Peugeot e-2008: Najšikovnejší elektromobil na trhu
Peugeot 2008 je kompaktné SUV s benzínovým, naftovým aj elektrickým pohonom. Kuriózne je, že SUV je iba o 1200 € drahšie ako hatchback e-208.
- Značka Peugeot sa pustila do elektrifikácie svojich áut s nevšedne veľkou vervou.
- Cenové rozdiely medzi tými istými modelmi na benzín a elektrinu sú pritom celkom racionálne a férové.
- Vstupenkou do sveta SUV elektromobility je model e-2008, ktorý právom označujeme za najšikovnejší elektromobil na trhu.
- Na Slovensku sa Peugeot e-2008 predáva od 35 090 € alebo od 451 € mesačne pri značkovom financovaní
Peugeot e-2008
Model 2008 je u francúzska vstupenka do sveta SUV a tiež do SUV-elektromobility. Predáva sa aj s benzínovými a naftovými motormi, ale nás teraz zaujíma najmä elektrická verzia Electric 50 kWh s akciovou cenovkou 35 090 €. Poteší, že zatiaľ čo ceny automobilov v poslednom období rastú prekvapivým tempom, francúzsky Peugeot síce pristúpil k zvýšeniu tiež, ale veľmi miernym spôsobom, ktorý pri financovaní zvyšuje cenu splátky len o zopár eur.
Kuriózne je, že SUV e-2008 je len o 1200 eur drahšie ako kompaktný hatchback e-208. Hodnota navyše, ktorú ponúka, je pritom obrovská.
Karoséria v štýle SUV praje komfortu nastupovania, vystupovania a tiež nakladaniu nákladu do batožinového priestoru. Nie je to len o senioroch, ale aj o mladých rodinách – každý, kto niekedy nakladal dieťa do detskej sedačky v hatchbacku, dobre vie, o čom hovoríme. Výhody vyššie posedu v mestskom automobile sú nesporné, ukazujú sa každý deň ako dôležité a patrí medzi ne aj lepší výhľad na okolie vozidla. V tomto kontexte poteší, že Peugeot e-2008 už v základnej výbave zadné parkovacie senzory, parkovacia kamera je v cene od výbavy Allure Pack.
Ľudia teda majú radi crossovery a SUV z praktických dôvodov a tento elektromobil s výkonom 100 kW (138 k) naplní ako ich očakávania, tak aj každodenné potreby.
Peugeot e-2008 dosahuje čisto elektrický dojazd až 345 kilometrov, takže kto denne najazdí do 50 kilometrov, bude svoje SUV dobíjať iba raz za týždeň.
Nabíjanie prebieha pomerne rýchlo a predovšetkým vtedy, keď sa auto nepoužíva, takže nie je dôvodom na zbytočné čakanie.
Nabíjať môžete na bežných nabíjacích staniciach, ale aj doma na 230 V zásuvke – predajca vám k vozidlu pribalí aj adaptér pre nabíjanie. Toto je síce najpomalšie nabíjanie, no zároveň najlacnejšie. Stále pritom platí, že šikovní vedia jazdiť aj zadarmo – ešte stále nájdete v okolí niekoľko bezplatných nabíjacích staníc pre elektromobily.
Kto by ale počítal s častejším nabíjaním, nemusí mať dôvody na obavy o životnosť batérie – výrobca ponúka štandardnú záruku na trakčný akumulátor na až 8 rokov/160 000 km.
Crossovery veľkosti Peugeotu e-2008 sú určené v prvom rade do mesta, kde býva spotreba elektrickej energie podstatne nižšia ako na diaľniciach – avšak ani tam sa e-2008 nestratí, keďže maximálna rýchlosť je až 150 km/h. Podľa metodiky WLTP je kombinovaná spotreba elektrickej energie 17,3 – 17,7 kWh/100 km.
Ak sa chcete dozvedieť viac, navštívte oficiálne stránky Peugeot e-2008