Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.
Renault Arkana Advertisement

Čítanie na 3 min.

Obchody sa otvorili, ale ľudia naďalej nakupovali cez internet. Najviac okuliare a bicykle

Ekonomika sa konečne otvorila, zdá sa však, že zvyk nakupovať na internete si Slováci osvojili.

Informácie o tomto príspevku

Vydané 12. mája 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , , , ,
Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. 0

Nakupovanie na internete sa na Slovensku počas pandémie prudko rozbehlo a nevyzerá to tak, že by sa pre otvorenie predajní oslabilo.

V apríli sa prevádzkovatelia kamenných obchodov dočkali vytúženého otvorenia svojich prevádzok. Mnohí sa medzičasom aktívne pustili do prevádzky internetových obchodov, ale s ohľadom na nedostatok skúseností, neznalosť trhu a nedostatok dôveryhodnosti v online prostredí neboli schopní kompenzovať na internet svoje dovtedajšie tržby.

Na Slovensku sa po štvormesačnej prestávke 19. apríla otvorili kamenné obchody, čo bolo výbornou správou pre zákazníkov aj predajcov. Zvýšená mobilita a možnosť nakupovať aj inde ako len v online obchodoch sa však e-commerce dotkla len minimálne. Očakávalo sa pritom, že akonáhle sa otvoria kamenné prevádzky, online sa vráti späť do normálu.

Prestávka trvala až štyri mesiace a týkala sa nielen obchodov, ale aj kín, divadiel a služieb. | Foto: Tyler Callahan @unsplash.com

INZERCIA

Zatiaľ čo Slováci na internete minuli v roku 2020 až 1,75 miliardy eur, čo predstavuje oproti roku 2019 nárast až o 29 %, online trhu sa napokon darí rásť aj v tomto roku. Podľa analýz portálu Heureka.sk sa objem e-commerce za uplynulý mesiac držal na podobnej úrovni v porovnaní s veľmi silným aprílom 2020.

Aj napriek rekordným číslam z minulého roku sa internetovému predaju stále darí rásť a dokazuje to aj prvý štvrťrok 2021. Január bol medziročne lepší o 45 %, február až o závratných 58 % a marec o 32 %.

Počas pandémie sme oveľa častejšie nakupovali na internete. Odborníci ale upozorňujú, že práve preto by sme mali oveľa viac dbať na bezpečnosť našich nákupov a vyhýbať sa podozrivo výhodným ponukám

Čoho sa predávalo najviac a najmenej?

V apríli sa v online obchodoch najviac darilo slnečným okuliarom – záujem o ne vzrástol až o 132 %. Okrem toho sa veľkej popularite tešili aj výživové doplnky (+85 %), robotické vysávače (+70 %), sedačky (+66 %) či krmivo pre psy (+24 %).

Inzercia

Cyklistika je už od minulého roka veľmi populárna a prichádzajúca jar a leto to len umocňujú. Nedarí sa len bicyklom samotným, ale aj cyklistickým helmám, zvončekom či stojanom na bicykle. Samostatnou kategóriou sú elektrobicykle, ktorých medziročný online predal vzrástol o 66 %.

Trendu sme napokon podľahli aj my a tiež sme počas lockdownu kupovali nové bicykle. Ako sa vyhnúť plateniu dopravy? Predsa prevozom vo vlastnom aute!

Apríl neprial bielej technike. Záujem o chladničky a práčky klesol o 25 % a 35 % v tomto poradí. Najväčší prepad však zažili klimatizácie (-97 %), ktoré mali veľmi silný minulý rok. Naopak, darilo sa aróma difuzérom, v online obchodoch sa o ne zákazníci zaujímali až o približne 420 % viac ako v marci.

Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. 0

Informácie o tomto príspevku

Vydané 12. mája 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , , , ,
Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu.
Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Prihláste sa na odber nášho newslettera

Posielame výhradne editorov výber článkov
maximálne 1 newsletter týždenne a bez akýchkoľvek reklám.


Prejsť na stránku inzerenta: AVISMaxirent.sk

Zavrieť reklamu