TOP články redakcie Zdravie

Väčšina influencerov šíri nepravdivé tipy o chudnutí. Sumarizujeme 4 chyby pri chudnutí, ktorým sa určite vyhnite

  • 19 novembra, 2022
  • 7 min read
Väčšina influencerov šíri nepravdivé tipy o chudnutí. Sumarizujeme 4 chyby pri chudnutí, ktorým sa určite vyhnite

Buďte k sebe brutálne úprimní, iba tak sa vám podarí dosiahnuť postavu, ktorej dosahovanie ste toľkokrát vzdali.

 

Čaje, ktoré najlepšie urýchľujú chudnutie, doplnky regulujúce prácu mitochondrií, špičkový kardio neoprénový pás? Ktoré z nich sa ukážu ako váš hlavný nedostatok pri chudnutí? Na čo ste zabudli?

Pravdepodobne na samotné základy. Vyhnite sa častým mýtom pri chudnutí, ako je používanie špeciálnych prípravkov, čajov či zariadení. Sústreďte sa na seba a to, čo robíte nesprávne, až potom hľadajte príčiny neúspechu inde.

INZERCIA

 

Kalorický deficit – najdôležitejšia zásada chudnutia

Kalorický deficit je stav, v ktorom telu dodávame menej kalórií, ako ich počas dňa spotrebuje. Deficit je nevyhnutnou súčasťou chudnutia, ktorý si treba vždy uvedomiť. Zvyšok – počet jedál, čas na jedlo, vylúčenie skupín výrobkov, rozpad makroživín – môže iba podporiť udržanie kalorického deficitu. Ak nemáte kalorický deficit, neschudnete – dokonca ani pri starostlivosti o všetky ostatné faktory.

Je lákavé testovať diéty, ktoré našim priateľom pomohli pri chudnutí. Napríklad pri bezlepkovej diéte ľudia chudnú nie preto, že „z lepku sa im robil tuk“, ale preto, že vylúčenie lepku znamenal aj vylúčenie alebo zníženie:

  • pizze (a väčšiny rýchleho občerstvenia)
  • šišiek (a väčšiny sladkostí)
  • stravovania sa vonku

Obmedzením skupiny výrobkov, ktoré konzumuje, sa obmedzil kalorický obsah stravy. A tak bol vytvorený deficit, nie iba nedostatok lepku v jedálnom lístku, ktorý prispel k zníženiu hmotnosti.

Pravdepodobne nepotrebujete konkrétnu stravu, aby ste dokázali vylúčiť svoje najväčšie chyby v stravovaní. Módne stravovacie trendy budú prichádzať a odchádzať a na ich miesto prídu nové, ale kalorický deficit vždy bol a bude základným prvkom účinného znižovania telesnej hmotnosti.

 

Potrebujete 40 minút cvičiť, aby ste spálili tuk?

Je mýtus, že tuky spaľujete iba vtedy, keď cvičíte minimálne 30 alebo 40 minút. V takom prípade by ľudia bez tréningu nedokázali spaľovať tuky, a napriek tomu je to možné.

Každá forma činnosti zvyšuje váš energetický výdaj, čo vedie k vytváraniu deficitu. Takže ak máte dnes len 10 minút, je to skvelé, využite ich! Aj keď to na začiatku malo byť „iba“ 10 minút, stále by to bolo o 10 minút viac ako predtým.

Vytrvalosť je dôležitejšia ako intenzita, preto si vyberte tréningy, ktoré:

  • Sú pre vás aspoň trochu v pohode,
  • Neberú vám energiu po zvyšok dňa
  • Môžete cvičiť viac ako dvakrát týždenne,

Namiesto toho, aby ste hľadali tréningy, ktoré spália miliardu kalórií a vyčarujú vám zadok vášho života, hľadajte tréningy, ktoré sú pre vás uskutočniteľné a ktoré by ste chceli trénovať viackrát.

Ale aj celá hodina tréningu každý deň, 7 dní v týždni, je len 4% času z celého týždňa! Skutočným intenzívnym denným tréningom sa môže pochváliť veľmi malý počet ľudí a ako vidíte, táto aktivita je stále len malým percentom z týždňa.

