Európskym značkám sa darí v Číne

Čína, najľudnatejšia krajina sveta, je priestorom veľkých kontrastov, pre západný svet takmer nepochopiteľného politického zriadenia a svetom prakticky neobmedzených možností – neobmedzených preto, že aj legislatívne nie je všetko ani zďaleka tak zabezpečené, aby nebolo možné vyrábať a predávať napodobeniny produktov z celého sveta a s mimoriadnym úspechom.   Nálepka Made in China však nie […]

Čína, najľudnatejšia krajina sveta, je priestorom veľkých kontrastov, pre západný svet takmer nepochopiteľného politického zriadenia a svetom prakticky neobmedzených možností – neobmedzených preto, že aj legislatívne nie je všetko ani zďaleka tak zabezpečené, aby nebolo možné vyrábať a predávať napodobeniny produktov z celého sveta a s mimoriadnym úspechom.

 

Nálepka Made in China však nie je iba o lacných produktoch vyrábaných v miliónových množstvách, je to aj o mnohých úspešných medzinárodných spoločnostiach a špičkových vedúcich pracovníkoch, ktorí za nimi stoja. Samozrejme, takéto spoločnosti nie sú v celej Číne, určite ich veľa nenájdeme v jej západnej časti. Prekvitá najmä Hongkong, ktorému sa podarilo vydobyť si nezávislosť od zvyšku krajiny a po ukončení správcovstva Spojeným kráľovstvom do roku 1997 zažíva veľký rozmach po každej stránke. Základ ekonomiky Hongkongu tvorí zahraničný obchod, valutovo-finančné operácie, elektronický, spracovateľský, ľahký a textilný priemysel, ktorý pracuje predovšetkým na export.

Veľké množstvo bonitných pracovníkov a úspešných firiem je príležitosť nielen pre domáce automobilky, ale aj pre tie európske. Očividne je o ne veľký záujem, čo dokazujú nielen predajné čísla z Nemecka, ale aj aktivity európskych automobiliek v prospech Číny. Špeciálne pre túto krajinu vyvíjajú zvyčajne predĺžené varianty sedanov a kombi vyššej strednej triedy, niektoré z nich si predstavíme nižšie:

 

Mercedes-Benz triedy E

Značka Mercedes-Benz vlani dosiahla piaty rekordný rok za sebou medziročným nárastom celosvetového odbytu o 13,4 percenta na 1 871 511 vozidiel. V roku 2015 tak divízia Mercedes-Benz Cars koncernu Daimler dodala, spolu so svojou ďalšou značkou smart, pri náraste 14,4 percenta celkovo 1 990 909 osobných vozidiel.

Ako mimoriadne úspešná sa ukazuje práve modelová rada E, pre ktorú sa, podľa Daimleru, rozhodujú až štyria z piatich zákazníkov. Na čínskom trhu sa trieda E ponúka aj v predĺženom variante, kde sa často využíva ako limuzína so služobným  šoférom, keďže zákazníci si vážia väčší priestor na nohy. V roku 2014 dosiahla miera dobytia trhu týmto modelom v Číne takmer 35 percent.

Najdôležitejšie trhy odbytu triedy E sú práve Čína, USA a Nemecko a  je prvým vozidlom značky Mercedes-Benz vyrábané v Číne.

Mercedes-Benz trieda E

Mercedes-Benz trieda E

Mercedes-Benz trieda E

Mercedes-Benz trieda E

 

Citroën C6

Výlučne pre čínskych zákazníkov sa rozhodla dodávať jeden model aj automobilka Citroën. Tá oživila niekdajší technologický šperk, model C6. V porovnaní s tým z roku 2006 (pôvodný koncept C6 Lignage bol predstavený už v 1999) má konzervatívnejší vzhľad, ladné krivky karosérie a prednej masky a chce sa zaradiť medzi prémiové modely z Nemecka.

Nová podoba modelu nie je tak úplne pokračovaním pôvodnej C6, je skôr automobilom hierarchicky posadeným nad C5. Ponúkne komfortný a priestranný interiér, moderné materiály a rozhrania, s dĺžkou 4,98 metra sa bude zaraďovať takmer k limuzínam. Rázvor kolies má dĺžku až 2,9 metra. Čínsky variant C6 sa bude vyrábať v meste Wuhan v spolupráci s koncernom DongFeng, najbližšie ho budete môcť vidieť na autosalóne v Pekingu.

 

Citroen C6

Citroen C6

Citroen C6

Citroen C6

Citroen C6

Citroen C6

 

Volkswagen T-Prime GTE a Phideon

Aktivity Volkswagenu sa týkajú aj najväčšieho trhu na východe. Pred časom zaujala zverejnením konceptu T-Prime GTE, ktorý sa predstaví práve v Číne a pravdepodobne len pre Čínu. Koncept je reakciou na predpoklady, že trh s automobilmi typu SUV bude stále rásť, v Číne až o 18 percent a v Rusku o neuveriteľných 23 percent. Tieto vysoké čísla sú príležitosťou pre veľký nemecký automobilový koncern, ktorý sa prostredníctvom konceptov približuje k zákazníkovi ešte skôr, ako sa ten rozhodne vôbec lepšie pozrieť na portfólio Volkswagenu.

