Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

AUTO

Čítanie na 5 min.

Najkrajší hatchback na svete. Nový Peugeot 308 má nové logo a mimoriadny interiér

Erik Stríž
Bratislava, Slovensko

Freelancer, novinár na voľnej nohe a špecialista na WordPress. Pre UnitedLife.sk pracujem ako autor a editor. V médiách pracujem od roku 2007 ako recenzent elektroniky, od 2010 aj ako motoristický novinár. Podstatnou súčasťou mojej práce je od roku 2014 aktívna dobrovoľnícka práca s telesne, duševne a mentálne hendikepovanými v DSSPKM a Tu sme doma, o.z.

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. 4

Keď francúzska automobilka Peugeot predstavila svoj významný rebranding, asi málokto čakal, že prvý model s novým logom príde tak rýchlo.

Nový Peugeot 308 budete môcť vidieť v showroomoch predajcov už koncom tohto roka, napriek tomu, že sa uvádza ako modelový ročník 2022.

Lenže nový 308 je nielen nositeľom staro-nového loga značky Peugeot, ale aj reprezentantom celkom nového smerovania tejto automobilky.

Jej automobily majú byť nielen krásne a dobre vybavené, ale majú ešte viac ako doteraz vzbudzovať túžbu jazdiť ich a vlastniť. Dosiahnuť to nie je nič jednoduché, pretože takéto ciele majú všetci výrobcovia automobilov. Peugeotu však k dosahovaniu tohto cieľa dopomáhajú až 132-ročné skúsenosti s výrobou automobilov, pričom tie „moderné“ vyrába už takmer sto rokov. Prvým modelom z roku 1889 bola motorová trojkolka Serpollet-Peugeot, v roku 1929 už svet spoznal model Peugeot 201. Viac o histórii značky Peugeot a jej kľúčových produktoch nájdete priamo na jej stránke.

 

Vľavo Serpollet-Peugeot (1889), vpravo Peugeot 201 (1929) | Foto: Peugeot.sk

INZERCIA

 

Nový Peugeot 308 je hatchback s výrazným vonkajším vzhľadom. V podstatnej miere nadväzuje na to, čo Peugeot vyrábal aj doteraz, avšak viac ako k predchádzajúcej tristoosmičke skôr pripomína väčší model 508. Ten sme nedávno otestovali aj my a z redakčného testu sme ho vracali s veľkou nevôľou, pretože podľa nášho názoru je jedným z najlepších rodinných kombi s pridanou hodnotu, aké dnes môžete kúpiť.

Azda najpôsobivejší dizajnový prvok sú plastické pásy denného LED svietenia, ktoré uzatvárajú vzhľad predných partií do svetelného koridoru, ktorého steny hore vstupujú priamo do priezračných LED svetlometov. Nemožno si tiež nevšimnúť rozmernú masku chladiča s diamantovým grilom a nové logo Peugeot, ktoré je doplnené kovovým emblémom „308“ na hrane prednej kapoty.

Pohľad na detaily karosérie poukazuje na to, že automobilové triedy sa nápadne rýchlo posúvajú smerom nahor a aj cenovo dostupné vozidlá so základnou cenou pod 16-tisíc eur vyzerajú priam luxusne.

Interiér nového Peugeotu 308, rovnako ako exteriér, vychádza viac z modelu 508 ako zo svojho kategorického a triedneho predchodcu.

Obzvlášť pútavý je robustný stredový panel, ktorý tvorí vysokú lakťovú opierku s vnútorným priestorom zatvorený krídlovými dvierkami a rozmerný odkladací priestor s posuvným krytom. Peugeot na káblovú konektivitu použil moderné konektory USB-C, našiel priestor pre bezdrôtovú nabíjačku mobilu a dva sloty na nápoje.

Vyhotovenie ovládača automatickej prevodovky zodpovedá tomu, čo poznáme z automobilov koncernu PSA (Stellantis) aj dnes. Volič prevodovky je minimalistický, využíva technologické vyhotovenie shift-by-wire.

Minimalistický, ale so zachovaním ergonómie, je aj panel s dotykovým displejom, pod ktorým Peugeot vytvoril priestor pre fyzické mechanické tlačidlá vyvolávajúce vybrané funkcie infotainmentu a klimatizácie.

Výrobca ďalej modernizoval aj samotný virtuálny kokpit i-Cockpit, ktorý pozostáva z graficky prepracovaného prostredia zobrazovaného na rozmernom displeji a z ergonomicky vyhotoveného volantu. Displej v prístrojovom paneli je umiestnený na takom mieste, aby fakticky zastupoval head-up displej, jeho poloha prospieva pozornosti vodiča.

Na rozdiel od nových trendov nový Peugeot 308 nie je vybavený volantom s dotykovými senzormi, namiesto toho využíva dobre hmatateľné mechanické tlačidlá a ovládače s reálnou fyzickou odozvou na stlačenie. Otázne je len to, či budú podsvietené, čo nebýva štandardom, pritom sa jedná o dosť podstatný detail.

Batožinový priestor má kapacitu veľmi solídnych 412 litrov, v prípade hybridnej verzie to bude 361 litrov kvôli uskladneniu akumulátorov.

Ponuka motorizácii ešte nebola zverejnená, Peugeot uvádza iba to, že do roku 2025 bude každý jeho model elektrifikovaný – teda aj ako plug-in hybrid alebo hybrid.

Základnou motorizáciou však minimálne spočiatku bude osvedčený benzínový trojvalec 1.2 PureTech s maximálnym výkonom 96 kW (130 koní) a tiež naftový štvorvalcový motor 1.5 BlueHDi  s maximálnym výkonom 96 kW (130 koní). Predpokladá sa skorý príchod plug-in hybridnej verzie kombinovanej so štvorvalcovým benzínovým motorom 1.6 PureTech (max. 165 kW/225 koní) a 1.2 PureTech (max. 133 kW/180 koní), ako aj športovej verzie GT.

 

Cenu ani presný dátum spustenia predaja ešte nepoznáme, ale sme silno presvedčení o tom, že Peugeot 308 bude patriť k najatraktívnejším vozidlám svojho typu na slovenskom i európskom trhu. Samozrejme, že podstatná časť predajného potenciálu spočíva na cene, ktorá určite nebude nižšia ako doteraz.

 

Prečítajte si aj:

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. 4