fbpx
Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Zdravotné benefity chôdze

Čítanie na 4 min.

Nechce sa vám športovať? Začnite chodiť pešo

Hoci je chôdza jedna z najjednoduchších, najlacnejších aj najbezpečnejších foriem cvičenia, jej vplyv na zdravie mnohí podceňujú. A to je škoda. Podľa viacerých štúdií pomáha nielen udržiavať zdravú váhu, ale zároveň znižuje riziko cukrovky, rakoviny a pozitívne vplýva na psychiku.

Informácie o tomto príspevku

Vydané 9. augusta 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , ,
Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. 2

Kto by nechcel byť zdravý, s peknou postavou, v dobrej nálade a odolný voči stresu? Začať žiť zdravo býva jedno z najčastejších predsavzatí, ktoré si dávame nielen na Nový rok. Lenže každodenné cvičenie, či ranný beh môže byť, najmä pre milovníkov pohodlného gauča, strašiakom. Mnohí si kúpia permanentku do fitnes centra a po pár týždňoch cvičenie vzdajú, alebo ani nikdy nezačnú. Veď načo zbytočne vyhadzovať peniaze?

Chôdza je zdarma a dá sa robiť kdekoľvek. Nie je potrebné drahé členstvo v posilňovni. Stačí si obuť topánky a vyraziť von z dverí. Ak je pekne, kráčajte na čerstvom vzduchu, ideálne v horách alebo pri jazere, ak prší prechádzať sa dá v aj v nákupnom centre.

Malými krokmi k zmene životného štýlu

Pre ľudí, ktorí nie sú zvyknutí športovať, teda úplných nováčikov,  je kráčanie ideálne kardio-respiračné cvičenie, pre CNN sa vyjadril Evan Matthews, profesor telesnej výchovy na Montclairskej štátnej univerzite v New Jersey.

Vysvetľuje, že chôdza nie je pre telo neznámym pohybom, a tak ľudia nepociťujú na začiatku zastrašenie, ktoré môže byť demotivujúce. Zároveň dodáva, že prechádzku si je možné rozdeliť na kratšie úseky, napríklad kráčať 10 minút do práce a ďalších desať z práce.

INZERCIA

Chôdza nie je len jednoduchou, ale aj bezpečnou pohybovou aktivitou. Podľa správy amerického Ministerstva zdravotníctva a sociálnej starostlivosti má jednu z najnižších mier úrazovosti.

Znižuje krvný tlak, zlepšuje náladu

Špeciálna správa Harvardskej lekárskej fakulty tvrdí, že len 21 minút chôdze denne môže znížiť riziko srdcových chorôb o 30 %. Univerzálna pohybová aktivita zároveň znižuje krvný tlak, cholesterol, riziko cukrovky a rakoviny a udržiava mentálne zdravie v rovnováhe.

Iná štúdia publikovaná v časopise Neurology z roku 2010 našla spojitosť medzi chôdzou a väčším množstvom sivej hmoty v mozgu, čo znamená, že by mala zlepšovať pamäť a kognitívne schopnosti. Aj výskum z univerzity vo Virgínii naznačuje, že práve prechádzka môže u starších mužov znížiť riziko demencie a Alzheimerovej choroby.

Len niekoľko minútový pohyb vonku upokojuje a zlepšuje náladu. Keďže chôdza je záťažovým cvičením, je prospešná pre kosti a kĺby, ale aj svaly brucha a nôh. Podľa niektorých odhadov by pravidelná chôdza mohla ušetriť Američanom viac ako 100 miliárd dolárov ročne v rámci nákladov na zdravotnú starostlivosť.

Inzercia

Musím spraviť 10 000 krokov denne?

Okrúhlych 10 000 krokov býva často prednastaveným denným cieľom v mobilných aplikáciách alebo inteligentných hodinkách. Najmä pri sedavom zamestnaní sa môže zdať tento počet krokov nedosiahnuteľný.

Možno vás prekvapíme, ale magické číslo 10 000 krokov neodporučila skupina lekárov. Pôvodne pochádza z japonskej marketingovej kampane 60. rokov, ktorá sa uskutočnila krátko pred začiatkom olympijských hier. Až neskôr vedci vykonali sériu výskumov, kedy sa snažili objaviť to „ideálne“ číslo.

Niekoľkoročný výskum I-Min Lee, profesorky medicíny na Harvardskej lekárskej fakulte, a jej tímu, sa zameral na skupinu viac ako 16 000 žien vo veku sedemdesiat rokov, pričom porovnával denný počet krokov s pravdepodobnosťou úmrtia.

Ženy, ktoré urobili viac ako 4 000 krokov za deň, mali oveľa väčšiu pravdepodobnosť, že ešte budú nažive, než tie, ktoré urobili iba 2 700 krokov. Je prekvapujúce, že taký malý rozdiel môže mať dôsledky na dlhovekosť.

Podľa tejto logiky je možné predpokladať, že čím viac krokov človek podnikne, tým lepšie. Platilo to, ale iba do 7 500 krokov denne, po ktorých sa nič nezmenilo na priemernej dĺžke života.

Chôdzou k zlepšeniu vzťahov

Okrem mnohých zdravotných benefitov, ktoré sme spomenuli vyššie,  je každodenná prechádzka aj skvelou príležitosťou na rozhovory s deťmi alebo manželom. Môže zlepšiť vzájomnú komunikáciu, čo vedie k riešeniu mnohých problémov v rodinách. Pravidelné prechádzky sú tiež jedným zo spôsobov, ako spoznať svojich susedov a rozvíjať tak sociálne väzby prospešné v každom veku.

Zdroj: pexels.com

 

Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. 2

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu.
Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Prihláste sa na odber nášho newslettera

Posielame výhradne editorov výber článkov
maximálne 1 newsletter týždenne a bez akýchkoľvek reklám.


Prejsť na stránku inzerenta: AVISMaxirent.sk

Zavrieť reklamu