Toyota C-HR Hybrid. Najpútavejší crossover súčasnosti.

Má výrazné črty a pohon 21. storočia. Toyota C-HR môže byť trendsetter v transformujúcom sa autopriemysle.   Toyota C-HR má dve tváre. Na jednej strane už na prvý pohľad upozorňuje na progresívnu technológiu pohonu, na druhej strane si za tento pohon necháva zaplatiť samostatne a v základnej forme ponúka iba konvenčné riešenia. My sa k […]

Autor
Dátum zverejnenia 28. augusta 2017
Obsahuje nasledovné témy , , , , ,

Erik Stríž
Redakcia United Life Online
Bratislava, Slovensko
MAGIC TRAVEL, VisitMaldives.sk

Má výrazné črty a pohon 21. storočia. Toyota C-HR môže byť trendsetter v transformujúcom sa autopriemysle.

 

Toyota C-HR má dve tváre. Na jednej strane už na prvý pohľad upozorňuje na progresívnu technológiu pohonu, na druhej strane si za tento pohon necháva zaplatiť samostatne a v základnej forme ponúka iba konvenčné riešenia.

My sa k C-HR dostávame prostredníctvom AVIS MaxiRent, kde crossover figuruje vo variante 1,8 Hybrid. Je to benzín s doplnkovým elektrickým pohonom, kombinovanou spotrebou iba 3,9 l/100km, s parkovacím asistentom a výkonom maximálne 116 konských síl. Je to najsilnejší variant C-HR.

 

Toyota-C-HR-2017-1280-3d

Pôvodne to bol Scion C-HR, potom však do showroomov dorazil ako Toyota. Odvážny dizajn si tento hybridný crossover ponechal a stal sa zrejme najpútavejším automobilom roka.

Toyota C-HR je určená pre generáciu Y, teda pre teda pre deti 80. až 90. rokov. Práve táto generácia, takzvaní Millennials sú dnes konečne kúpychtiví, majú peniaze a chuť experimentovať. Odvážny dizajn a moderné technológie pohonu sú základom receptu, ktorý sa Toyote vydaril. C znamená Compact, H je hybrid a R označuje revolúciu. Je to úsmevné, keďže nie všetky úrovne výbavy majú hybridný pohon.

Na prvý pohľad tak nemusí vyzerať, ale C-HR v sebe kombinuje všetko to, čo je pre automobilový priemysel súčasnosti typické: má hybridný pohonný systém, vie jazdiť aj výlučne na elektrinu, je to crossover a jeho nápadné krivky odrážajú aktívny životný štýl jeho potencionálnych majiteľov. S rozmermi 4 360×1 795×1 555 mm patrí priamo pod SUV RAV4, má optimálnu veľkosť pre mesto, zároveň však priestranný interiér a prakticky objemný batožinový priestor: minimálne 377 litrov.

 

Toyota-C-HR-2017-1600-52

Exteriér je exponovaný a nápadný. Nemožno si nevšimnúť atypický vzhľad zadných partií a prednú časť, ktorá výrazným spôsobom vybočuje z priemeru. Tento stroj si skrátka na ceste musíte všimnúť a nemožno si ho pomýliť s akýmkoľvek iným automobilom.

V interiéri potom odvaha dizajnérov pokračuje. Stále je to Toyota, avšak so sýtymi  farebnými akcentmi, neštandardne vysoko posadeným displejom a takmer futuristickou stredovou konzolou. Aj napriek tomu, že okrem verzie s hybridným pohonom na dosah pravej ruky nájdete páku manuálnej prevodovky, pôsobí veľmi moderným a esteticky vyladeným dojmom.

 

Toyota-C-HR-2017-1280-8d

Ako hybrid E-CVT FWD sa predáva s 1,8-litrovým benzínovým motorom, ktorému asistuje druhý elektrický. Výkon 90 kW je do mestského prostredia ideál, predstavuje 120 konských síl. Negatívne hodnotíme iba to, že v najvyššej úrovni výbavy a s hybridným pohonom nie je možné C-HR vybaviť pohonom všetkých štyroch kolies. Aj takýto variant síce v ponuke predajcov je, avšak iba s motorom 1,2 Turbo (85 kW) Multidrive S bez doplnkového elektrického.

