Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Čítanie na 4 min.

Úplne nový Nissan Leaf

Informácie o tomto príspevku

Vydané 7. septembra 2017
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Freelancer, novinár na voľnej nohe a špecialista na WordPress | Bratislava, Slovensko

Pre UnitedLife.sk pracujem ako autor a editor. V médiách pracujem od roku 2007 ako recenzent elektroniky, od 2010 aj ako motoristický novinár. Podstatnou súčasťou mojej práce je od roku 2014 aktívna dobrovoľnícka práca s telesne, duševne a mentálne hendikepovanými v DSSPKM a Tu sme doma, o.z.

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. 0

Nissan Leaf pre rok 2018 je prvý elektromobil, ktorý má potenciál osloviť masy. Vyzerá krásne a obsahuje množstvo praktickej techniky.

 

Autosalón vo Frankfurte nad Mohanom (IAA) je už tradične dejiskom mnohých významných automobilových premiér a ten tohtoročný je dejiskom predstavenia úplne nového elektromobilu Nissan Leaf. Aj slovenský elektrický bestseller sa pritom mení pomerne zásadne, vo veľkej miere modernizoval dizajn karosérie, interiéru a tiež techniku. Leaf novej generácie dokáže celkom sám zaparkovať (ProPILOT Park) a dokonca v rozumnej miere samočinne jazdiť aj po diaľnici (ProPILOT). O bezpečnosť sa starajú štyri kamery a 12 senzorov.

 

8b06e18b382ffa9eee4f59bbfee5d55f

INZERCIA

Po vzore BMW i3 bude možné nový Leaf riadiť aj s výlučne jedným pedálom. e-Pedal od Nissanu plní funkciu akcelerácie aj brzdenia podľa toho, v akej polohe pedál udržiavate. Brzdí samotný elektromotor a samostatná pedálová brzda je určená pre núdzové brzdenie. V režime e-Pedal skrátka nevie jazdiť na voľnobeh.

 

3c0c6646649ac6c96f497f0147fe9200

Dizajn exteriéru

Leaf vo svojej novej generácii preberá dizajnové princípy iných modelov značky Nissan (V-Motion). Na prvý pohľad nedáva vedieť, že má vyspelý plne elektrický pohon, naznačuje to až pri pohľade na detail masky chladiča (nemá otvory) a na zadné partie (nemá výfuk).

Inzercia

 

Japonskej automobilke sa podarilo pôsobivo a pútavo spracovať zadnú časť, ktorá získala sofistikovaný dizajn s vizuálne oddelenými piatymi dverami a rozdeleným C-stĺpikom. Plastický tvar zadných svetiel je síce v kontraste so vzhľadom prednej masky, celkovo je ale Leaf vyladený a pripravený na sériovú produkciu.

 

e22a6f955a209a0ceabe4de9405d78e4

Interiér bez experimentov

Vnútorný priestor nového Leafu je jednoduchý, takmer konzervatívny, nechýba mu však moderna a sofistikovanosť. Trendový volant s malým stredom obsahuje pomerne veľké množstvo tlačidiel, namiesto klasickej analógovej prístrojovky sledujeme rozmerný displej s farebnou grafikou. Elektromobil je pripravený komunikovať aj prostredníctvom systémov Apple CarPlay a Android Auto.

 

a08cf5b9052cd33bca297fceda542704

Leaf ponúkne priestor pre piatich ľudí vrátane vodiča a medzi šoférom a spolujazdcom má dokonca robustnú čalúnenú lakťovú opierku s centrálnou konzolou pre ovládanie pohonu, klimatizácie a multimediálneho systému.

 

c6dcfe2b1bb6548e869fd224c289fc1a

Nabíjanie a dojazd

Leaf sa generačne polepšil aj v otázke dojazdu a doby nabíjania. 80 percent kapacity batérie dokáže na rýchlonabíjačke nadobudnúť už za 40 minút a predávať sa bude v dvoch variantoch dojazdu – minimálne 378 km podľa novej metodiky NEDC, maximálne až 500 km. Plne elektrický pohonný systém dosahuje maximálny výkon 110 kW a krútiaci moment 320 Nm, pričom dokáže automobil rozbehnúť rýchlosťou do 144 km/h. Zaujímavosťou je funkcia systému V2G (Vehicle-to-Grid), ktorá umožňuje aj spätný chod energie: z auta sa môže stať zdroj pre elektrické napájanie domácnosti. Skvelé!

 

 

Najvýznamnejším faktorom ovplyvňujúcim budúcnosť nového Leafu bude jeho cena – tú by sme radi videli pod hranicou 30-tisíc eur, čo však vôbec nie je nereálne.

 

77a013a71bf3082664fbea81d92fc7d9

281b2e20ae03a3c26d101eb441f2c07a

744d4d0c55329f0ecce758f4542c5898

ed8b81172d12d941d0e7a8373e567444

aaed7d6f75bcd25f186f3321f9862abb

04ee93e488dd4276e065d2b99ad03167

60866365553c5a0b71c7bd871486d3b3

4f3fffc8be94a41872fc451fbf3b4ea7

 

Prečítajte si aj:

Informácie o tomto príspevku

Vydané 7. septembra 2017
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Freelancer, novinár na voľnej nohe a špecialista na WordPress | Bratislava, Slovensko

Pre UnitedLife.sk pracujem ako autor a editor. V médiách pracujem od roku 2007 ako recenzent elektroniky, od 2010 aj ako motoristický novinár. Podstatnou súčasťou mojej práce je od roku 2014 aktívna dobrovoľnícka práca s telesne, duševne a mentálne hendikepovanými v DSSPKM a Tu sme doma, o.z.

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. 0