Trápia vás bolesti chrbta? Takto si môžete pomôcť aj sami doma!

Bolesť chrbta môže pokaziť váš deň alebo narušiť vaše plány. V skutočnosti existuje 84-percentná šanca, že sa u vás počas života rozvinie bolesť krížov! Ale bolesť chrbta nie je vždy niečo, čo môžete ignorovať alebo čakať, kým sa vyrieši sama. Našťastie existuje niekoľko spôsobov, ako liečiť bolesť chrbta doma. Tieto prostriedky zahŕňajú všetko od bylín,… Prečítať celé

Bolesť chrbta môže pokaziť váš deň alebo narušiť vaše plány.

V skutočnosti existuje 84-percentná šanca, že sa u vás počas života rozvinie bolesť krížov!

Ale bolesť chrbta nie je vždy niečo, čo môžete ignorovať alebo čakať, kým sa vyrieši sama. Našťastie existuje niekoľko spôsobov, ako liečiť bolesť chrbta doma. Tieto prostriedky zahŕňajú všetko od bylín, až po masáže.

 

 

Vyskúšajte oleje a masti na zmiernenie bolesti

Existuje široké spektrum mastí, ktoré pomáhajú zmierniť bolesť krížov, či inej časti chrbta.

Napríklad krémy s kapsaicínom môžu znecitlivieť kanály bolesti v postihnutej oblasti. Ďalšie zložky, ktoré môžete hľadať v lokálnych krémoch, zahŕňajú:

  • ketoprofén
  • ibuprofén
  • diklofenak
  • lidokaín
  • kostihoj
  • Brazílska arnika

 

Ilustračná fotografia (náplasť na kríže). Zdroj: seattleweekly.com

 

Lokálne lieky môžu byť rovnako účinné ako perorálne, v niektorých prípadoch je ideálna aj ich kombinácia.

Lokálne lieky existujú vo forme gélov, krémov, náplastí a ďalších. Na zníženie bolesti je veľmi účinný levanduľový esenciálny olej alebo masti pripravené s kajenskou paprikou.

Niektoré ďalšie účinné produkty zahŕňajú rôzne extrakty a zložky s chladivým, alebo hrejivým efektom. Precíťte svoje telo a zvoľte sa variantu, ktorá vám urobí najlepšie.

Na chrbát, a obzvlášť platničky je výhernou voľbou ľubovníkový olej! Tento olej totižto paltničky absorbujú najlepšie a jeho účinky sú expresné.

Ďalšími skvelými bylinami, ktoré sú nápomocné pri bolestiach chrbta sú aj diablov pazúr, či vŕbová kôra.

TIP: Kúru si môžete doplniť o ľubovníkový čaj, ktorý treba piť 3x denne.

 

Ilustračná fotografia (masáž). Zdroj: hbf.com.au

Masáž môže pomôcť pri bolestivých alebo napätých svaloch, či blokoch

Jemná masáž boľavého alebo napätého svalu je jedným z najúčinnejších spôsobov, ako ho uvoľniť a zmierniť bolesť.

Masážna terapia spolu s tradičnou liečbou:

  • znižuje bolesti chrbta
  • zlepšuje funkciu chrbta
  • znižuje používanie protizápalových liekov
  • minimalizuje dni v posteli

Zvážte, či požiadate o masáž svojho partnera alebo blízkeho priateľa, ak je problémom cena. Môžete ich tiež požiadať, aby použili liečivú masť na extra úľavu od bolesti.

 

 

Naťahujte sa a cvičte

Cvičenie je pre ľudí, ktorí majú bolesti krížov viac ako odporúčané.

Slúži ako na prevenciu, budovanie svalstva, ktoré vám drží chrbticu, tak aj na akútne odstránenie bolesti (samozrejme, nie vo všetkých prípadoch).

Niektoré cvičenia, o ktorých je známe, že zmierňujú príznaky, sú:

  • chôdza po rovnej zemi
  • stojace záklony
  • poloha kobry a ďalšie cviky na rotovanie chrbtice

 

Strečing môže tiež uvoľniť napäté svaly a posilniť tie, ktoré potrebujú pomoc.

