Vyspelý mládenec Renault Clio Grandtour

Historicky prvá kombi verzia malého Clia prekvapuje všetkým. Rozmermi, dizajnom, motorom aj jazdou samotnou.   Segment menších kombi vozidiel dnes nenachádza veľa reprezentantov, sú nimi iba Škoda Fabia Combi, Seat Ibiza ST a naše Clio Grandtour. Spomedzi nich pôsobí Renault najmodernejším dojmom, za čo vďačí nielen tvarovaniu karosérie a prednej masky, ale aj interiéru samotnému. Práve vďaka nim a cenovej dostupnosti je toto… Prečítať celé
Vydané 31. júla 2014 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Historicky prvá kombi verzia malého Clia prekvapuje všetkým. Rozmermi, dizajnom, motorom aj jazdou samotnou.

 

Segment menších kombi vozidiel dnes nenachádza veľa reprezentantov, sú nimi iba Škoda Fabia Combi, Seat Ibiza ST a naše Clio Grandtour. Spomedzi nich pôsobí Renault najmodernejším dojmom, za čo vďačí nielen tvarovaniu karosérie a prednej masky, ale aj interiéru samotnému. Práve vďaka nim a cenovej dostupnosti je toto charizmatické vozidlo silným konkurentom pre relatívne zabehnutých hráčov.

   Renault a jeho moderný dizajn vozidiel nachádza odporcov aj priaznivcov, cieľ čiastočnej unifikácie vzhľadu však dosiahol a miernymi odlišnosťami jednotlivých modelov naznačil ich charakter.
Tie sa snažia byť jednoducho iné, než ako keby sa mali prispôsobovať. Atypických dizajnových riešení nachádzame na karosérii Clia Grandtour viac, za všetky hovoria výrazné svetlomety s masívnym logom výrobcu uprostred masky, štvorica bočných stĺpikov, jemné zníženie zadnej časti vozidla a nezvyčajné oplastovanie spodných častí dverí. Interiér je potom kapitolou samou o sebe, ergonómia a sci-fi boli zrejme ústredné motívy brainstormingu francúzskych dizajnérov.

   Renault Clio Grandtour je v ponuke autopožičovne Avis kombinovaný s 1,2-litrovým benzínovým motorom, ktorého doménou je mimoriadne nízka nákladovosť prevádzky a priaznivý výkon 75 koní. So spotrebou iba5,5 litrov paliva na 100 km jazdy je toto vozidlo ideálne nielen do mesta, ale aj na dlhšie trasy mimo väčších slovenských miest. 1,2-litrový agregát je kombinovaný s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou, v ktorej sa tvorcovia vyhrali s presnosťou radenia aj odstupňovaním jednotlivých prevodov.

   Interiér malého veľkého vozidla poskytuje dostatok priestoru pre štyroch pasažierov, pričom tí na predných sedadlách sa môžu tešiť z moderne vyzerajúcej prístrojovej dosky a stredovej konzoly. Väčšia lesklá plocha so zaoblenými okrajmi obsiahla farebný displej so základnými otočnými voličmi a ovládacími tlačidlami. Výrazné pochrómovanie okrajov jednotlivých plôch nadväzuje na volant s podobnou vizuálnou úpravou v jeho spodnej polovici.

   Napriek tomu, že Clio Grandtour je auto pre dospelého a vyzretého vodiča, stále sa snaží osloviť aj mladšie ročníky. Vyhotovením interiéru toto kritérium určite spĺňa aj vďaka širšej multimediálnej a komunikačnej výbave, ktorá obsiahla CD/MP3 prehrávač, navigáciu na farebnom displeji, Bluetooth spojenie s mobilným telefónom a účinné bezpečnostné prvky. Samozrejmou súčasťou interiéru je plne automatické ovládanie okien, ovládacie tlačidlá na volante, centrálny informačný displej s digitálnym tachometrom a klimatizácia.

   Renault Clio Grandtour s dĺžkou 4 267 a výškou 1 445 mm dokáže osloviť aj človeka, ktorému sa zdá byť hatchback priveľmi „mladícky“ a malý. Prívlastok Grandtour síce nepridáva vozidlu zásadne viac priestoru, určite však víťazí v otázke variability vnútorného priestoru. Zložiť sa dajú nielen zadné sedadlá, ale aj sedadlo spolujazdca. Clio vo svojej väčšej verzii nestráca na zábavnosti a dravosti, popri tom sa však tvári o niečo viac seriózne, dospelo a vzhľadom na extrémnu variabilitu priestoru aj úžitkovo.

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »