Aktívne publikum

Prozumenti

Vlastníte smartfón, máte prístup na internet a túžbu zdieľať svoje záujmy, myšlienky či vtipy? Ak spĺňate tieto kritériá, vďaka sociálnym sieťam a iným platformám, je veľká šanca, že si získate obecenstvo. Dnes už predsa nie je cool len pasívne sledovať obsah iných tvorcov.  A pokiaľ stačí tak málo na to, aby sme boli aj my… Prečítať celé
Vydané 4. mája 2021 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Zbieranie a overovanie informácií. Aktuálne témy čerpané z relevantných zdrojov. To sú zásady pri mojej tvorbe. Vo voľnom čase, ale nechávam priestor mojej umeleckej duši. Práca s farbami je môj relax. Najlepšie sa odreagujem pri vytváraní trendových „make up looks“. Neodmysliteľnou súčasťou mojich dní je aj dobrá kniha, či seriál na Netflixe.

Vlastníte smartfón, máte prístup na internet a túžbu zdieľať svoje záujmy, myšlienky či vtipy? Ak spĺňate tieto kritériá, vďaka sociálnym sieťam a iným platformám, je veľká šanca, že si získate obecenstvo. Dnes už predsa nie je cool len pasívne sledovať obsah iných tvorcov.  A pokiaľ stačí tak málo na to, aby sme boli aj my počutí, prečo to neskúsiť?

 

Kto je prozument?

Pojem prozument – z ang. slova „prosumer“ vznikol spojením slov produce (produkovať, tvoriť) a consume (prijímať). Termín prosumer teda označuje jednotlivca, ktorý prijíma – konzumuje obsah, a zároveň ho aj tvorí, dotvára.

Prozument

Prozumentom ste možno aj vy, len o tom ani neviete.

V praxi by sme mohli povedať, že prozument spája svet tvorcov so svetom divákov. Napríklad, na rozdiel od „tradičného konzumenta“, ktorý si kúpi nejaký produkt od tvorcu, alebo spoločnosti (tričko kapely, DVD, značkové topánky…), by si prozument tento produkt sám vyrobil. Poprípade by si ho podľa vlastného vkusu, či fantázie, dotvoril.

INZERCIA

V tom okamihu sa z recipienta stáva aktívny užívateľ, ktorý sa svojou tvorivou činnosťou zapája do problematiky, ktorá ho zaujíma.

 

Inzercia

Patríte medzi prozumentov?

Profesor Johann Füller vo svojej publikácií „Refining Virtual Co-Creation from a Consumer Perspective“ z roku 2010, spísal zoznam dôvodov, pre ktoré sa z konzumentov môžu potenciálne stať prozumenti. Patrí sem napríklad:

  • Potreba byť viac informovaný
  • Osobná zvedavosť a záujem
  • Zdokonalenie sa v určitej činnosti
  • Vnútorná hravá túžba po tvorení/participácií
  • Túžba byť zviditeľnený
  • Podporenie komunity
  • Nadviazanie priateľstva

Ak ste sa našli v niektorom z vyššie uvedených bodov, stačí len vaše záujmy aplikovať v praxi. Namaľovať portrét niekoho známeho, nechať komentár pod príspevkom, spraviť cover verziu populárneho hitu, či paródiu na film a pod. a zverejniť váš výtvor na internete. Stanete sa súčasťou aktívneho publika. Ktovie, možno sa aj z vás stane celebrita.

 

Odkazy a zdroje!

Nezabúdajte však, pri vašej tvorbe na odkazovanie. Keďže obsahy tvorené prozumentmi čerpajú z už existujúcich diel, je veľmi jednoduché porušiť autorské práva. Pri popise vášho diela vždy uveďte autora, ktorým ste sa inšpirovali.

Pokračujte na ďalší príspevok »