A čo zvyšok času? Zvyšok je vaša každodenná rutina a to, koľko pohybu robíte počas dňa „ležérne“, to je spontánna činnosť . Je to súhrn všetkých situácií, v ktorých volíme aktivitu pred pasivitou a stojí za to postarať sa, aby bola čo najvyššia.

 

Buďte opatrní, komu dôverujete

Popularita nie je určujúcim faktorom kompetencie. 8 z 9 tipov od „najpopulárnejších influencerov“ (viac ako 80 000 sledovateľov) šíri falošné správy o chudnutí.

 – Európska konferencia o obezite, máj 2019

 

Na rozdiel od toho, čo vidíte na Instagrame, neexistuje jediný a jediný správny model životného štýlu. Ba! Ľudia, ktorí sa nedávno stali fit-guru, sa môžu mýliť pri prezentácii svojich téz. Odhaduje sa, že 8 z 9 tipov od influencerov je nepravdivých.

Buďte opatrní, koho počúvate. Nebojte sa pýtať na zdroje a argumentáciu téz. Ak o niekom pochybujete, prestaňte ho sledovať.

Iba vy viete, aké sú vaše momentálne maximálne možnosti. Preto sa nepozerajte na ostatných a myslite na to, že  keďže nie ste schopní žiť ako „oni“, nemá zmysel sa o to pokúšať . V zdravom životnom štýle záleží na vytrvalosti viac ako na intenzite vašich aktivít.

Preto začnite tam, kde ste. Použite to, čo máte. Rob, čo môžeš.

 

Diéta plus niečo navyše

„Monika, držím ti diéty, robím iba malé výnimky a nič som neschudla! NIEČO nefunguje!“

To nejde, nejde to. Najčastejšie to však nie je diéta, ale vaše zlyhanie v dodržiavaní diéty. Ak sa vaše kalorické potreby nezmenili a diéta s kalorickým deficitom nefunguje, príčinou je zvyčajne konzumácia kalórií mimo vašej hlavnej stravy.

Kalorická rovnováha nezahŕňa iba tie kalórie, ktoré sú uvedené na karte s diétou, ale aj kalórie zo všetkých ostatných produktov konzumovaných po celý deň.

Skôr ako začnete robiť kompletný balík testov štítnej žľazy a usporiadať krivky cukru a inzulínu tak, aby diagnostikovali inzulínovú rezistenciu, buďte k sebe brutálne úprimní. Telá nezaujímajú kalórie na karte, ale tie, ktoré ste skutočne zjedli, napríklad:

  • drobné slané pochutinky
  • kúsok syra vylovený z chladničky
  • plnotučné mlieko nalievané do kávy niekoľkokrát denne
  • sušienky
  • obed s donáškou namiesto toho z diéty
  • … a tak ďalej. Oveľa, oveľa, oveľa ďalej.

Zvážte, či kalorický deficit nekazíte popri diéte aj tým, čo konzumujete. 

Ďalším problémom, ktorý môže eliminovať požadovaný energetický deficit, je podcenenie podielu skonzumovaného jedla, to je ktoré nevidíte. Lyžica sa nerovná lyžici, „trochu“ pre každého môže znamenať niečo iné a jedna polovičná hrsť môže byť niekoho plnou hrsťou.

Preto, ak „kalorický deficit nefunguje“, stojí za to kontrolovať sa:

  • Použite kuchynskú váhu
  • Zaznamenajte všetky odchýlky od stravy a vypočítajte si kalórie navyše z celého týždňa
  • Buďte k sebe úprimní

 

A na záver treba pamätať na týchto 6 bodov:

  1. Priorita: mierny kalorický deficit!
  2. Uľahčite si fit život spôsobom, ktorý vedie k udržaniu deficitu – máte na výber!
  3. Čím viac sa hýbete, tým viac spálite.
  4. Buďte flexibilní – hľadajte riešenia, nie výhovorky.
  5. Jedzte opatrne.
  6. BUĎTE K SEBE ÚPRIMNÍ!

 

About Author

Monika Kováčová

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings