AUTO | BIZNIS

Ľudia skutočne strácajú záujem o nové naftové autá a elektromobily rastú, ukazuje štatistika predaja áut v EÚ

Registrácie nových automobilov sa v Európe zvýšili o 63% v porovnaní s marcom 2020, keď pandémia COVID-19 zasiahla showroomy predajcov. Podľa údajov JATO Dynamics o 26 trhoch v celom európskom regióne sa objem predajov automobilov zvýšil z 842 094 na 1 374 313 kusov, čím sa objem v prvom kvartáli 2021 zvýšil na 3 045… Prečítať celé

V marci sa v Európe naviac darilo VW Golf. Predáva sa vo viacerých verziách pohonov, čím si získava priazeň motoristov.

Registrácie nových automobilov sa v Európe zvýšili o 63% v porovnaní s marcom 2020, keď pandémia COVID-19 zasiahla showroomy predajcov.

Podľa údajov JATO Dynamics o 26 trhoch v celom európskom regióne sa objem predajov automobilov zvýšil z 842 094 na 1 374 313 kusov, čím sa objem v prvom kvartáli 2021 zvýšil na 3 045 703 – to predstavuje nárast o symbolické jedno percento. Napriek tomuto zvýšeniu zaznamenal prvý kvartál tohto roka najnižší celkový objem registrácií nových automobilov za prvý štvrťrok od roku 1986 (po vylúčení roku 2020).

Napriek náznakom oživenia priemysel stále čelí niekoľkým výzvam, vrátane hospodárskeho dopadu pandémie, pokračujúcich obmedzení pohybu a obchodovania a tiež nedostatku dôvery spotrebiteľov.

Registrácie sa v marci znížili o 22% v porovnaní s marcom 2019, čo predstavuje najnižší celkový objem nových automobilov registrovaných od marca 2013, keď v dôsledku globálnej finančnej krízy dosiahol celkový objem iba 1 337 588 kusov. Felipe Munoz, globálny analytik spoločnosti JATO Dynamics, uviedol: „Európsky automobilový trh je ešte stále ďaleko od dosiahnutia predpandemických objemov a vlády musia podniknúť ďalšie kroky, aby pomohli zvýšiť predaj a obnoviť dôveru spotrebiteľov.“

Elektromobily a SUV boli naďalej hlavnou hnacou silou rastu trhu.

Elektromobily (EV) dosiahli v marci 2021 rekordný trhový podiel 16% v porovnaní s 9,7% v marci 2020 a iba 3,4-percentným podielom v marci 2019.

Munoz dodáva: „Spotrebitelia reagujú pozitívne na rozsiahlejšie a konkurencieschopnejšie ponuky elektromobilov. Pretože sú však tieto vozidlá často nákladnejšie ako modely so spaľovacím motorom, tento pozitívny vplyv ešte nevykompenzoval veľké poklesy zaznamenané v prípade tradičných druhov palív s vysokými emisiami. “

Inzercia

Trhový podiel SUV tiež medziročne ďalej rástol, z 37% v marci 2019 na 40% v marci 2020 a 45% v marci 2021 – s výraznou pomocou zákazníkov vo Švédsku, Nórsku, Slovinsku a Maďarsku, kde získali viac ako 10 bodov podielu v období od marca 2020 do roku 2021.

Munoz pokračuje: „Úspech elektromobilov a SUV sú dobrým indikátorom toho, že spotrebiteľský dopyt sa čoskoro zameria na pripravované modely elektrických SUV, ktoré budú kľúčovým motorom rastu pre priemysel vpred. “

V marci 2021 zaznamenali naftové automobily svoj doteraz najnižší trhový podiel, iba 24%. Pretože Európska komisia bude naďalej zavádzať prísnejšie predpisy pre emisie CO2, bude pravdepodobne pokračovať prechod od nafty a iných druhov palív s vysokými emisiami na benzínové, plug-in hybridné alebo elektrické alternatívy.

 

TOP10 najpredávanejších modelov áut v EU-26 počas marca 2021 | Zdroj: JATO Dynamics

 

 

 

Pokračujte na ďalší príspevok »