Koncept T-Prime GTE kombinuje to najlepšie, čo automobilka dodnes vyrobila a balí to do modernej karosárskej úpravy. Model je tiež dobrým reprezentantom toho, čo môžeme v blízkej dobe očakávať od dizajnérskeho tímu automobilky. T-Prime GTE by mohol byť serióznym vzorom pre redizajny budúcich modelov, niečo ako prototypom.

 

VW T-Prime GTE (2)

VW T-Prime GTE

VW T-Prime GTE

VW T-Prime GTE

VW T-Prime GTE

VW T-Prime GTE

 

S hotovým vozidlom, teda nie konceptom, Volkswagen prišiel ešte v marci tohto roku. Upútal pozornosť modelom Phideon, ktorý sa však rozhoduje vrhnúť iba na čínsky trh. Zjavne je tento priestor oveľa lukratívnejší, ako ten európsky.

Volkswagen Phideon sa považuje za nástupcu modelu Phaeton, ktorý má vlastný jedinečný príbeh. Hoci sa dlho hovorilo, že sa Phaeton objaví v portfóliu automobilky ako lepší variant od Passatu, už sa tak pravdepodobne nikdy nestane. “Phaeton pre Čínu” je však realitou – hoci pod iným menom. Phideon ponúkne to najlepšie, čo Volkswagen doteraz vyrobil. Konkurovať bude BMW radu 5, Audi A6 a Mercedesu triedy E, o ktorom sme písali vyššie, ale s dĺžkou cez 5 metrov prekoná niektoré limuzíny.

Vďaka modulárnej platforme MLB má až trojmetrový rázvor kolies a celkovú dĺžku 505 centimetrov, jeho šesťvalec ponúkne 300 konských síl a krútiaci moment 440 Nm. Dodávať sa bude aj v hybridnom variante, ktorý by mal byť spoločne s konceptom T-Prime GTE reflexiou na stále rastúci dopyt po automobiloch s inovatívnym pohonom.

 

VW Phideon

VW Phideon

 

Jaguar XFL

So svojím príspevkom výlučne pre čínsky trh prišla aj britská automobilka Jaguar, ktorá na trh ponúkne predĺženú verziu sedanu XF. Jaguar XFL bude mať rázvor kolies dlhší o 140 milimetrov, ustáli sa tak na vzdialenosti 3,1 metra.

Po technickej stránke pôjde o rovnaký sedan XF, aký poznáme aj z našich ciest, jedine s úpravou pre lokálneho zákazníka. Nepoznáme cenu modelu a ani presný termín spustenia predaja, automobilka spomína neurčito druhú polovicu tohto roku. Vyrábať sa bude priamo v Číne. 

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

Jaguar XFL

 

 

 

Zdroje:

Obrazový materiál: Daimler, Citroen, Jaguar, Volkswagen
Údaje: Daimler #1, Daimler #2, TASR #1, TASR #2, TASR #3

 

 

REKLAMA » PREJSŤ NA STRÁNKU INZERENTA


„Dobrosrdečnosť je zadarmo“

Prečo podnikáme dlhé cesty za sebapoznaním do Ázie?

Ocitli ste sa už niekedy v situácii, kedy ste nevedeli, či sa váš život uberá tým správnym smerom alebo ste dokonca nevedeli, čo vlastne od života chcete? V súčasnosti to veľa mladých ľudí rieši tak trochu radikálne. Vyberú sa niekde, kde toho nemajú veľa, no predsa majú čo ponúknuť.

20. januára 2020

New York Harbour Storm-Surge Barrier

Má hrádza okolo New Yorku za 200 miliárd dolárov zmysel? Prekvapivo sa zhodujú vedci i Trump

Podľa Trumpa sú to vyhodené peniaze a ani odborníci sa nezhodujú na tom, že bude hrádza fungovať.

20. januára 2020

VIDEO | Supercar Blondie

Najvzácnejšie autá sveta v jednej garáži

Navštívime spolu so Supercar Blondie Petersen Automotive Museum, kde môžete vidieť zbierku tých najhodnotnejších vozidiel na svete. Nie všetky sa vám však budú páčiť.

20. januára 2020

USA vs. Čína

Obchodná vojna medzi USA a Čínou – čo je jej pôvodca a prečo podpísanie dohody neznamená jej koniec?

Prečo sa nevedia Spojené štáty a Čína dohodnúť? USA je značne zadlžená a Čína je jej druhý najväčší veriteľ. Tento stav vytvára medzi nim napätie.

18. januára 2020

Kybernetická bezpečnosť

Zverejnili 20 najpoužívanejších hesiel sveta, pravdepodobne ich máte aj vy

Ak niekde používate jedno z uvedených hesiel, radšej si ho hneď zmeňte.

17. januára 2020

Neprehliadnite

3D tlač je príležitosť spraviť svet lepším miestom

Neuveriteľný technologický pokrok, ktorého sme všetci práve teraz svedkami, je záväzkom pre nás i ďalšie generácie.

16. januára 2020

Cenzurovaný antihrdina

Joker bol omyl. Predstaviteľ Jokera prechádza do Marvelu a hrá úplne novú postavu

Herecká povesť Jareda Leta podľa mnohých utrpela, keď vyšiel film Suicide Squad, v ktorom zahral avantgardného Jokera. Leto teraz prešiel z DC do Marvelu, kde stvárni postavu Morbiusa.

15. januára 2020

Doba živých robotov sa blíži

Prvý robot vyrobený zo živých buniek je na svete: ani živý, ani umelý, niečo medzitým

Vermontská univerzita si na svoje konto pripísala svetové prvenstvo – výrobu „robota“ vyrobeného zo živých buniek. Budúcnosť tohto vynálezu povzbudzuje divoké špekulácie.

14. januára 2020

Verejný záväzok zodpovednosti

Hrozby, ktoré nás dnes ovplyvňujú, sú vážne. Emisie CO2 neberieme na ľahkú váhu

Emisie CO2 by sme nemali brať na ľahkú váhu. Podieľajú sa na množstve problémov, ktoré okolo seba máme.

13. januára 2020

Stále máte chuť na kávu?

Prečo by mala šálka kávy stáť 22,50 eur

Ceny kávy sú neudržateľne nízke a ani si to neuvedomujeme.

9. januára 2020

Hviezdy dostupné pre každého

Celebrita najvyššieho rangu zagratuluje vášmu kamarátovi či manželke. Služba Cameo je unikátom.

Známe osobnosti ponúkajú za niekoľko desiatok či stoviek dolárov videá vytvorené špeciálne pre konkrétnu osobu.

8. januára 2020

Vplyv človeka je pozitívny i negatívny

Austrália čelí masovému vymieraniu druhov. Dialo sa aj v minulosti, no teraz je to iné

Katastrofické požiare v Austrálii budú mať dopad nielen na ekonomiku, ale aj biodiverzitu a funkcie ekosystému. 

7. januára 2020

Ničíme si vlastný svet

Čo robí vzduch v Dillí tak smrteľným? Prekvapivo to nie je len o doprave

V dobe populizmu sa hovorí najmä o nezdravej doprave, ale oveľa väčší vplyv na znečistenie majú tradície.

3. januára 2020

Už je to tu opäť

Najčastejšie novoročné predsavzatia: tretie je najväčším prekvapením

Obmedziť alkohol už nie je tak atraktívne predsavzatie ako v minulosti, ale chudnúť by chceli všetci.

2. januára 2020

PF2020

Oslavy Nového roka 2020 naživo: Ohňostroje končia, užite si možno tie posledné

Ochrana životného prostredia a zvierat, zvyšovanie bezpečnosti a pokrok. To sú dôvody, pre ktoré sa z ohňostrojov pomaly stáva prežitok.

31. decembra 2019

Autopedy mohli zmeniť svet

História motorizovaných kolobežiek má vyše sto rokov, kedysi ich jazdili poštári aj dámy

Vynález motorizovanej kolobežky prišiel v nesprávny čas, ale do histórie dopravy sa zapísal veľkými písmenami.

29. decembra 2019

Vlajková loď značky Genesis chce s veľkými motormi konkurovať najmä nemeckej prémii

G90-ka má za sebou ďalšiu modernizáciu. 

23. decembra 2019

Hudobná diaľnica v Maďarsku (video)

Tento zaujímavý počin by sa zišiel aplikovať aj u nás v úseku medzi Bratislavou a Trnavou a možno by sa vodiči jazdiaci v strednom pruhu naučili jazdiť podľa predpisov 🙂

23. decembra 2019

Ďakujeme za priazeň

Veselé Vianoce a PF 2020

Prajeme Vám, aby ste koniec roka 2019 prežili práve tak, ako si predstavujete.

A želáme Vám, aby bol nasledujúci rok 2020 tým najlepším, aký ste kedy zažili.

S pozdravom celý redakčný tím magazínu UnitedLife

23. decembra 2019

Karoq bude Škoda kvôli veľkému záujmu vyrábať už aj v Bratislave

Približne na jeseň budúceho roka je naplánované spustnie výroby na Slovensku.

22. decembra 2019

Priemysel 4.0

Mladí ľudia by sa mali zamerať na 3D tlač, firmy budú potrebovať nových odborníkov

3D tlač by mala začať využívať umelú inteligenciu a nájsť uplatnenie predovšetkým v oblasti zdravotníctva a výroby.

20. decembra 2019