Kedykoľvek začnete so strečingom, mali by ste ku každému kroku pristupovať jemne. Zastavte akékoľvek naťahovacie cvičenie, ktoré spôsobuje bolesť, pretože spôsobuje poškodenie natiahnutím, alebo spôsobuje napätie!

Vyskúšajte jógu, je to jedno z najlepších cvičení na chrbát, no tiež preciťujte telo a vyberte si cviky, ktoré vám robia dobre – necvičte na silu.

Jóga zahŕňa veľa strečingových manévrov, ktoré môžu znížiť svalové napätie, ktoré zvyšuje bolesť chrbta.

 

Kúpeľ v Epsomskej soli. Zdroj: whitewaternow.com

 

Doprajte si relaxačný kúpeľ v Epsomskej soli

Epsomská soľ alebo síran horečnatý, preniká cez kožu až do boľavých svalov.

Namáčanie po dobu asi 20 minút môže pomôcť zmierniť boľavé chrbtové svaly, najmä po cvičení.

Pri kúpeli v Epsomskej soli sa musíte uistiť, že voda je teplá. Horúca voda môže spôsobiť opuch svalov a studená voda môže spôsobiť svalové kŕče.

Odporúčaná teplota je medzi 33 až 38 °C. Teploty vyššie ako 40 °C sa neodporúčajú, najmä ak máte problémy so srdcom.

Výborná kombinácia je doplniť tento kúpeľ o masáž!

Zoberte si so sebou do vane tenisovú loptičku, alebo inú gumenú loptičku podobnej veľkosti. Položte si ju na chrbát alebo strednú časť chrbta, a pohybujte sa zo strany na stranu. Účinok je ako masáž chrbta a ďalej uvoľňuje stuhnuté svaly.

Ďalšou výhodou epsomskej soli je, že je skvelá pre vašu pokožku. Epsomské soli môžu odlupovať odumreté kožné bunky, zmäkčovať pokožku a redukovať oblasti svrbenia.

 

 

Zlepšite svoje držanie tela, aby ste znížili bolesť chrbta

Väčšina z nás trávi veľkú časť dňa sedením, čo môže byť škodlivejšie, ako si uvedomujete.

Účinok môžete minimalizovať udržiavaním dobrého držania tela.

Správne držanie tela na stoličke znamená mať všetky kosti v chrbtici zoradené úhľadne a rovno. Nohy by ste mali mať priamo na podlahe, a klávesnicu počítača v dosahu, aby ste sa nenakláňali dopredu alebo neklesali.

Existuje mnoho aplikácií a zariadení, ktoré vám môžu pomôcť zlepšiť držanie tela. Vyskúšajte bezplatné aplikácie, ktoré spolupracujú s webovou kamerou na obrazovke, a sledujú, kde je vaša tvár vzhľadom na obrazovku. Ak sa vaše držanie tela začne prehýbať a kriviť, aplikácia vás na to upozorní.

Na trhu je tiež množstvo zariadení, ktoré nosíte na chrbte, a vďaka senzoru, ktoré takéto zariadenie má, zavibruje, keď zmeníte držanie tela do nežiadúceho sklonu.

 

 

Upravte spôsob spánku

Poloha, v ktorej spíte je pre váš chrbát extrémne dôležitá, a môže ovplyvniť celý nasledujúci deň.

Spanie na chrbte môže byť vo veľa prípadoch rozumným riešením, no taktiež k tomu treba pristupovať indivuálne a nanajvýš pozorne. Preciťujte svoje telo v aktualnej chvíli, aj na ďalší deň, a všimnite si, ktoré polohy vám robia dobre.

Ak spíte na boku, vloženie vankúša medzi kolená môže pomôcť vašim svalom uvoľniť sa.

Spanie na bruchu je zlé pre váš chrbát a vôbec nie je odporúčané. Ak však neviete zaspať v inej polohe,  položte si pod brucho a panvu vankúš, aby ste predišli zaťaženiu chrbta.

Pokračujte na ďalší príspevok »