BMW 330d xDrive Touring: Rodinné auto pre milovníka adrenalínu

Vyskúšali sme nové BMW radu 3 vo variante Touring, ktoré je oveľa viac, ako len výkonné kombi. Je to priestor zábavy a adrenalínu pre otca rodiny, bezpečný kokpit pre deti, pohodlné kreslo pre manželku. Tieto svety by sa za bežných okolností spojiť nedali, ale v Mníchove sa nevyrábajú len tak hocijaké autá.   Agresívny dizajn […]

Autor
Dátum zverejnenia 25. januára 2016
Obsahuje nasledovné témy , , ,

Erik Stríž
Redakcia United Life Online
Bratislava, Slovensko

Vyskúšali sme nové BMW radu 3 vo variante Touring, ktoré je oveľa viac, ako len výkonné kombi. Je to priestor zábavy a adrenalínu pre otca rodiny, bezpečný kokpit pre deti, pohodlné kreslo pre manželku. Tieto svety by sa za bežných okolností spojiť nedali, ale v Mníchove sa nevyrábajú len tak hocijaké autá.

 

Agresívny dizajn vyjadruje technologickú vyspelosť

BMW 330d xDrive Touring je krásne vozidlo, ktoré nemôžete nemilovať. A keď si k nemu ešte neviete nájsť cestu, jednoznačne odporúčame, aby ste si sadli za jeho volant a najazdili aspoň stovku kilometrov. BMW radikálnym spôsobom modernizovalo charakter svojej modelovej rady 3, už to nie sú tie malé športové sedany pre chlapcov, ktorí auto dostávajú k osemnástym narodeninám. Sú to stroje, ktoré splnia nároky dospelých vodičov na bezpečnosť, dizajn, kultivovanosť motorov, jazdný pôžitok a vôbec všetko ostatné, čo robí dobré autá.

 

Na aktuálnej generácii vozidiel BMW radu 3 nepochybne ako prvé zaujmú agresívne nadizajnované svetlomety. Sú výsledkom dlhoročnej evolúcie dizajnu najpopulárnejšieho modelu z Mníchova; stavajú na výraznosti, na športovom charaktere a ostro rezanými rysmi naznačujú technologickú vyspelosť celého automobilu. Široká a pomerne dlhá kapota dáva tušiť o zaradení vozidla do prémiovej kategórie a to isté platí aj o celej siluete z profilu a zadných partiách. Aj napriek tomu, že sa pozeráme na kombi, nemôžeme pochybovať o jeho športových ambíciách a o tom, že sa chce zavďačiť aj ľuďom, ktorí už majú odjazdené nejedno dobré auto.

BMW 330d xDrive Touring (test, 2016) | Foto: Erik Stríž

BMW 330d xDrive Touring (test, 2016) | Foto: Erik Stríž

BMW 330d xDrive Touring (test, 2016) | Foto: Erik Stríž

BMW 330d xDrive Touring (test, 2016) | Foto: Erik Stríž

 

Interiér ako v limuzíne radu 7

Interiér je veľkorysý po každej stránke. Priestor je až prekvapivo veľký, medzi predné sedadlá sa dokonca vošiel plnohodnotný stredový tunel s masívnou lakťovou opierkou a ovládacím rozhraním iDrive. V BMW radu 3 stále nachádzame klasickú ručnú brzdu, čo určite poteší všetkých fanúšikov poctivého motorizmu – a ani skutočnosť, že sa tesne vedľa páky brzdy nachádza volič automatickej prevodovky, neuberá na radosti.

 

Trocha zamrzí, že celá palubná doska je z plastu, navyše nie veľmi mäkkého, takže na dotyk môže pôsobiť lacným dojmom. Oceňujeme však textúru kože, ktorou sa docielil celkom dobrý vizuálny efekt prémiovosti. Uprostred palubnej dosky je umiestnený displej zakomponovaný do pomerne tenkého tela, vyzerá ako tablet. Displej nie je dotykový, ale prostredie systému iDrive sa dá veľmi pohodlne a intuitívne ovládať cez kruhový ovládač na dosah pravej ruky.

 

Zaujímavosťou je, že tento ovládač BMW používa už roky bez výraznejšej inovácie – tá ani nebola potrebná, pretože je ergonomicky dokonalý, jednoducho sa používa a vodič sa naň nemusí ani raz pozrieť. Jednou z menších, za to veľmi praktických inovácií, je prítomnosť dotykového touchpadu priamo na tomto ovládači. Vďaka nemu môžete napríklad písať písmená prstom a rýchlejšie tak zadať do navigačného softvéru adresu cieľovej destinácie.

 

Čo určite ešte stojí za zmienku, je ohromný batožinový priestor. Po sklopení zadných sedadiel máte k dispozícii až 1500 litrov priestoru, čo nájde v každodennom živote časté uplatnenie. BMW je nám veľmi sympatické aj preto, že jeho batožinové priestory sú vždy funkčné. Inak to nie je ani pri modeli 330d Touring – pre použitie sú pripravené variabilné priečky, sieťky, rozdelené priestory pod podlahou a rolovacie poschodie, ktoré je pripevnené na pevnom ráme karosérie, nie na veku kufra – preto sa toto poschodie nenakláňa, keď je kufor otvorený.

 

V interiéri vozidla na nového majiteľa čaká celá paleta moderných funkcií. Za všetky si, samozrejme, musí priplatiť. Parkovacie kamery a senzory sú štandardom, ktorým sa BMW neodlišuje od takého lacnejšieho Hyundaiu – páči sa nám však funkcia pohľadu z vtáčej perspektívy, je užitočná a funguje veľmi spoľahlivo. Našu pozornosť tiež zaujali všetky tie detaily, ktoré majú podiel na vyššej bezpečnosti počas jazdy – vibrovanie volantu pri náhodnom vybočení z jazdného pruhu, farebný head-up displej s prehľadnou grafikou, nastaviteľným obrazom a skvelými navigačnými pokynmi, automatické predné LED svetlá, krásne funkčný adaptívny tempomat, pneumatiky runflat s núdzovým dojazdom; ďalej dažďový senzor, veľmi rýchlo reagujúca automatická klimatizácia a vyhrievanie sedadiel, adaptívny M podvozok, stmavovanie spätného zrkadla, upozorňovanie na objekt v slepom uhle a mnoho mnoho ďalšieho.

A to najlepšie je, že celý systém iDrive je lokalizovaný do perfektnej slovenčiny, nikde ani jediná chybička.

 

BMW 330d xDrive Touring (test, 2016) | Foto: Erik Stríž

BMW 330d xDrive Touring (test, 2016) | Foto: Erik Stríž

BMW 330d xDrive Touring (test, 2016) | Foto: Erik Stríž

BMW 330d xDrive Touring (test, 2016) | Foto: Erik Stríž

 

Radosť z jazdy na niekoľko spôsobov

Jazdné režimy. To je to, čo určuje charakter jazdy a je úplne jedno, aký motor pracuje pod prednou kapotou. Za týmto odvážnym tvrdením si stojíme, pretože BMW jeho pravdivosť dokazuje každým jedným jediným modelom vo svojom portfóliu.

 

BMW 330d xDrive Touring je jeden z najlepších príkladov toho, ako výrazne jazdné režimy ovplyvňujú správanie vozidla. Štandardný režim Comfort je ideálom, ktorý si budete vyberať najčastejšie. Udržiava spotrebu nafty v rozumných úrovniach, my sme počas testu namerali veľmi priaznivých sedem a pol litra na sto kilometrov.

 

Najlepšie sa vlastnosti takmer 3-litrového naftového motora prejavujú v režimoch Sport a Sport+. Rozdiel medzi Sport a Sport+ je v tom, že vo variante plus sa vypne stabilizačný systém ESP, vďaka čomu je možné užiť si hmotnosť a rozmery vozidla bez akýchkoľvek obmedzení a elektronickej korekcie šmykov. Motor s objemom valcov 2993 cm3 má maximálny výkon ohromujúcich 259 konských síl (190 kW), ktoré je schopný dodať pri 4000 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment podáva pri trocha nižších otáčkach (je to predsa nafta, pri 1500-3000 ot./min.), dosahuje úroveň krásnych 560 Nm. To je hodnota, za ktorú by sa nemusel hanbiť ani Bentley Continental so 6-litrovým motorom (hoci ten papierovo dosahuje ešte o 90 Nm viac).

 

Spojenie maximálneho výkonu a silného krútiaceho momentu dáva dokopy veľmi pekný údaj o zrýchlení, z pokoja na 100 km/h automobil vystrelí už za 5,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je už štandardne elektronicky obmedzená na 250 kilometrov za hodinu.

 

Jazdný mód Eco Pro je ukážkou toho, že aj silný naftový motor môže byť kultivovaný, tichý, úsporný a – slabý. Tento jazdný režim je o šetrení paliva, informuje vodiča priamo pri tachometri, kedy sa batéria nabíja (princípom rekuperácie energie pri brzdení) a kedy sa vybíja. Je to užitočná pomôcka, ktorou je možné dosiahnuť lepšie výsledky o priemernej spotrebe. V tomto režime sa motor skutočne správa spomalene a menej akčne, akoby mu klesol objem valcov na polovicu. Stále má však dostatok sily na to, aby vás trocha zatlačil do sedadiel alebo aby ste mohli v okamihu zrýchliť pri zaraďovaní sa do pruhu pri vjazde na diaľnicu.

 

BMW 330d xDrive Touring (test, 2016) | Foto: Erik Stríž

BMW 330d xDrive Touring (test, 2016) | Foto: Erik Stríž

BMW 330d xDrive Touring (test, 2016) | Foto: Erik Stríž

BMW 330d xDrive Touring (test, 2016) | Foto: Erik Stríž

 

Skvelé vozidlo za primeranú cenu

BMW 330d xDrive Touring v úrovni výbavy 7LD Sport Line je úžasný automobil, ktorý sme z redakčného testu vracali s veľkou nevôľou. Chceme ho ako služobné i súkromné auto, ako automobil na zábavu, s ktorým budeme jazdiť po Slovakia Ringu, a aj ako bezpečnú loď pre naše deti. Áno, základná cena vozidla bola 50 500 eur a za doplnkovú výbavu si predajca pýta ďalších 23 507 eur, ale tých dokopy 74-tisíc je suma, ktorá vystihuje skutočnú hodnotu vozidla. Na záver doplníme zaujímavú skutočnosť, že za tieto peniaze vám BMW dá aj balík služieb BMW Basic Service Inclusive na 5 rokov alebo 100-tisíc kilometrov.

 

BMW 330d xDrive Touring (test, 2016) | Foto: Erik Stríž

BMW 330d xDrive Touring (test, 2016) | Foto: Erik Stríž

 

 

INZERCIA: Peugeot Jesenné výhody

Najrýchlejší sériový sedan na svete dostal exkluzívne doplnky. Toto je vylepšený Flying Spur

Luxusný Flying Spur dostal exkluzívny paket Blackline.

14. októbra 2019

Seriál o Číne

Predstihne Čína v umelej inteligencii USA?

Na základe sledovania informácií, ktoré sa na nás valia zo všetkých strán by sa mohlo zdať, že Čína nás všetkých čoskoro prevalcuje svojou inovačnou aktivitou. To isté sa týka aj vnímania jej pokroku v umelej inteligencii.

11. októbra 2019

Už vieme, ako bude nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem vyzerať a kedy príde

Príchod jednej z najväčších noviniek tohto roku je na spadnutie.

11. októbra 2019

Sila jednoduchého gesta

Tento šéf ročne napíše 9200 narodeninových pohľadníc, vysvetľuje význam vďačnosti

Sheldon Yellen je CEO stavebnej spoločnosti BELFOR Holdings, Inc. a každý rok napíše ručné narodeninové blahoželania všetkým vyše 9-tisíc zamestnancom.

10. októbra 2019

Zrod legendy v priamom prenose

Pompézne Gran Coupé od BMW prichádza vo vrcholnej verzii M8. Má sa AMG GT 63 S čoho báť?

Posledný dielik skladačky menom 8 je realitou.

9. októbra 2019

Revolučná Corvette prišla o strechu. Vyše 500-koňový osemvalec ale naďalej ostáva

Corvetta prvýkrát s plechovou sťahovacou strechou.

8. októbra 2019

Bublina alebo Boom?

Šialené tempo: Iba dvojročný startup BIRD má dnes hodnotu 2,5 miliardy

Je mimoriadny rast hodnoty „kolobežkových firiem“ postavený na stabilných základoch?

7. októbra 2019

Na predaj výhradne spolu

Aston Martin a Zagato na počesť 60-ročnej spolupráce prinášajú dve špecialitky za 6 miliónov libier

Oba modely vzniknú v obmedzenom počte, na predaj budú výhradne spolu.

5. októbra 2019

Nové 625-koňové super-SUV-čka od BMW dajú stovku za 3,8 sekundy. Privítajte X5 M a X6 M

Hneď v úvode spoznávame aj silnejšie vyhotovenia pod názvom Competition.

2. októbra 2019

Fantastický 5-valec žije ďalej! Ikonický motor s výkonom až 400 koní získalo nové Audi RS Q3

RS Q3 prichádza na scénu v dvoch karosárskych verziách.

30. septembra 2019

Horúca správa!

Oficiálne zastúpenie značky Tesla na Slovensku? Elon Musk dúfa, že už budúci rok!

CEO Tesly má v pláne vzdať poctu slávnemu vynálezcovi akým bol Nikola Tesla.

24. septembra 2019

Najkrajšie sci-fi tohto roka

Ad Astra je úchvatný filmový zážitok, nevyhol sa však rozporom

Ako by asi vyzeral Strom života (2011), ak by bol vesmírnym sci-fi? Práve takto – ako Ad Astra.

24. septembra 2019

Dal 97% majetku na charitu

Barron Hilton zomrel vo veku 91 rokov. Prečítajte si jeho príbeh.

Sieť luxusných hotelov nezaložil, ale vybudoval z nich svetový fenomén. Bol známy aj pre svoju filantropickú činnosť.

23. septembra 2019

Funkcia priateľstva podľa Jana Wericha: Násobenie, delenie a dôvera

Jan Werich v televíznom zázname hovorí o význame a podstate skutočného priateľstva, ktoré každý z nás tak nevyhnutne potrebuje k naplnenému životu.

20. septembra 2019

TECHNOLÓGIE A ENVIRO

Ťažba kryptomien údajne vyprodukuje 800 ton CO2 ročne. Ako je to možné?

Príde vám to ako hlúpy hon na oxid uhličitý? V skutočnosti je ale aj obyčajné využívanie počítačových programov naviazané na produkciu škodlivých plynov, hoci nie úplne priamo. Čítajte o tejto téme viac.

20. septembra 2019

Fotogaléria

Každá mala garsónka má obrovský potenciál, pozrite si príklady zo sveta

Aj malé garsónky môžu byť pekným miestom na život, stačí do nich investovať trocha času, peňazí a citu.

19. septembra 2019

Jeden mobil na celý život: Etická výroba sa stáva novým trendom

Mali by sme skončiť s konzumným spôsobom života a začať si elektroniku viac vážiť? Určite áno, ale nevieme, či je toto tá správna cesta…

18. septembra 2019

Seriál o Číne

Ako funguje online marketing v Číne, ktorá má zakázaný Google, Twitter, Facebook, Youtube, Instagram aj WhatsApp?

Pre online marketérov na Slovensku je komunikovanie s cieľovými skupinami prostredníctvom sociálnych sietí Facebook, Instagram a Twitter každodennou rutinou. Ich život sa nezaobíde ani bez nahrávania zaujímavého obsahu na Youtube. Integrálnu úlohu v ich práci má vyhľadávanie a plánovanie kľúčových slov, optimalizácia obsahu pre vyhľadávače, tzv. „SEO“ a manažovanie reklamných kampaní cez Google Ads.

17. septembra 2019

Toto sú najúchvatnejšie automobilové novinky z tohtoročného autosalónu vo Frankfurte

Super-rýchla imidžovka, kabriolety od Ferrari, najrýchlejšie auto planéty či limitovaný Hyundai.

16. septembra 2019

Cestuj po svete

Island bez cestovky: 3000 km roadtrip autom po magickom ostrove s polárnou žiarou nad hlavou

Krajina, ktorú mnohí bez zaváhania označia ako najkrajšiu v Európe. Plná dychberúcich scenérií, kde si užijete pohľady ako z iného sveta, drsnú, ale magickú severskú prírodu, pozorovanie veľrýb a ak máte kúsok šťastia, tak aj polárnu žiaru. Reč je o Islande – krajine ohňa a ľadu. Inšpirujte sa našou 3000 km cestou okolo celého ostrova a zistite, ako si na Islande užiť poriadny výlet aj bez cestovky.

16. septembra 2019

Nové riešenie boja proti CO2?

V Nemecku chcú politici platiť ľuďom za odsávanie CO2 z atmosféry

Dostaneme zaplatené za prevádzkovanie čističky vzduchu? V Nemecku možno áno.

13. septembra 2019