CLUB30
Čítanie na 3 min.
Milena Holweg pre CLUB30: Odjakživa som bola samostatná, môj úspech je vydretý
AUDI, CLUB30, Erik Stríž, Extra, Ľudia, Milena Holweg, Osobnosti, Osobnostný rozvoj, Podnikanie, Porsche, Porsche Slvoakia, Rozhovor, Volkswagen, VW, Vzdelávanie
Ak chceme vychovať novú generáciu úspešných lídrov, musíme začať už dnes. Túto úlohu na seba vzali podnikatelia, členovia CLUB30, ktorí sa zaviazali odovzdať svoje know-how mladým šikovným ľuďom. S členmi CLUB30 (www.club30.sk) sme spravili už niekoľko rozhovorov, nájdete ich na konci tohto príspevku. Okrem členov klub spolupracuje aj s hosťami, inšpiratívnymi osobnosťami, a to formou rozhovorov. Jeden taký poskytla aj Milena Holweg, vedúca divízie Volkswagen v Porsche Slovakia.
Holweg sa narodila v roku 1974, vyštudovala Ekonomickú univerzitu vo Viedni (Vienna University of Economics and Business). V spoločnosti Porsche Slovakia pracuje už trinásty rok, z toho spočiatku ako brand manažér Audi a od roku 2013 ako vedúca divízie Volkswagen. Predtým pôsobila v Porsche Austria (2003-2008) ako projektový manažér pre oblasť CEE a v KTM Sportmotorcycle AG (2000-2003) ako Sales Manager.
O projekte CLUB30
CLUB30 (www.club30.sk) je projekt, ktorý má za cieľ vytvoriť kompaktnú a spoľahlivú platformu pre práve takéto vzdelávanie mladých ľudí. Vybrané osobnosti z podnikateľského prostredia sa zaviazali, že zadarmo formou stáží a priebežného vzdelávania ukážu mladým ľuďom, na čo sa majú sústrediť, ako systematicky pracovať na vlastnej budúcnosti, ako pracovať so sebou i ostatnými ľuďmi. Základom je nielen komunikácia, ale aj uvedomenie si vlastnej hodnoty.
„Naším cieľom nie je nahradiť tradičné vzdelanie,“ uvádza Club30 na svojich stránkach. „Naším cieľom je doplniť vzdelanie o praktické skúsenosti a pomôcť odhaliť seba samého. To, čo člena charakterizuje, v čom je jedinečný.“
Ako Club30 ďalej uvádza, jeho zámerom nie je nútiť každého, aby sa stal podnikateľom, ale identifikovať mladých, šikovných a ambicióznych ľudí, ktorí majú chuť zmeniť svet.
Čo to znamená v praxi?
Členovia klubu ponúknu svoje svoje znalosti a skúsenosti adeptom tým, že ich príjmu priamo medzi seba do každodennej práce. Mladí ľudia sa tak zúčastnia samotného chodu firmy, ako aj rozhodovacích procesov a komunikácie, ktorá vo vnútri firmy prebieha. Adepti sa tak bez záväzku, že raz budú v danej firme musieť pracovať ako zamestnanci, môžu oboznámiť s vedením firiem a ľudí ešte skôr, ako im to umožní ich vlastný kariérny postup. Majú možnosť poučiť sa na chybách iných a nájsť si svojho mentora.
Takýmto spôsobom sa môžu vytvoriť dokonalé základy pre úspešnú novú generáciu slovenských lídrov, ktorí raz povedú nielen firmy, ale i celú krajinu.
Doplnkovou formou vzdelávania je aj inšpirovanie sa významnými osobnosťami z podnikateľskej či akademickej pôdy.
„Keď som dostal túto ponuku, neváhal som ani chvíľu,“ hovorí Šulhaň z CLUB30 o výchove lídrov