EXTRA

BIZARNÉ NÁBOŽENSTVÁ: Verili by ste? Ľudia ucitevajú motorku, špagetové monštrum a ďalšie absurdnosti.

  • 31 októbra, 2022
  • 6 min read
BIZARNÉ NÁBOŽENSTVÁ: Verili by ste? Ľudia ucitevajú motorku, špagetové monštrum a ďalšie absurdnosti.

Bizarné náboženstvá sú na svete rozšírené viac, ako kedykoľvek predtým.

Tu je ukážka niektorých absurdných cirkví, či hnutí.

Raëliansky meditačný seminár v roku 1984. Zdroj: dazeddigital.com

#1, Raëlizmus

Náboženstvo UFO, ktoré založil Francúz Claude Vorilhon v roku 1973, vzniklo po jeho údajnom stretnutí s mimozemskou bytosťou.

Mimozemšťan dal Vorilhonovi meno Rael, podrobné informácie o pôvode ľudského života, a pokyny o budúcnosti.

INZERCIA

Okrem odhalenia, že život na Zemi sa začal, keď boli ľudia pred 25 000 rokmi stvorení z mimozemskej DNA, mimozemšťania tiež informovali Raela, že Zem by mala očakávať ich príchod do Jeruzalema v roku 2025!

Počet prívržencov sa odhaduje na viac ako 70 000 na celom svete!

INZERCIA

Nechýbajú tu ani celebrity, ktorých je viac ako 80 celebrít, a boli vymenované za čestných „sprievodcov“ Raelianov.

Patrí sem napríklad zakladateľ Playboya, Hugh Hefner a Michael Jackson.

Inzercia

Raëlizmus tvrdí, že ľudstvo musí nájsť spôsob, ako využiť nový vedecký a technologický rozvoj na mierové účely, a že keď sa to podarí, Elohim sa vráti na Zem, aby zdieľal svoju technológiu s ľudstvom a vytvoril utópiu.

Za týmto účelom sa Raëliani snažili vybudovať veľvyslanectvo pre Elohim, ktoré by zahŕňalo pristávaciu plochu pre ich vesmírnu loď.

Raëliani sa venujú každodennej meditácii, dúfajú vo fyzickú nesmrteľnosť prostredníctvom klonovania ľudí, a podporujú liberálny etický systém so silným dôrazom na sexuálne experimenty.

 

Aštar Šeran a jeho odkaz. Zdroj: vesmirni-lide.cz

 

#2, Vesmírni ľudia

Podobne ako Raëlizmus, aj toto je ďalšie náboženstvo inšpirované mimozemšťanmi.

Táto česká skupina zakladá svoje presvedčenie na mimozemskej komunikácii so zakladateľom Ivom Bendom od roku 1997.

Podľa Bendu majú mimozemšťania flotilu lodí, ktoré obiehajú okolo Zeme, na čele s bytosťou menom Ashtar, ktorá sleduje ľudí na Zemi, pripravených prepraviť dobrých a verných nasledovníkov do inej dimenzie.

 

Uctievač Aghori kultu. Zdroj: thehansindia.com

 

#3, Aghori

 

Je to hinduistický kult, o ktorom sa predpokladá, že sa odštiepil od rádu Kapalika v 14. storočí.

Stúpenci nosia kapalu – pohár vyrobený z ľudskej lebky – a údajne na rituály používajú ľudské kosti z cintorínov.

Títo bizarní ľudia budú jesť čokoľvek od zhnitého jedla, po zvieracie výkaly.

Aby dosiahli najvyššiu formu osvietenia, vykonávajú Aghori extrémne hrubé rituály. Definitívnosť ich rituálov je dosiahnutá jedením rozkladajúceho sa ľudského mäsa.

Korene Aghori siahajú do staroveku. Aghorský askéta, ktorý vystupoval pod menom Kinaram, je zodpovedný za súčasné rituály a presvedčenie kultu. Veria, že je reinkarnáciou Pána Šivu.

Zachráňte planétu a zabite sa. Týmto heslom na seba prostredníctvom billboardu pri jednej z bostonských ciest prvýkrát upozornila sekta Cirkev eutanázie. Zdroj: svetobeznik.info

 

#4, Cirkev eutanázie

Túto konkrétnu cirkev, ktorá je skôr protestným hnutím než skutočným náboženstvom, založil reverend Chris Korda, ktorý bojuje proti rastu ľudskej populácie.

Používa kázne ako jeden zo spôsobov šírenia svojho posolstva, ktorým je, že preľudnenie si vyžaduje, aby ľudia prijali opatrenia na aktívne znižovanie počtu ľudí v budúcnosti.

Venuje sa obnoveniu rovnováhy medzi ľudskými bytosťami a inými druhmi na Zemi, pomocou satiry a čierneho humoru.

‚Nebudeš plodiť‘ je jedno z jeho prikázaní.

 

Rüdiger Weida, známy ako brat Spaghettus, s jedným zo znamení, ktoré chce chrániť v Templine v Brandenbursku. Zdroj: thelocal.de

 

#5, Pastafariánstvo

Pastafariánstvo verí v lietajúce špagetové monštrum, božstvo toho, čo začalo ako parodické náboženstvo a prerástlo do sociálneho hnutia.

Prívrženci, ktorí si hovoria pastafariáni, sa údajne počítajú na desaťtisíce, a nachádzajú sa predovšetkým v Severnej Amerike, západnej Európe, Austrálii a na Novom Zélande.

Lietajúce špagetové monštrum, o ktorom sa hovorí, že je neviditeľné, je zobrazené ako plávajúca masa špagetových rezancov s veľkou mäsovou guľou na oboch stranách tela.

Princípy náboženstva predpokladajú, že svet bol stvorený, aby vyzeral starší ako je, a že kedykoľvek vedec vykoná nejaké meranie, špagetové monštrum mení výsledky pomocou jeho schopností.

Podobne sa hovorí, že gravitácia je výsledkom toho, že monštrum tlačí na ľudí.

Piráti sú považovaní za prvých pastafariánov, a globálne otepľovanie sa vysvetľuje ako dôsledok poklesu počtu pirátov od roku 1800.

 

Inkriminovaný motocykel. Zdroj: indiatvnews.com

 

#6, Bullet Baba’s Motorbike

Prívrženci veria, že motocykel má mystickú moc, pretože sa nevysvetliteľne objavil na mieste havárie niekoľkokrát po tom, čo ho polícia odviezla.

Táto viera je zrejme jediným duchovným hnutím na svete, ktoré sa sústreďuje na uctievanie motorového vozidla.

Dedinčania z Chotila v Radžastáne, postavili svätyňu pre motocykel Royal Enfield Bullet, s objemom 350 cm3, spolu s fotografiou jeho majiteľa Om Singha Rathoreho, ktorý zomrel pri dopravnej nehode.

Teraz stojí motorka na betónovom podstavci pokrytom girlandami v chráme známom ako Om Banna, alebo populárnejšie ako Bullet Baba.

Je uctievaná spolu s obrázkom bývalého majiteľa, ako aj so stromom, ktorý sa nachádzal v blízkosti miesta nešťastia.

About Author

Natália Jančušková

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings