Lifestyle

Zábava alebo únik pred realitou? Prečo chodíme do baru?

  • 4 augusta, 2022
  • 4 min read
Zábava alebo únik pred realitou? Prečo chodíme do baru?

„Je to jednoducho živý a zábavný čas. Je to asi najzábavnejšia vec pre dospelých alebo aspoň pre jedného z nich. Človek sa môže trochu odviazať. Všetci sú tam z rovnakého dôvodu, aby sa dobre zabavili.“ – Janey Cat

„Predpokladám, že mnohí hľadajú spoločensky prijateľné prostredie, v ktorom by sa mohli oddávať svojmu alkoholizmu. Iní sú osamelí a potrebujú tekutú odvahu, aby sa mohli zapojiť do rozhovoru s cudzími ľuďmi. Niektorí ľudia chcú byť jednoducho videní a obdivovaní pre svoju krásu alebo módu. Ale mám podozrenie, že najmä u zrelých návštevníkov barov je hlavným motívom pod povrchom nádej na romantické stretnutie.“ – Bruno Tata

„Potrebujeme vidieť, ako sa nám darí, keď sa stretávame s novými ľuďmi tvárou v tvár a vidíme, ako sa im darí. Bary nám poskytujú spoločenské mazivo na uvoľnenie. Poskytujú nám atmosféru, aby sme na seba narazili a povedali si Ahoj.“  – Frank Alfano

INZERCIA

Test triezvosti

Niektorí vám povedia, že si chodia vypiť, aby si oddýchli a zabavili sa. To je určite pravda, ale existuje aj hlbší dôvod takéhoto správania?

Skúste si jednoduchý test!

INZERCIA

Ak chcete zistiť, či vás nejaká aktivita skutočne baví, musíte si ju vyskúšať, keď ste triezvy. Ak sa vám zdá zábavná len pod vplyvom alkoholu, je pravdepodobné, že vás viac baví omamná látka než zážitok.

„Rozhodol som sa prestať piť. Aj keď vzdanie sa alkoholu prinieslo mnoho výhod, jednou z podstatných nevýhod je, že mnohé veci, ktoré som predtým považoval za zábavné, sa mi teraz zdajú úplne nudné. Napríklad chodiť triezvy do baru alebo nočného klubu sa zrazu stalo mimoriadne nudné. Príliš často nás v skutočnosti poháňa potreba úteku, ktorá je podporovaná multimiliardovým alkoholovým priemyslom, ktorý sa spolieha na predaj ilúzie.“ Nir Eyal

Inzercia
Foto: Jose Gonzales

Pasca menom bar

V skutočnosti sú bary navrhnuté tak, aby boli nudné, ak ste triezvy, čo poskytuje ešte väčšiu motiváciu pokračovať v pití.

  • Zhasínajú svetlá, pretože štúdie ukazujú, že vďaka tomu vypijeme viac za kratší čas.
  • Hudba je taká hlasná, že ruší akúkoľvek konverzáciu pod úrovňou kriku a zhoršuje náš sluch.

„Ľudia, ktorí celé hodiny pokojne sedia a popíjajú svoje nápoje, neprinášajú zisk. Hovoriaci nie sú najlepšími pijákmi.“  Múdrosť majiteľov barov a krčiem

 

  • Každý aspekt dizajnu baru, od výšky pultu až po druh stoličiek alebo kresiel, pomáha prilákať ľudí a udržať ich pri drinku.
unik pred realitou
Foto: Steve Harvey

Alkohol v číslach

Podľa jednej štúdie až 40 % divákov na bejzbalových a futbalových zápasoch je pripitých. Ďalší prieskum zistil, že až 8 z 10 Američanov sleduje šport v televízii doma s alkoholickým nápojom v ruke. Americký futbal je hlavným športom v USA, pri ktorom sa pije alkohol, pričom 84 % ľudí konzumuje alkohol počas sledovania v televízii a 83 % si ho vychutnáva aj na štadióne. Druhým najobľúbenejším športom na pitie je box, či už ho sledujete doma alebo pri ringu. Hokejový zápas v televízii s nejakou formou alkoholického nápoja zvykne sledovať 78 % ľudí. Až 75 % dospelých Američanov tvrdí, že uprednostňuje pitie alkoholu počas tenisového zápasu naživo, zatiaľ čo 76 % uhasí svoj smäd po pive pri sledovaní golfového zápasu naživo.

The Simpsons Drinking GIF - Find & Share on GIPHY

Ani slovenská populácia nie je výnimkou. Priemerná ročná spotreba čistého alkoholu u ľudí nad 14 rokov je na Slovensku 12 litrov vrátane abstinujúcich. Čo je o 1,3 litra viac ako celoeurópsky priemer. Podľa štatistík Európskeho štatistického úradu Eurostat míňame 2,5 % z celkových mesačných výdavkov domácnosti práve na alkohol. Alkohol a tabakové výrobky nás v priemere stoja 6% rodinného rozpočtu.

baru
Foto: Kazuend

 

 

About Author

Ema Zvara

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings