Ekonomika a Biznis

From Zero to Hero – ako sa z ľudí na dne stali superboháči

  • 21 mája, 2021
  • 7 min read
From Zero to Hero – ako sa z ľudí na dne stali superboháči

Cesta k úspechu býva neraz tŕnistá. Presvedčili sa o tom aj mnohé slávne osobnosti, ktorých meno dnes pozná značná časť svetovej populácie. Ako sa Ralph Lauren stal svetovou módnou ikonou? Je kľúčom k úspechu tvrdá práca, dobrý nápad a jasný cieľ, alebo ide len o dielo náhody? V skutočnosti je to kombinácia všetkých týchto faktorov. 

Všetko začína nápadom alebo náhodným vnuknutím, ale pozitívne okolnosti hrajúce v nás prospech, sú často tým rozhodujúcim prvkom. Dôležité je si však uvedomiť, že s podobnými problémami, s ktorými denno-denne bojujeme, bojujú aj ostatní ľudia. Aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá a intenzívny vplyv sociálnych sietí, prezentujúci bezstarostné životy ľudí okolo nás, v nás vyvoláva často pochybnosti.

Avšak, nasledujúce príbehy vám ukážu, že najlepšie obdobie a najväčšie úspechy vášho života, prichádzajú nečakane a často práve po najhorších a najťažších obdobiach. A tak sa neraz z pracovníkov McDonald’s, umývačov riadu, podomových predavačov, či distribútorov novín, stali milionári. 

Aby sme sa vyhli notoricky známym príbehom slávnych ľudí, ktoré už určite poznáte, predstavíme si tie menej známe.

Dandan Zhu – DG Recruit

Príbeh dnes už milionárky Dandan Zhu, vyzeral spočiatku podobne, ako príbehy mnohých ľudí, ktorí úplne nevedia, čo by chceli v živote robiť. Po vyštudovaní odboru zameraného na financie, do ktorého ju tak trochu postrčili rodičia, si uvedomila, že to nie je úplne smer, v ktorom by chcela budovať svoju budúcnosť. 

S diplomom v ruke, ale bez práce, sa teda vrhla na kariéru čašníčky, pričom jej rovesníci nadobúdali ďaleko lukratívnejšie kontrakty v rámci študovaných odborov. Dandan však nemala na výber. Splácala pôžičku na auto, študentskú pôžičku a hospodárila len so sumou asi 2000 dolárov (USD). 

Dandan Zhu sa z pozície čašníčky dopracovala až k vlastnému biznisu v rámci náboru zamestnancov. | Foto: forbes.com

Ako sama Dandan Zhu radí, dôležité je v takejto chvíli zistiť, čo vás baví, a naopak, čo nechcete robiť. Keď sa viac začala zameriavať na svoje silné stránky (v jej prípade komunikáciu s ľuďmi), získala prácu v pracovnej agentúre v New Yorku. Kľúčovou cestou k jej úspechu, bola nakoniec zdržanlivosť a znižovanie nákladov. Vedenie zoznamu príjmov a výdavkov, domáce stravovanie a nákupná striedmosť, ju doviedli k hromadeniu majetku.

Veľkú časť z ušetrených peňazí, investovala ako študentka financií do niečoho, čomu dobre rozumela – investícií do nehnuteľností. Niekoľkoročná práca v tejto sfére, z nej spravila milionárku. Pričom začínala len približne s 2000 USD. Neskôr si založila vlastnú náborovú agentúru, ktorú úspešne vedie až do súčasnosti.

Inzercia

Ralph Lauren – Polo/Ralph Lauren

Napriek tomu, že meno Ralph Lauren je celosvetovo známe, iné je to s príbehom, ktorý stojí za touto osobou a jeho značkou. Ralph Lauren sa v skutočnosti volal Lifshitz. Narodil sa v Bronxe v New Yorku, ako syn bieloruských migrantov, a teda nie je prekvapivé, že pochádzal z chudobných pomerov. 

Keďže sa rád špecificky obliekal, začal v 12 rokoch popri škole pracovať, aby si mohol dovoliť nákupy oblečenia. Takisto začal predávať svojim spolužiakom ručne šité kravaty, ktoré sa koniec koncov stali základom jeho biznisu. Ralph zhodnotil, že nakoniec sa jeho pôvod v chudobnej rodine, pretavil v hnací motor, v snahe za lepším životom. 

