fbpx
Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.
Renault Arkana Advertisement

AUTO

Čítanie na 4 min.

Japonsko nemá dostatok elektromobilov pre svoje nabíjacie stanice, aj tak stavia nové

Počet nabíjacích staníc v Japonsku klesol, napriek tomu ich je stále priveľa. Lenže vláda chce počty ešte znásobiť.

Informácie o tomto príspevku

Vydané 27. augusta 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , , , , ,

Freelancer, novinár na voľnej nohe a špecialista na WordPress | Bratislava, Slovensko

Pre UnitedLife.sk pracujem ako autor a editor. V médiách pracujem od roku 2007 ako recenzent elektroniky, od 2010 aj ako motoristický novinár. Podstatnou súčasťou mojej práce je od roku 2014 aktívna dobrovoľnícka práca s telesne, duševne a mentálne hendikepovanými v DSSPKM a Tu sme doma, o.z.

Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. 1

Ilustračné foto: Nabíjanie elektromobilu HYUNDAI KONA ELECTRIC so slovenským „zeleným evidenčným číslom“ na domácej elektrickej sieti 230 V pomocou adaptéra.

Japonsko, ktorého sa premiér Yoshihide Suga zaviazal, sa krajina do roku 2050 stane uhlíkovo neutrálnou, zápasí s klasickým problémom elektromobility. Zatiaľ, čo v Európe sa zaoberáme predovšetkým nedostatkom elektrických nabíjacích staníc pre relatívne malý počet elektromobilov, v Japonsku čelia presne opačnej realite. Majú málo elektromobilov na veľký počet nabíjacích staníc.

Po tom, čo v roku 2012 vláda krajiny ponúkla dotácie vo výške 100 miliárd jenov (~772 miliónov eur) na výstavbu nabíjacích staníc a podnietili akceptáciu elektromobility. Naprieč celou krajinou tak vznikali veľké množstvá

Penetrácia trhu elektromobilmi je však stále nízka, iba jedno percento z celkového množstva vozidiel tvoria autá na batériový pohon, ktoré sa dobíjajú káblom. To znamená niečo vyše 303-tisíc automobilov (údaj z roku 2019).

Nepomer medzi množstvom nabíjacích staníc a počtom elektromobilov je evidentný. Fakticky to znamená, že jedna nabíjacia stanica (stanica, nie konektor) prináleží desiatim elektromobilom.

Len pre porovnanie, na Slovensku je v súčasnosti 915 čerpacích staníc na benzín, naftu a plyny (údaj k 27.8.2021), pričom celkový počet evidovaných automobilov na Slovensku je 2,4 milióna vozidiel kategórie M1 (osobné vozidlá, zdroj: Ministerstvo vnútra, 7/2021) – to znamená, že máme jednu čerpaciu stanicu na vyše 260 osobných automobilov (+ dodávky, vozidlá nad 3,5 tony, motocykle a vozidlá ďalších kategórií).

Špecifikom nabíjacích staníc pre elektromobily je fakt, že elektrické vozidlo sa nabíja dlhšie ako prebieha tankovanie benzínu či nafty, lenže ani elektromobily nie sú k nabíjačke pripojené každý deň. Okrem toho nabíjacie stanice nemajú byť jediným priestorom nabíjania elektromobilu, pretože tie sa dajú nabíjať aj doma na konvenčných elektrických zásuvkách.

Podľa spoločnosti Zenrin Co. klesol počet nabíjacích staníc EV v Japonsku za 12 mesiacov do konca marca na približne 29 200, čo je pokles z viac ako 30 300 v predchádzajúcom roku. Ide o prvý pokles od roku 2010, keď začali tieto údaje o staniciach zbierať.

Inzercia

Ilustračné foto: Nabíjacie stanice Supercharger spoločnosti Tesla v Demänovskej Doline

Prečo počty nabíjacích staníc klesajú? Životnosť jednej nabíjacej stanice je 8 rokov, takže mnohé dnes fungujú v obmedzenom režime alebo sú celkom nefunkčné.

Japonsko však neustupuje od stratégie budovania nabíjacích staníc, uvádza Automotive News Europe. Do roku 2030 chce zvýšiť počet nabíjacích staníc na 150 000 (!) a už do roku 2025 zvýšiť počet rýchlonabíjačiek na diaľniciach na 1 000 jednotiek. Pomôcť v tom majú aj produkty japonskej značky Hitachi, ktorá teraz vyvíja menšie a ľahšie nabíjačky ako tie súčasné.

Budúci alebo nasledujúci rok bude vrcholom výmeny nabíjacích staníc pre elektromobily,“ povedal Tsuyoshi Ito, vedúci divízie plánovania v e-Mobility Power, spoločnom podniku medzi spoločnosťami Tepco Co. a Chubu Electric Co. „V budúcnosti bude dôležité umiestniť nabíjačky na vhodné miesta pre používateľov a zaistiť, aby neexspirovali všetky naraz, aby sa udržal rast elektromobility“, dodáva.

Prezident automobilky Toyota, Akio Toyoda, ktorý je tiež prezidentom Japonskej asociácie výrobcov automobilov, však varoval, že len dodržiavanie cieľov môže byť problematické.

Chcem sa vyhnúť tomu, aby sa z inštalácie [nabíjačiek] jednoducho stal cieľ,“ povedal Toyoda v júni. „Ak je jediným cieľom počet jednotiek, potom budú jednotky nainštalované všade tam, kde sa to bude zdať uskutočniteľné, čo bude mať za následok nízke miery využitia a v konečnom dôsledku aj nízku úroveň pohodlia.“

 

 

 

 

Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. 1

Informácie o tomto príspevku

Vydané 27. augusta 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , , , , ,

Freelancer, novinár na voľnej nohe a špecialista na WordPress | Bratislava, Slovensko

Pre UnitedLife.sk pracujem ako autor a editor. V médiách pracujem od roku 2007 ako recenzent elektroniky, od 2010 aj ako motoristický novinár. Podstatnou súčasťou mojej práce je od roku 2014 aktívna dobrovoľnícka práca s telesne, duševne a mentálne hendikepovanými v DSSPKM a Tu sme doma, o.z.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu.
Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Prihláste sa na odber nášho newslettera

Posielame výhradne editorov výber článkov
maximálne 1 newsletter týždenne a bez akýchkoľvek reklám.


Prejsť na stránku inzerenta: AVISMaxirent.sk

Zavrieť reklamu