fbpx
Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Digitálne trendy

Čítanie na 4 min.

Ochrana osobných údajov a digitálne trendy

Ochrana osobných údajov určuje, akým spôsobom budú využité informácie o jednotlivcovi. Ako môžeme čo najlepšie chrániť svoje osobné údaje a aké digitálne trendy nám s tým pomôžu v tomto roku?

Informácie o tomto príspevku

Vydané 22. apríla 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , ,
Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. 5

Ochrana osobných údajov (zdroj obrázku: canva.com)

Ochrana osobných údajov a bezpečnosť

Vo všeobecnosti sa dá povedať, že účelom právnych predpisov ochrany osobných údajov je rešpektovanie rozhodnutí jednotlivcov v prípade, že ide o ich súkromie. Treba si uvedomiť, že medzi ochranou osobných údajov a ich bezpečnosťou je rozdiel. Ochrana osobných údajov sa zaoberá tým, ako budú zistené osobné údaje konkrétnych ľudí použité. Zaoberá sa tiež dodržiavaním ich súhlasov so sledovaním, spracovaním, predajom alebo zdieľaním. Údaje je možné doplniť, zmazať alebo pridať ďalšie požiadavky. Väčšina používateľov internetu si čím ďalej tým viac začína uvedomovať dôležitosť ochrany osobných údajov.

Predajcovia predstavujú veľké riziko

Väčšina predajcov predstavuje v oblasti ochrany osobných údajov veľké riziko. Sú ľahko dostupnými cieľmi a spravujú veľké množstvo osobných údajov. Kybernetické útoky hackerov, ktorí kradnú osobné údaje používateľov je neskutočne veľa. Veľké spoločnosti sa preto snažia únikom zabraniť a na ochranu svojich spoločností vynakladajú obrovské prostriedky. Od roku 2017 bolo na kybernetickú bezpečnosť v globále minutých viac ako 1 bilión dolárov. Odhaduje sa, že ročne kyberkriminalita spôsobí škody v hodnote 6 biliónov dolárov

Kybernetické útoky môžu byť pre mnohé podniky likvidačné (zdroj obrázku: canva.com)

Kybernetické útoky môžu byť pre mnohé podniky likvidačné (zdroj obrázku: canva.com)

Porušenie ochrany osobných údajov môže byť pre spoločnosti v mnohých prípadoch zničujúce. Poškodenie značky, straty peňažnej hotovosti, produktivity a pokuty sú veľkou cenou za porušenie pravidiel. Vynaloženie finančných prostriedkov do ochrany osobných údajov zo strany spoločností je teda veľmi dobrou investíciou.

Digitálne trendy roku 2021

V roku 2018 vzniklo všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov známe ako GDPR. Viac ako 60 krajín prijalo návrh tohto zákona vrátane Brazílie, Japonska, Thajska a mnohých štátov Ameriky. Odhaduje sa, že v roku 2023 bude mať týmto zákonom  65 % svetovej populácie svoje údaje ochranné. 

Podniky sa v tomto roku musia sústrediť najmä na zlepšenie ochrany osobných údajov (zdroj obrázku: canva.com)

Podniky sa v tomto roku musia sústrediť najmä na zlepšenie ochrany osobných údajov (zdroj obrázku: canva.com)

Ďalší digitálny trend súvisí s využitím tretích strán. Všetky organizácie sú závislé od efektívneho fungovania poskytovateľov služieb alebo dodávateľov tretích strán. Táto závislosť sa stále zvyšuje, ale napriek tomu iba 35 % organizácií považuje svoje riadenie rizík vyplývajúce z tretích strán za efektívne. Viac ako 63 % porušení ochrany osobných údajov je pripisovaných zlyhaniam tretích strán. Z takéhoto zlyhania sa poučili aj známe spoločnosti ako Instagram, T-mobile alebo General Electric. Rok 2021 preto prinesie priestor pre zlepšenie ochrany osobných údajov a zlepšenie vzťahov s tretími stranami. 

 

Inzercia

Transparentnosť ochrany a spracovania osobných údajov bude kľúčovým prvkom v najbližších rokoch. Štúdia spoločnosti Cisco zistila, že až 50 % zákazníkov by bolo ochotných zmeniť spoločnosť kvôli politike ochrany údajov a jej zdieľaniu. Spoločnosti sa budú musieť v najbližších rokoch zamerať na zvýšenie dôveryhodnosti u svojich užívateľov. Najťažšie to budú mať spoločnosti vystupujúce iba v online svete, ktoré sa budú musieť snažiť udržať si digitálnu dôveru

 

Cieľom ako dosiahnuť čo najlepšiu ochranu osobných údajov je investovanie veľkých finančných prostriedkov do integrovaných technológií. Tie budú mať za cieľ zvyšovanie ochrany osobných údajov, a taktiež dodržiavanie predpisov. Používanými nástrojmi sú napríklad zahmlievanie, odstránenie totožnosti alebo homomorfné šifrovanie. 

Ochrana osobných údajov sa za posledné roky stala veľmi dôležitou (zdroj obrázku: canva.com)

Ochrana osobných údajov sa za posledné roky stala veľmi dôležitou (zdroj obrázku: canva.com)

Odhaduje sa, že v tomto a ďalších rokoch sa viacero organizácií prispôsobí rámcom ochrany osobných údajov. Tie pomáhajú k zníženiu nákladov a zvýšeniu efektivity programu na ochranu osobných údajov. Podporujú iniciatívy na zabezpečenie súladu bez zbytočného zdvojovania úsilia. Taktiež pomáhajú s dosahovaním súladu pri prispôsobovaní sa meniacim požiadavkám a dodržiavaní vyvíjajúcich sa nariadení a zákonov o ochrane osobných údajov.

Zvýšenie počtu sťažností a žiadostí

Zavedenie nových predpisov týkajúcich sa ochrany osobných údajov po celom svete poskytuje spotrebiteľom väčšiu kontrolu nad ich údajmi. S nárastom počtu porušení ochrany osobných údajov sa každoročne zvyšuje počet spotrebiteľov, ktorí chcú vedieť viac informácií o využití ich údajov. Spotrebitelia majú právo vedieť, vymazať, aktualizovať alebo obmedziť spracovanie osobných údajov, ktoré si o nich podniky uložili. V tomto roku sa preto čaká výrazný rast žiadostí a sťažností dotknutých osôb.

Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. 5

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu.
Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Prihláste sa na odber nášho newslettera

Posielame výhradne editorov výber článkov
maximálne 1 newsletter týždenne a bez akýchkoľvek reklám.


Prejsť na stránku inzerenta: AVISMaxirent.sk

Zavrieť reklamu