Prvý sériový elektromobil od Mini je realitou. Cooper SE má veľmi slušný výkon, dynamiku i dojazd

Čisto elektrický model do svojho portfólia začleňuje už aj automobilka Mini.

MAGIC TRAVEL, VisitMaldives.sk

Automobilka Mini už niekoľko mesiacov jasne naznačovala, že skôr či neskôr spoznáme prvého čisto elektrického zástupcu jej portfólia. Stalo sa tak teraz, keďže na scénu prichádza model Mini Cooper SE. Výrobca o svojej novinke hovorí ako o vôbec prvom prémiovom elektromobile v segmente malých áut.

Na prvý pohľad sa elektrická verzia líši hneď niekoľkými detailami – maska dostala sivú výplň a zaujímavý limetkový detail, v zhodnom odtieni sú lakované spätné zrkadlá i špecificky tvarované 17″ disky (v základe sú 16″ kolesá). Súčasťou už štandardnej výbavy sú full-LED svetlomety, 2-zónová klimatizácia či navigácia. Spolu s elektrickou verziou prichádza na trh plne digitálny prístrojová štít, ktorý nahrádza doterajšie fyzické budíky. Batožinový priestor ostáva nezmenený, naďalej teda ponúka 211 litrov, po sklopení zadných sedadiel 711 litrov.

Technika prevzatá z i3s

Pointou novinky je samozrejme pohonné ústrojenstvo, ktoré tvorí synchrónny elektromotor umiestnený spolu s prevodovkou na prednej náprave. Výkon elektrickej jednotky je slušných 135 kW / 184 koní a krútiaci moment 270 Nm. Ako napovedajú už i samotné čísla, ide o zhodný výkon a techniku, akú ma súrodenecké BMW i3s.

Zdroj pochádza z lítium-ionových akumulátorov, ktoré sú rozložené do 12 modulov a umiestnené v podlahe do písmena T. Celková kapacita batérie je 32,6 kWh. Na ich nabíjanie môže poslúžiť klasická domáca sieť, wallbox či nabíjacie stanice s výkonom až 50 kW. Pri použití práve takto výkonných verejných staníc je možné dobiť batérie na 80 % za 35 minút. Automobilka udáva, že plne nabité akumulátory zaručia dojazd 270 kilometrov.

Vodičovi stačí iba plynový pedál

Elektrické Mini je schopné akcelerovať na stovku len za 7,3 s. Ešte zaujímavejší je ale fakt, že z 0-60 km/h dokáže SE-čko vystreliť za 3,9 sekundy, je teda zrejmé, že silnou stránkou aj tohto elektromobilu bude najmä pružné zrýchlenie. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h. Mini sľubuje, že za volantom vodič ocení skvelé jazdné vlastnosti, keďže ide o malý počin, ktorý disponuje slušnou porciou sily, jeho ťažisko je pritom veľmi nízko. Ako pri i3-ke aj tu platí, že po ruke budú až 2 stupne rekuperácie, pri používaní tej silnejšie vodič dokáže ovládať vozidlo len jedným pedálom.

Na výber sú štyri jazdné režimy – Sport, Mid a Green, respektíve Green+. Ako už naznačuje ich názov, vzhľadom od preferencií vodiča bude systém zameraný na výkon alebo hospodárnosť. Posledný menovaný zaručí maximálnu úsporu energie, kedy budú vypnuté všetky komfortné spotrebiče, vrátane klimatizácie. Novinka si svoju svetovú premiéru odkrúti na jesennom autosalóne vo Frankfurte. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, britská cenovka však podľa zákulisných informácii nepresiahne v základe 25-tisíc libier.

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Renault zašiel poriadne ďaleko, preto nový Mégane R.S. Trophy-R prekvapí svojou technikou

15. júla 2019

Bentley oslavuje 100. výročie svojho vzniku pompéznym konceptom s výkonom až 1 340 koní

12. júla 2019

Modernizovaný Volkswagen Passat vstupuje na náš trh a spoznáva slovenské ceny

11. júla 2019

BMW postavilo špeciálny pick-up, ktorý kombinuje luxus, pohodlie a terénne vlastnosti

9. júla 2019

Renault chce s druhou generáciou modelu Captur nadviazať na veľký úspech predchodcu

8. júla 2019