Aj s najslabším motorom 1,2 Turbo Live pritom obsahuje pestrú paletu techniky pre bezpečnosť a multimédiá, za všetky spomenieme 7 airbagov, adaptívny tempomat, automatické brzdy, výstrahu pred kolíziou, sledovanie jazdných prúdov, manuálnu klimatizáciu, palubný počítač, automatické prepínanie svetiel a hill-holder pre rozbeh do kopca. Za príplatok potom C-HR dokáže čítať značky, parkovať s podporou kamery a ovládať multimediálny systém cez 8-palcový displej. Najvyššia výbava Executive obsahuje napríklad aj bezkľúčové odomykanie a štartovanie, inteligentný parkovací asistent, monitoring mŕtveho uhla a vyhrievanie volantu.

 

Toyota-C-HR-2017-1280-59

Toyota C-HR kombinuje to, po čom je práve dopyt a necháva si za to zaplatiť. Skrátka, byť trendy niečo stojí a v Toyote vedia, že ľudia sú ochotní priplatiť si za kvalitu a dizajn. Aj napriek tomu, že cena hybridnej verzie C-HR vysoko presahuje priemerné ceny automobilov, nepochybujeme o jej úspechu na poli elektrifikovaných vozidiel.

 

 

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Autosalón Frankfurt 2019

Toto sú vyšperkované Škody, vizionárske BMW a Mercedes, znovuzrodený Defender a nový Hyundai i10

Prinášame vám výber najvýznamnejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom.

12. septembra 2019

Elektromobil pre masy? Nový Volkswagen s parádnym dojazdom a cenovkou hovorí áno

V predvečer automobilového veľtrhu vo Frankfurte sme spoznali jeden z jeho highlightov.

9. septembra 2019

Peugeot uvádza plug-in hybrid už aj v nádhernej 508-čke. Elektrický dojazd je veľmi slušný

Síce bez pohonu oboch náprav, ale i tak s veľmi zaujímavými parametrami.

9. septembra 2019


Nové riešenie boja proti CO2?

V Nemecku chcú politici platiť ľuďom za odsávanie CO2 z atmosféry

Dostaneme zaplatené za prevádzkovanie čističky vzduchu? V Nemecku možno áno.

13. septembra 2019
PORADŇA

Ako si najlacnejšie zaobstarať nové auto? Vďaka tomuto ušetríte tisíce eur

Ak sa pohrávate s myšlienkou, či je výhodnejšia kúpa auta alebo iné formy jeho zadováženia, tento článok je určený práve vám.

13. septembra 2019

Autosalón Frankfurt 2019

Toto sú vyšperkované Škody, vizionárske BMW a Mercedes, znovuzrodený Defender a nový Hyundai i10

Prinášame vám výber najvýznamnejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom.

12. septembra 2019

SpaceX vynesie na orbit satelity superrýchleho internetu

Operátor SES vyšle sedem nových družíc na strednú obežnú dráhu na nosiči Falcon 9. Nové satelity výrazne zvýšia výkonnosť už osvedčenej siete O3b.

10. septembra 2019

Osobné financie

Narodenie dieťaťa z finančného hľadiska: na čo myslieť a ako ušetriť?

Narodenie dieťaťa je veľký životný míľnik. Človeku sa vtedy menia priority a vo všetkom uprednostňuje dieťa. Starostlivosť o dieťa sa však nezačína jeho narodením, rovnako dôležitá je príprava na jeho príchod a rozhodnutie nič nepodceniť.

10. septembra 2019

Elektromobil pre masy? Nový Volkswagen s parádnym dojazdom a cenovkou hovorí áno

V predvečer automobilového veľtrhu vo Frankfurte sme spoznali jeden z jeho highlightov.

9. septembra 2019

Peugeot uvádza plug-in hybrid už aj v nádhernej 508-čke. Elektrický dojazd je veľmi slušný

Síce bez pohonu oboch náprav, ale i tak s veľmi zaujímavými parametrami.

