Tretia generácia BMW X6 je na svete. Zaujme agresívnym dizajnom i špičkovou technikou

Toľko milovaná a zároveň nenávidená X6-ka prichádza v treťom pokračovaní.

BMW X6 je modelom, ktorý dlhé roky statočne polarizuje verejnosť. Môže za to vskutku netypický tvar karosérie, keďže práve X6-ka bola akýmsi zakladateľom segmentu SUV kupé a dodnes je jeho najúspešnejším zástupcom. Doterajšie dve generácie sa totiž tešili obrovskej popularite, no a 3. pokračovanie, ktoré práve prichádza, chce na veľký úspech nadviazať.

Samozrejme, žiadnu revolúciu nemožno čakať, ostatné, spraviť SUV so strechou pripomínajúcou kupé sa na tisíc spôsobov spraviť nedá. Štýlová a zároveň športová silueta strechy ostáva preto takmer nezmenená, naopak, oba konce vozidla prešli pomerne veľkými zmenami. Vpredu dominuje značne agresívnejší nárazník a užšie svetlomety s voliteľnou technológiou BMW Laserlight, ktorá hlási „dostrel“ až 500 metrov.

Kontroverzné ľadvinky po novom podsvietené

Kapitolou samou o sebe sú ľadvinky. Tie sú posledné mesiace občas terčom kritiky a posmeškov, za čo môže ich veľkosť. Aj tu sme svedkami podstatne väčších rozmerov, BMW však po novom zašlo ešte ďalej. Nová X6-ka prichádza s ľadvinkami, ktoré môžu byť za príplatok podsvietene, a to či pri odomknutí vozidla alebo aj počas jazdy. Vzadu do oči bijú naozaj rozmerné LED-kové svetlá, svojím úzkym profilom pritom opticky rozširujú vozidlo.

Už v základe je novinka postavená na 19″ kolesách, z ponuky bude ale možné vybrať aj 20, respektíve 21″ disky. Per úplnosť, 3. generácia stojí na platforme CLAR – oproti predchodcovi je SUV kupé o 26 mm dlhšie, o 15 mm širšie a zároveň o 6 mm nižšie. Rázvor náprav sa natiahol o 42 milimetrov, zatiaľ čo rozchod kolies sa zväčšil o citeľných 44 milimetrov.

Palubná doska z X5-ky

Kokpit zdedila X6-ka od novej X5-ky. Palubná doska stojí na dobre známom dizajnovom koncepte s modernými krivkami i technológiami. Súčasťou základnej výbavy sú dve 12,3″ digitálne obrazovky – digitálne budíky s pomerne netradičnou grafikou a druhý, pre zmenu dotykový displej infotainmentu. Ten je možné ovládať dotykmi, združeným voličom v stredovom tuneli alebo hlasom. Žiaľ, ovládanie hlasom je naďalej bez slovenskej i českej lokalizácie.

Azda jedinou zásadnou odlišnosťou je vnútorná priestrannosť, ktorá je v tomto prípade podriadená štýlovej karosérii. Bližšie informácie o mieste vzadu zatiaľ nemáme, dá sa ale predpokladať, že ho tam bude trochu viac ako doteraz. Zadná lavica je delená v pomere 40:20:40 a po jej sklopení vznikne batožinový priestor o veľkosti 1 530 litrov. V klasickej konfigurácii má 580 litrov.

Výhradne šesťvalce a osemvalec

Pod kapotou nového BMW X6 budú dva benzínové a dva naftové agregáty. Benzínová ponuka začína vyhotovením xDrive40i, čiže 3-litrovým radovým šesťvalcom s výkonom 250 kW / 340 koní a krútiacim momentom na úrovni 450 Nm. Najsilnejšou verziou (kým nepríde X6 M) je následne xDrive M50i, ktorému pod kapotou tróni benzínová V8-čka s výkonom 390 kW / 530 koní a 750 Nm. Vďaka nemu dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 4,3 sekundy.

Najslabším a pravdepodobne aj najpredávanejším variantom bude základný xDrive30d, teda radový šesťvalec s výkonom 195 kW / 265 koní a 620 Nm. Vrcholom naftového portfólia je verzia xDrive M50d, teda opäť 3-litrový šesťvalec, ktorý v tomto prípade dopujú až 4 turbodúchadlá. Celkový výkon je 294 kW / 400 koní a 760 Nm. Vo všetkých prípadoch je okrem pohonu xDrive štandardom aj 8-stupňová automatická prevodovka, elektronicky riadený M diferenciál na zadnej náprave je voliteľný.

Pohon xDrive funguje ešte prediktívnejšie ako kedykoľvek predtým – ak nie je pohon oboch náprav potrebný, v rámci lepšej hospodárnosti sú poháňané len zadné kolesá. Štandardne je X6-ka vybavená aktívnymi tlmičmi Dynamic Damper Control, za príplatok je možné zvoliť vzduchový podvozok na oboch nápravách, ktorý zabezpečí rozsah svetlej výšky v rozmedzí až 80 mm.

INZERCIA: Peugeot Jesenné výhody

Mercedes-AMG vypúšťa do ulíc až dve 634-koňové monštrá, nové GLE 63 S a GLS 63

Mastodontné SUV-čka dostali mild-hybridnú techniku a obrovské stádo koni.

20. novembra 2019

Chutná tvár, diabol vo vnútri. MINI na svet privádza limitovanú šialenosť s výkonom až 306 koní

V zmysle tradícií je nový John Cooper Works GP vrcholom v ponuke značky.

20. novembra 2019

SUV trendu podľahla ďalšia rýdzo športová značka. Pomôže nové DBX automobilke Aston Martin

Avizované luxusné SUV-čko je odhalené v plnej kráse.

20. novembra 2019

AVIS Slovensko

Líder autopožičovní na Slovensku zavádza vlastne emisné limity, nastavuje environmentálny trend v krajine

Spoločnosť United Rental Group, s.r.o. prevádzkovateľ prenájmu a leasingu automobilov v SR pod značkami AVIS a Payless Car rental sa zaviazal posunúť svoje vlastné limity a nastaviť neočakávane nízky štandard CO₂ pre celú svoju flotilu 1 500 vozidiel.

19. novembra 2019

Investigatíva od Tamba Bay Times

Floridský Clearwater sa mení na prvé scientologické mesto na svete

Podľa magazínu Time scientologická cirkev postupne zaberá celé mesto v USA, nakúpila pozemky za milióny dolárov.

18. novembra 2019

VEDA A TECHNOLÓGIE

Je tento svet skutočný? Možno žijeme v simulácii, špekulujú vedci (video s titulkami)

Ak žijeme v simulácii riadenej akousi mimozemskou civilizáciou, ako to dokázať? A dá sa to vôbec? Touto otázkou sa zaoberalo už niekoľko vedcov a prišli s niekoľkými zaujímavými hypotézami, ktoré elegantným spôsobom zhrnul TED-Ed.

18. novembra 2019

Ford Mustang Mach-E

Mustang na baterky je realitou. Elektrické SUV s ikonickým názvom nemá kľučky a má dojazd 600 kilometrov

Ford predstavuje novodobú alternatívu modelu Mustang.

18. novembra 2019

Úplne nové Ferrari prekvapuje menom, dizajnom aj technikou. Legendárne Dino je späť

Do portfólia značky Ferrari sa zaraďuje úplne nový model.

17. novembra 2019

Čínsky priemysel expanduje do Európy, zaplaví nás Aiways lacnými autami?

Zaznamená elektrické SUV úspech?

14. novembra 2019

Ani miliardári sa nevedia zhodnúť na budúcnosti

Kapitalizmus ako ho poznáme je mŕtvy, socializmus začína byť opäť hrozbou

Rastie všeobecný tlak na zriadenie akéhosi „socialistického kapitalizmu“.

13. novembra 2019

600-koňové Audi RS Q8 predviedlo pozoruhodnú jazdu a stalo sa najrýchlejším SUV v Zelenom pekle

Doterajšiemu držiteľovi rekordu nadelila novinka až 12 sekúnd.

12. novembra 2019

Všetko podstatné o novej Octavii

Octavia s poradovým číslom 4 prichádza. Je nádherná, pokroková a veľkolepo priestranná

Ideál rodinného auta na Slovensku prichádza v úplne novej podobe.

11. novembra 2019

Ekonomická sloboda na Slovensku

Je Slovensko dobrým miestom na podnikanie? Ani nie, v rebríčku nás predbehlo aj Maďarsko, Česko, Poľsko či Rumunsko

Podľa rebríčka ekonomickej slobody je Slovensko na veľmi nepriaznivej pozícii. A stále sa zhoršuje.

11. novembra 2019

Budúcnosť skladovania energie

Čo s batériami zo Slovenska? Riešenia sa ponúkajú, ale chýbajú reálne opatrenia

V Bratislave sa skončila prvá medzinárodná konferencia venovaná batériovým technológiám a úložiskám energie. Jej organizátori, členovia Slovenskej batériovej aliancie (SBaA), si zadefinovali akčné kroky manifestu, ktoré by mali zabezpečiť rozvoj jednotlivých oblastí batériového priemyslu na Slovensku.

6. novembra 2019

September priniesol v predaji nových vozidiel v Európe veľké prekvapenia. Zažiaril Mercedes a Tesla

Mercedes-Benz sa stal v Európe druhou najúspešnejšou značkou za minulý mesiac.

29. októbra 2019

Adventný koncert v bratislavskej Redute

Slávik menom Slávka

Len nedávno absolvovala bratislavské Konzervatórium a už sa zjavuje v programoch prestížnych operných scén. Meno, ktoré si treba zapamätať: Slávka Zámečníková.

24. októbra 2019

Porsche rozširuje portfólio elektrickej novinky o základnú verziu. Čo ponúkne najlacnejší Taycan?

Nedávno odhalený elektromobil od Porsche prichádza v základnom vyhotovení.

19. októbra 2019

Trvalý rast je nemožný

Ako súvisia recesie s inováciami

Krízy vznikajú a zároveň zanikajú. Je to kolobeh, ktorý je našou súčasťou od nepamäti. Navzájom súvisiace obdobia štádií ekonomiky, kedy obdobie konjunktúry (rastu) striedajú obdobia recesie (poklesu).

17. októbra 2019

TEST Peugeot 508 SW Allure 1.5 BlueHDi 130k EAT8

7 dôvodov, pre ktoré je podľa nás Peugeot 508 SW autom roka

Na tomto fantastickom kombi nenájdete chybu ani vtedy, keď ju budete urputne hľadať. Peugeot 508 SW na nás nesmierne zapôsobil.

16. októbra 2019