Lifestyle Veda a technika Zdravie

Poznáte tajný recept k dlhodobo mladej pleti? Retinol zatočí s každou nedokonalosťou

  • 28 novembra, 2021
  • 6 min read
Poznáte tajný recept k dlhodobo mladej pleti? Retinol zatočí s každou nedokonalosťou

V puberte vyrážky a o pár rokov vrásky. Naša pleť reaguje na hormonálne výkyvy, zvýšený pobyt na slnku, znečistenie vzduchu ale i na pribúdajúce roky. Tieto procesy sú celkom prirodzené, no dnes už máme možnosti, ako ich ovplyvniť alebo v najlepšom prípade sa im úplne vyhnúť. Dokonalé vyretušované tváre vykúkajúce na nás zo sociálnych sietí a magazínov neprispievajú k pozitívnemu vnímaniu našej pokožky. O to akútnejšie hľadáme rýchle a účinné riešenie ako dosiahnuť bezchybný vzhľad. Táto cesta je kľukatá a zároveň plná všemožných prekážok. Preto sa pozrieme na jednu z najúčinnejších zbraní na nedokonalosti- RETINOL.

Retinol sa najčastejšie používa vo forme séra v skvaláne, Zdroj: pexels.com

Späť do histórie…

Nedostatok vitamínu A bol už v minulom storočí spájaný so slepotou. Vráťme sa teda až do roku 1912. Frederick Gowland Hopkins objavil v mlieku látky, ktoré neboli ani tuky, bielkoviny či sacharidy. Vo svojich komplikovaných výskumoch zistil, že ide práve o vitamín A. Trvalo až dve desaťročia, pokým vyšla prvá štúdia o použití kyseliny retinovej na liečbu akné – týmto sa stal rok 1943 prelomový. Koncom 50. rokov 20. storočia sa začala kyselina retinová používať ako dermatologická liečba pre pacientov trpiacimi vyrážkami. Nové výskumy postupne prinášali informácie aj o ďalších benefitoch z lokálneho použitia retinoidov. Následne v roku 1983 bola publikovaná štúdia, ktorá potvrdila pozitívne účinky na spomalenie starnutia kože.

Čo sa skrýva pod pojmom retinol?

Retinol je v skutočnosti forma vitamínu A patriaca do skupiny vitamínov rozpustných v tukoch. Je priam nevyhnutný pre správne fungovanie a zdravie pokožky, no jeho benefity ocení hlavne staršia pleť. Tento derivát vitamínu A patrí pod skupinu nazývajúcu sa retinoidy. Retinoidov je na trhu obrovské množstvo a pre bežného spotrebiteľa sa nákup produktov starostlivosti o pleť razom stáva šialenou výzvou. Aby sme vás hneď na začiatku nezmiatli, objasníme si najskôr túto triedu. Začneme od najsilnejších a najúčinnejších retinoidov, ktoré sú výhradne iba na lekársky predpis – tretinoín a tazarotene. Podávajú sa v rôznych formách a dávkovanie určuje dermatológ. Ďalej poznáme napríklad izotretinoín, adapalene a retinaldehyde. Točí sa vám zo spomínaných názvov hlava? Našťastie sa už dostávame k retinolu a k druhu zvaný retinyl palmitát, ktorý je zároveň aj najmenej koncentrovaný.

Ilustračný obrázok, Zdroj: pexels.com

Vráťme sa teda k retinolu a jeho znamenitým účinkom. Dôležitú úlohu zohráva v boji proti akné i nadmernej hyperpigmentácii spôsobenej slnkom. Tento malý zázrak nielen vyhladzuje povrch pleti, sťahuje póry a zjednocuje tón pokožky, ale jeho používaním sa viditeľne redukujú i jemné linky a vrásky na tvári zvýšením produkcie kolagénu a elastínu. Chcete mať lepšiu farbu pleti? Opäť je riešením práve ospevovaný retinol, ktorý stimuluje tvorbu nových krvných ciev, čím  koža získava navonok zdravší vzhľad. Taktiež obnovuje štruktúru pleti a vyhladzuje drsné miesta. Dokonca funguje i ako jemnejší exfoliant – účinne odstraňuje odumreté kožné bunky. Obdivuhodné.

INZERCIA

No kedy očakávať prvé výsledky?

Po všetkých vyššie uvedených benefitoch vás pravdepodobne v nasledujúcich vetách sklameme. Výrazný efekt nečakajte do týždňa ani do mesiaca. Budete potrebovať značnú dávku trpezlivosti. Proces obnovy pokožky trvá tri až šesť mesiacov pravidelného používania a najviditeľnejšie výsledky sa prejavia podľa štúdií po šiestich až 12 mesiacov. Tento dej vieme urýchliť aj celkovou starostlivosťou o pokožku a zmenou životosprávy.

Ilustračný obrázok, Zdroj: pexels.com

Ako začať s používaním tejto zázračnej látky a na čo nezabúdať?

  1. Opatrne a s najnižšími koncentráciami – Najlepším riešením je zvoliť retinol s koncentráciou 0,1% – 0,2% a po pár mesiacoch dávky zvyšovať. V inom prípade môže pokožku iritovať, preto sa odporúča pár kvapiek zmiešať práve s hydratačným krémom.
  2. Iba večer – táto látka a slnko sú ukrutnými nepriateľmi, preto ho zaradíme do starostlivosti výhradne večer. Zo začiatku jeho používanie obmedzíme na 2 dni v týždni. Akonáhle si naša pleť zvykne na nového kamaráta, môžeme sérum používať každý druhý deň. Nie častejšie. Rovnako sa naša pokožka výraznejšie regeneruje počas spánku, preto je jeho používanie pred spaním účinnejšie.
  3. Vždy použiť SPF počas dňa – z tejto vety sa stáva pri používaní retinoidov priam svätý grál. Chrániť pokožku pred slnkom je obzvlášť nevyhnutné, pretože je citlivejšia na slnko a viac fotosenzitívna.
  4. Nekombinovať s inými aktívnymi látkami – zo začiatku retinol používame výhradne iba s hydratačným krémom, prípadne s upokojujúcim tonikom. V inom prípade môže prísť k podráždeniu pokožky, začervenaniu či štípaniu. Neskôr ho môžeme kombinovať s kyselinou hyalurónovou, ktorá funguje so všetkým alebo tiež s vitamínom B3 – Niaciamidom.
Nezabudnite počas dňa na SPF, Zdroj: pexels.com

zdroje: pcaskin.com, health.harvard.edu, eshop.natureal.sk, hollandandbarrett.com, organicfacts.net

About Author

Natália Adamkovičová

1 Comment

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings