Mercedes-Benz Cars koncernu Daimler dodala, spolu so svojou ďalšou značkou smart, pri náraste 14,4 percenta celkovo 1 990 909 osobných vozidiel.

Ako mimoriadne úspešná sa ukazuje práve modelová rada E, pre ktorú sa, podľa Daimleru, rozhodujú až štyria z piatich zákazníkov. Na čínskom trhu sa trieda E ponúka aj v predĺženom variante, kde sa často využíva ako limuzína so služobným  šoférom, keďže zákazníci si vážia väčší priestor na nohy. V roku 2014 dosiahla miera dobytia trhu týmto modelom v Číne takmer 35 percent.

INZERCIA

Najdôležitejšie trhy odbytu triedy E sú práve Čína, USA a Nemecko a  je prvým vozidlom značky Mercedes-Benz vyrábané v Číne.

Mercedes-Benz trieda E
Mercedes-Benz trieda E
Mercedes-Benz trieda E
Mercedes-Benz trieda E

 

Inzercia

Citroën C6

Výlučne pre čínskych zákazníkov sa rozhodla dodávať jeden model aj automobilka Citroën. Tá oživila niekdajší technologický šperk, model C6. V porovnaní s tým z roku 2006 (pôvodný koncept C6 Lignage bol predstavený už v 1999) má konzervatívnejší vzhľad, ladné krivky karosérie a prednej masky a chce sa zaradiť medzi prémiové modely z Nemecka.

Nová podoba modelu nie je tak úplne pokračovaním pôvodnej C6, je skôr automobilom hierarchicky posadeným nad C5. Ponúkne komfortný a priestranný interiér, moderné materiály a rozhrania, s dĺžkou 4,98 metra sa bude zaraďovať takmer k limuzínam. Rázvor kolies má dĺžku až 2,9 metra. Čínsky variant C6 sa bude vyrábať v meste Wuhan v spolupráci s koncernom DongFeng, najbližšie ho budete môcť vidieť na autosalóne v Pekingu.

 

Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6
Citroen C6

 

Volkswagen T-Prime GTE a Phideon

Aktivity Volkswagenu sa týkajú aj najväčšieho trhu na východe. Pred časom zaujala zverejnením konceptu T-Prime GTE, ktorý sa predstaví práve v Číne a pravdepodobne len pre Čínu. Koncept je reakciou na predpoklady, že trh s automobilmi typu SUV bude stále rásť, v Číne až o 18 percent a v Rusku o neuveriteľných 23 percent. Tieto vysoké čísla sú príležitosťou pre veľký nemecký automobilový koncern, ktorý sa prostredníctvom konceptov približuje k zákazníkovi ešte skôr, ako sa ten rozhodne vôbec lepšie pozrieť na portfólio Volkswagenu.

Koncept T-Prime GTE kombinuje to najlepšie, čo automobilka dodnes vyrobila a balí to do modernej karosárskej úpravy. Model je tiež dobrým reprezentantom toho, čo môžeme v blízkej dobe očakávať od dizajnérskeho tímu automobilky. T-Prime GTE by mohol byť serióznym vzorom pre redizajny budúcich modelov, niečo ako prototypom.

 

VW T-Prime GTE (2)
VW T-Prime GTE
VW T-Prime GTE
VW T-Prime GTE
VW T-Prime GTE
VW T-Prime GTE

 

S hotovým vozidlom, teda nie konceptom, Volkswagen prišiel ešte v marci tohto roku. Upútal pozornosť modelom Phideon, ktorý sa však rozhoduje vrhnúť iba na čínsky trh. Zjavne je tento priestor oveľa lukratívnejší, ako ten európsky.

Volkswagen Phideon sa považuje za nástupcu modelu Phaeton, ktorý má vlastný jedinečný príbeh. Hoci sa dlho hovorilo, že sa Phaeton objaví v portfóliu automobilky ako lepší variant od Passatu, už sa tak pravdepodobne nikdy nestane. “Phaeton pre Čínu” je však realitou – hoci pod iným menom. Phideon ponúkne to najlepšie, čo Volkswagen doteraz vyrobil. Konkurovať bude BMW radu 5, Audi A6 a Mercedesu triedy E, o ktorom sme písali vyššie, ale s dĺžkou cez 5 metrov prekoná niektoré limuzíny.

Vďaka modulárnej platforme MLB má až trojmetrový rázvor kolies a celkovú dĺžku 505 centimetrov, jeho šesťvalec ponúkne 300 konských síl a krútiaci moment 440 Nm. Dodávať sa bude aj v hybridnom variante, ktorý by mal byť spoločne s konceptom T-Prime GTE reflexiou na stále rastúci dopyt po automobiloch s inovatívnym pohonom.

 

VW Phideon
VW Phideon

 

Jaguar XFL

So svojím príspevkom výlučne pre čínsky trh prišla aj britská automobilka Jaguar, ktorá na trh ponúkne predĺženú verziu sedanu XF. Jaguar XFL bude mať rázvor kolies dlhší o 140 milimetrov, ustáli sa tak na vzdialenosti 3,1 metra.

Po technickej stránke pôjde o rovnaký sedan XF, aký poznáme aj z našich ciest, jedine s úpravou pre lokálneho zákazníka. Nepoznáme cenu modelu a ani presný termín spustenia predaja, automobilka spomína neurčito druhú polovicu tohto roku. Vyrábať sa bude priamo v Číne. 

Jaguar XFL
Jaguar XFL
Jaguar XFL
Jaguar XFL
Jaguar XFL
Jaguar XFL
Jaguar XFL
Jaguar XFL

 

 

 

Zdroje:

Obrazový materiál: Daimler, Citroen, Jaguar, Volkswagen
Údaje: Daimler #1, Daimler #2, TASR #1, TASR #2, TASR #3

 

 

About Author

Erik Stríž

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings