Automobily EXTRA

Azda je to posledný autosalón v Európe / Reportáž z parížskeho autosalóna 2022

  • 26 októbra, 2022
  • 6 min read
Azda je to posledný autosalón v Európe / Reportáž z parížskeho autosalóna 2022

Po niekoľkých rokoch absencie autosalónov v Európe vzhľadom na COVID-19 bola pre mňa cesta do Paríža na parížsky autosalón 2022 zážitkom. Nevedel som, čo môžem očakávať. Mnohé celosvetovo známe autosalóny zrušili prezentácie v takých mestách ako Ženeva a Frankfurt.

Môj prvý dojem bol však dychberúci. Prekvapilo ma množstvo ľudí, ktorí sa valili cez brány autosalónu. Chceli vidieť novinky na autosalóne, ktorý je situovaný v širšom centre Paríža.

Čím bližšie som bol k priestorom salónu, tým viac ľudí bolo všade naokolo.

INZERCIA

Už v okolí autosalónu som si všimol prekvapenie. Vietnamská automobilka VinFast v okolí salónu zaparkovala väčšie množstvo áut na rôznych miestach, kde bol ich debutový automobil zakrytý bielou plachtou, na ktorej bol popis, že ide o výnimočný dizajn z dielne Pinifarina. Každý premýšľal, čo je pod tou plachtou. Aj takto sa dá robiť guerilla marketing v uliciach jedného z najväčších miest Európy.

Po vstupe do haly 3 som zaregistroval výstavnú plochu, kde vozidlá z dielne Stellantisu ponúkali hlavne elektrické novinky, najmä model Jeep Avenger. Následne som pokračoval v oboznamovaní sa s novinkami značky Peugeot a následne luxusnej značky DS. Značka Citroën nebola predstavená.

Expozícia značky Jeep s modelom Avenger

Francúzskym šarmom poznačený dizajn vozidiel bol cítiť na celom portfóliu automobilov spoločnosti Stellantis. Najviac ma upútal model Peugeot 408, ktorý je neuveriteľne pekný, vymyká sa zo štandardu a každého jedného návštevníka zaujal. Je to zmena a myslím, že pozitívna. Zaužívané štandardy strednej triedy sa pri tomto modeli vymykajú a prekvapujúco sú pekné a pôsobivé.

Peugeot 408 – predný pohľad

Ďalšie prekvapenie bolo hneď vedľa z dielne DS. Model DS 9. Luxus, ktorý ponúka, som ešte u Francúzov nikdy nevidel. Výnimočne sfarbené vozidlo v odtieni fialovej metalízy s perleťou zaujalo snáď každého. Prvky výbavy a miera luxusu nemali obmedzenia. Kvalita jednotlivých doplnkov, ktorú som pozoroval, bola výnimočná a zdá sa, že DS si dalo na tomto modeli veľmi záležať.

Zároveň bol predstavený modernizovaný model DS 7, ktorý s malými zmenami získal výrazne príťažlivejšie tvary ako predchodca. Podľa všetkého mu predlohou bol mimoriadne úspešný model DS 4.

Pri návšteve haly 6, kde vystavovala ďalšia francúzska automobilka Renault, bolo možné vidieť modely Renaultu a Dacie. Mal som možnosť vidieť odvážne vízie Dacie, ktorá pomaly ale iste začína ovládať veľkú časť európskeho trhu. Rozumná cena sa spája s nadčasovým jedinečným nezameniteľným dizajnom. V čase, keď sa všetky autá začínajú na seba podobať, je cesta Dacie jedinečná a veľmi úspešná. Dacia na autosalóne predstavila nové inovované logo, ktoré pôsobí ako z budúcnosti, akoby som ho už videl v nejakom sci-fi filme.

Koncepčný automobil DACIA MANIFESTO

Noviniek od Renaultu bolo tak isto veľmi veľa, vrátane štúdií:

Novinka Renault 5 EV, štúdia Renault 4 a predstavenie Renault Austral.  Alpine A110 R v podaní Renaultu bola obliehaná fanúšikmi z Francúzka, takže som sa k tomu vozidlu ani nevedel dostať.

Prvýkrát som videl prezentovať spin-off spoločnosť Renaultu, ktorú oddelili od základnej časti skupiny značky za účelom vyrábať len elektrické vozidlá. Názov tejto značky je „Mobilize“.

Prekvapením pre mňa bolo predstavenie americkej automobilky Fisker, ktorá plánuje začať výrobu svojho modelu Fisker Ocean v Európe, v neďalekom rakúskom Grazi, už tento rok.

Čo ma však najviac prekvapilo, bol nástup množstva čínskych automobiliek s viacerými modelmi a prezentácia vietnamskej automobilky. Tieto zabrali viac ako tri štvrtiny všetkých výstavných plôch.

 

Predstavili sa nasledovné automobilky a ich značky a modely:

Great Wall

  • značka ORA
  • značka WEY
  • značka SERES
BYD (Built Your Dream)

  • model Atto 3
  • model Han EV
  • model Seal
VinFast (vietnamská automobilka)

  • model VF 6
  • model VF 7

 

Po zahliadnutí týchto ázijských rivalov som mohol len skonštatovať, že dizajn, ktorý dnes ponúkajú, nie je úplne podľa gusta Európanov. Ešte tam chýba empatia, ktorej sa Japonci učili v 70. rokoch minulého storočia a Kórejčania začiatkom milénia. Obe ázijské krajiny sa to však naučili a pochopili, že žiadaný dizajn v Ázii nie je to isté ako v Európe. Zároveň však musím podotknúť, že kvalita týchto vozidiel sa na prvý pohlaď dá prirovnať úrovni 90. rokov.

Určite však ich vstup do Európy vnímam ako pozitívny marketing. Vzhľadom na ich cenu a výbavu sa určite nájde dostatok Európanov, ktorí to risknú a nechajú sa presvedčiť kúpiť automobil, ktorý ešte poriadne nikto nevidel a ani nejazdil, no za relatívne rozumné peniaze oproti konkurencii zo starého kontinentu.

Pochopenie potrieb dizajnu, názvov a úrovne kvality bude trvať určite čínskym automobilkám nejaký čas. Nebude to len o kopírovaní a cene. Európa je náročnejšia ako ostatné časti sveta. Budú musieť investovať do marketingu a rozoznateľnosti značky na trhu.

V neposlednom rade pre Európana vyslovovanie náročných čínskych názvov automobilov s ďalšími prívlastkami je ťažko zapamätateľné a čoskoro určite budú musieť prísť s verziami názvov, ktoré sa viac priblížia európskemu zákazníkovi a jeho potrebám. Práve tak ako McDonald’s či Coca-Cola majú rôzne špecifiká vo svete a na každom kontinente nie sú rovnaké, tak aj automobilky z Činy budú musieť rešpektovať potreby a špecifiká Európanov, pokiaľ budú mať záujem uspieť.

Na záver môžem povedať, že napriek tomu, že sme tu mali 2 roky uzavreté verejné priestory súvisiace s COVID-19, ľudia veľmi radi objavujú a vidia novinky. Z pohľadu množstva návštevníkov tohtoročný autosalón v Paríži nepatrí medzi menej úspešné, práve naopak.

 

About Author

Vladimír Orth

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings