Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

Najúspornejší diesel od Hondy

Čítanie na 2 min. „Motor i–DTEC 1.6 od Hondy je veľmi príjemným prekvapením aj pre profesionálneho vodiča. Zážitok z jazdenia Civica je teraz podporený krásne nízkou spotrebou.“ Honda tento rok predstavila Civic s motorom i–DTEC s objemom valcov 1,6 litra. Popri príjemnom výkone ponúka mimoriadne nízku spotrebu, ktorá počas nášho testu nepresiahla 5 litrov na 100 kilometrov kombinovane.    Napriek tomu, že vzhľad nového Civicu budí dojem akejsi štýlovej… Čítať viac

Erik Stríž
Redakcia United Life Online, motoristický novinár, publicista a freelancer
Bratislava, Slovensko

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. 0

„Motor i–DTEC 1.6 od Hondy je veľmi príjemným prekvapením aj pre profesionálneho vodiča. Zážitok z jazdenia Civica je teraz podporený krásne nízkou spotrebou.“ Honda tento rok predstavila Civic s motorom i–DTEC s objemom valcov 1,6 litra. Popri príjemnom výkone ponúka mimoriadne nízku spotrebu, ktorá počas nášho testu nepresiahla 5 litrov na 100 kilometrov kombinovane.

   Napriek tomu, že vzhľad nového Civicu budí dojem akejsi štýlovej agresivity, pod kapotou sa nachádza iba 1,6–litrový motor. To je v porovnaní s 2,2–litrovými súčasnými variantmi veľký krok späť. Nech sú však papierové parametre akékoľvek, aj tento jeden a pol litrový diesel dokáže potlačiť pasažierov do sedadiel a súčasne si zachovať priam krásnu spotrebu paliva.

   Aktuálna podoba vozidiel Honda Civic sa priblížila bežnému zákazníkovi, ktorý nemá chuť na sci–fi dizajn. Práve takým je typická predchádzajúca generácia, ktorá spôsobila na európskom trhu rozruch. Tá aktuálna si udržiava pozíciu avantgardy, po novom však s prihliadnutím aj na konzervatívneho zákazníka. Interiér Hondy Civic ostal prakticky rovnaký, je priam futuristický, nápadne veľa plastu prezrádza nižšie výrobné náklady. Tento plast však nemá charakter lacného materiálu – povrch plastových modulov je upravený tak, aby nepôsobil lacno a poskytuje vodičovi i pasažierom vysokú úroveň komfortu. Sedadlá sú pevné, pohodlné, s výrazným bočným vedením a oceňujeme rozsiahle možnosti nastavenia polohy. Všetky tri páky určené k nastavovaniu polohy sú ľahko dostupné a ich funkcie sú zrejmé už pri prvom použití.

Technická výbava interiéru v testovanej verzii automobilu obsiahla 2–zónovú klimatizáciu, jednoduchý tempomat, LED svetlá pre denné svietenie, automatický režim svietenia, USB konektivitu hudobného systému, doslova futuristický dizajn informačných panelov za volantom a farebný displej. Musíme pochváliť aj „one–click“ vypnutie funkcie motora START/STOP, dobrý zvuk vstavaného audiosystému, veľmi dobre nastavenú parkovaciu kameru s vynikajúcim obrazom aj počas noci. Pochvalu si zaslúžia aj svetlomety, ktoré sú už pre Hondu typické. 5–stupňová manuálna prevodovka je odstupňovaná výborne, priebeh akcie krútiaceho momentu je vyrovnaný a turbo začne zaberať pri asi 1500 otáčkach.

   Cena za nový Civic štartuje na úrovni niečo vyše 13 tisíc eur. Pri tejto cene je potrebné brať do úvahy, že motor tohto vozidla má skutočne potenciál ušetriť vám mesačne peniaze za pohonné hmoty, s batožinovým priestorom 477 litrov nebudete mať problémy ani pri vyzdvihnutí priateľov na letisku z dlhej dovolenky a v neposlednom rade treba myslieť na 5–hviezdičkové ohodnotenie vozidla v bezpečnostných testoch Euro NCAP.

   Za zapožičanie vozidla ďakujeme spoločnosti Honda Motor Europe Limited Slovensko.

Prečítajte si aj:

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. 0