Ralph Lauren je dôkazom, že aj z neľahkých podmienok sa dá vypracovať na módnu ikonu a úspešného biznismena. | Foto: themonsieur.com

Popri zamestnaní v módnej spoločnosti Beau Brummell, začal pracovať aj na svojich vlastných produktoch. Šil kravaty, ktoré prezentoval pod značkou Polo. Začal ich predávať aj v obchodných centrách, vďaka čomu sa okruh predaja výrazne rozšíril. Aby bol schopný financovať svoje podnikateľské začiatky, zobral si pôžičku 30 000 dolárov. 

V jeho podnikaní nastali úspešné roky a podarilo sa mu získať viacero luxusných kontraktov. Predovšetkým zmluva s populárnym tenisovým turnajom Wimbledon, mu priniesla medzinárodnú slávu.

V súčasnosti už sa značka Ralph Lauren prezentuje luxusnými odevmi po celom svete a radí sa tak medzi špičku módneho priemyslu. Okrem podnikaniu sa Ralph Lauren pod záštitou svojej značky venuje aj filantropii – konkrétne finančne podporuje výskum rakoviny, ktorou si sám Ralph v minulosti prešiel.

Colonel Harland Sanders – KFC (Kentucky Fried Chicken)

Podobne ako Ralph Lauren, je celosvetovo známa aj medzinárodná značka fast-foodových reťazcov KFC. Avšak, jej vznik je pomerne neznámou kapitolou tejto firmy.

Všetko sa to začalo v štáte Indiana, na malej rodinnej farme. Vzniku KFC predchádzal nešťastný rodinný osud. Už v Harlandovych šiestich rokoch, mu zomrel otec. Keďže matka pracovala, aby uživila rodinu, Harland sa ako najstarší z troch súrodencov, musel o tých mladších starať. Už v mladom veku sa teda naučil variť.

Ani náročná situácia v rodine a bežné zamestnanie nemusí automaticky znamenať neúspech. Za všetko hovorí príbeh zakladateľa KFC. | Foto: biography.com

Jeho matka si v ďalšom období našla nového partnera, ktorý ale nemal v láske svoje nevlastné deti. To vyústilo až do Harlandovho odchodu. Najprv pracoval na farme svojej tety, neskôr ako predajca pneumatík, prevádzkovateľ trajektu a podobne.

Ďalším z jeho mnohých zamestnaní, sa stal predaj občerstvenia v bufete na čerpacej stanici v Kentucky. S pribúdajúcim časom miesto naberalo na popularite a zákazníkov bolo viac a viac. Po nahromadení dostatku finančných prostriedkov, tak Sanders premenil pôvodný bufet, na kompletne vybavenú reštauráciu. 

V rámci podnikania v novom biznise, vytvoril receptúru smaženého kurčaťa so zmesou 11 bylín, ktorá sa stala nesmierne obľúbenou. Sanders bol v roku 1950 vymenovaný za plukovníka štátu Kentucky – najvyššieho možného titulu, udeleného štátom. V tomto období začal uzatvárať dohody s miestnymi reštauráciami, o predaji jeho kuracích špecialít, s určitým percentuálnym podielom z ich predaja pre Sandersa. To mu vynieslo slušné príjmy.

Jeho reštaurácia, ktorá stála na hlavnom cestnom ťahu, sa však dostala do problémov. Nová rýchlostná cesta viedla mimo túto zónu, čo viedlo k zníženiu počtu zákazníkov a aj bankrotu reštaurácie. Sanders však z neúspechu vyťažil maximum a začal sa zameriavať na franchising. 

Takto sa jeho sieť podarilo rozšíriť najprv po Spojených štátoch a neskôr aj medzinárodne. Sanders na svojom recepte rozprávkovo zbohatol, a tak sa z krutého osudu mladého chlapca, stal neuveriteľný a úspešný príbeh, zavŕšený celosvetovou popularitou a hodnotou stoviek miliónov dolárov. 

About Author

Filip Okál

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings