Nový VR headset je schopný úmyselne zabiť svojho používateľa

Spoluzakladateľ spoločnosti Oculus VR Palmer Luckey, ktorý vyvinul pôvodný Oculus Rift, predchodcu zariadení Meta Quest, je už dlho známou osobou vo svete virtuálnej reality. Jeho spoločnosť Oculus VR (neskôr premenovaná na Oculus) bola v roku 2014 odkúpená spoločnosťou Facebook (v súčasnosti premenovaná na Meta), kde sa neskôr stala divíziou spoločnosti Facebook Technologies. V roku 2020 spolu… Prečítať celé

Spoluzakladateľ spoločnosti Oculus VR Palmer Luckey, ktorý vyvinul pôvodný Oculus Rift, predchodcu zariadení Meta Quest, je už dlho známou osobou vo svete virtuálnej reality. Jeho spoločnosť Oculus VR (neskôr premenovaná na Oculus) bola v roku 2014 odkúpená spoločnosťou Facebook (v súčasnosti premenovaná na Meta), kde sa neskôr stala divíziou spoločnosti Facebook Technologies. V roku 2020 spolu s ďalšími divíziami spoločnosti Facebook zaoberajúcimi sa virtuálnou a rozšírenou realitou vytvorila divíziu Reality Labs.

Teraz však Palmer Luckey navrhol koncept svojho nového VR headsetu, ktorý okamžite zabije používateľa po smrti jeho avatara vo videohre. K vývoju takéhoto headsetu ho inšpirovala veľmi populárna japonská séria románov a anime Sword Art Online.

 

Inšpirácia zo série Sword Art Online

V príbehu Sword Art Online hráči používajú prilbu NerveGear na ovládanie svojich postáv. Jedného dňa, 6. novembra, však tisíce nevedomých hráčov uviaznu v prostredí virtuálnej reality, kde smrť ich avatara znamená smrť aj v realite a zároveň budú zabití aj ak sa pokúsia prilbu zložiť.

Na počesť tohto dôležitého dňa spomínanej série Palmer Luckey na svojom blogu odhalil, že vytvoril skutočnú verziu zariadenia NerveGear. Takéto zariadenia si fanúšikovia série údajne pýtali už od vydania headsetu Oculus Rift. Prilba v sérii Sword Art Online bola vybavená generátorom mikrovlnného žiarenia s dostatočným výkonom na zabitie používateľa. Podľa Luckeyho však vývoj takéhoto mechanizmu bez potreby objemného vybavenia zatiaľ nie je možný. Preto sa rozhodol svoj headset radšej vybaviť výbušninami, ktoré reagujú na signály na obrazovke naznačujúce smrť hráča. Toto nové zariadenie je ešte len na polceste k dokončeniu, pričom zatiaľ je vypracovaná iba polovica, ktorá ma zabiť používateľa.

 

Ako funguje NerveGear headset

Podľa slov Palmera Luckeyho je tento výtvor prvým zabijáckym VR systémom, ktorý skutočne urobil skok zo sci-fi priestoru do reality. Systém vybavil tromi modulmi výbušnej nálože. Tie spolupracujú s fotosenzorom na určenie momentu ukončenia života postavy na základe zábleskov červenej farby na obrazovke. Akonáhle je tento okamih zachytený, systém odpáli výbušniny, čím „okamžite zničí mozog používateľa“.

Luckeyho plánom je výsledný systém urobiť tak, aby to bol odolný voči manipulácii, podobne ako tomu bolo v sérii Sword Art Online. Tiež chce vytvoriť spôsob, akým zabezpečiť, aby sa mechanizmus zabíjania nespustil omylom. Luckey tak zatiaľ headset označil iba ako „kus kancelárskeho umenia, pripomienka k zamysleniu sa nad nepreskúmanými cestami v hernom dizajne“.

 

Prepojenie reality s VR

Z pochopiteľných dôvodov sa koncept takéhoto zariadenia zatiaľ nepresadil. Luckey však tvrdí, že prepojenie reálneho života s virtuálnym avatarom predstavuje autentickejší herný zážitok, než aký dnes dokážu ponúknuť ostatné VR headsety. „Napumpovaná grafika môže spôsobiť, že hra bude vyzerať reálnejšie, ale iba hrozba vážnych následkov môže spôsobiť, že hra bude pre vás a pre všetkých ostatných v hre skutočná.“

 

Zdroj: The Blog of Palmer Luckey

Pokračujte na ďalší príspevok »