9. septembra 2019

Lukratívny ekobiznis?

Londýn a jeho vplyv na energetickú revolúciu v Latinskej Amerike

Latinská Amerika stojí pred revolúciou vo využívaní obnoviteľných zdrojov a stáva sa tak predmetom záujmu mnohých investorov.

9. septembra 2019

Bell APT 70

Americký Bell pokročil s výrobou nákladných dronov s autopilotom, zaujíma sa o ne NASA

Lietajú na elektrinu na maximálnu vzdialenosť 56 km a unesú až 32 kg.

6. septembra 2019

Plejáda technických inovácií a úžasné parametre. Aj o tom je prvé elektrické Porsche, nový Taycan

Na svet prichádza doposiaľ najväčší konkurent pre Teslu.

5. septembra 2019

Vyskúšajte smoothie: recept ako na to, tipy a čomu sa naopak vyhnúť?

Smoothie valcuje svet a zdá sa, že len tak skoro tento gastronomický trend neutíchne. Spolu s nápojom sa veľmi darí aj smoothie bowls, miskám s pestrou zmesou ovocia, farieb, konzistencií a chutí. Vyzerá to tak, že čo nevidieť budú malé obchodíky so smoothie bowls za každým rohom a novinka určite neobíde ani Slovensko.

5. septembra 2019

Činohra SND má nového šéfa, je ním Peter Kováč

Dramaturgicky pripravil viac ako 100 divadelných inscenácií v rôznych slovenských divadlách.

4. septembra 2019

Píše Peter Bobik

Je dokonané… Dlh je bezcenný

Nízke úroky sú dobré iba pre dlžníka, ale čo ak veriteľ stratí motiváciu požičiavať, pretože sa mu to skrátka neoplatí? Aké dôsledky môže mať pre nás život v prostredí, kde dlh nemá cenu?

4. septembra 2019

Obľúbená 3008-čka dostala (hybridnú) štvorkolku. Ide o najvýkonnejší Peugeot súčasnosti

Už pri odhalení novej 3008-čky odznelo, že neskôr príde aj verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Ten čas nastal práve teraz.

3. septembra 2019

Mobilita po novom

Monocykle alebo lietajúce jetpacky? Toto sú dve alternatívy dopravy budúcnosti

Čoraz komplikovanejšia individuálna mobilita si vynucuje vznik úplne nových dopravných prostriedkov.

3. septembra 2019

Bugatti má vo vrecku ďalší rekord. Upravený Chiron pokoril maximálnu rýchlosť 490 km/h!

Ako blesk z jasného neba prichádza správa, že Bugatti prekonáva magickú bariéru 300 míľ za hodinu.

2. septembra 2019

Hurikán Dorian ničí, čo mu stojí v ceste. Dokáže podobné hurikány zastaviť moderná veda?

Zhadzovať na hurikán atómové bomby zrejme nebude najlepší nápad.

2. septembra 2019

KRÁTKE VIDEODOKUMENTY

Pohľad do zákulisia filmov Avengers, Justice League, Wonder Woman a Man of Steel

Vizuálne efekty nie sú ničím dodatočným, ale počíta sa s nimi ešte predtým, ako sa vôbec začne nakrúcať s hercami.

2. septembra 2019

Ako fungujú 2. a 3. pilier?

Môžu mať Slováci švajčiarsky dôchodok? Dnešní mladí áno, ale čaká ich náročné obdobie

Husákových detí je veľa, napriek tomu demografia Slovenska nie je ideálna. Ako sa potom štát plánuje vysporiadať s dôchodkami, keď pôjdeme do penzie my?

30. augusta 2019

Mapa požiarov

Amazonský prales stále horí a spolu s ním lesy na celom svete

Lesné požiare patria k najväčším prírodným katastrofám.

30. augusta 2019

Češka Markéta Pechová preplávala La Manche, aj keď prišla o nohu a časť pľúc

Iba málo športovcov by sa odhodlalo preplávať La Manche, Češka to zvládla aj napriek zásadnému zdravotnému hendikepu.

28. augusta 2019