Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Technológie

Čítanie na 4 min.

Fenomén NETFLIX: 200 miliónov predplatiteľov, 16-miliardový dlh a 25 miliárd príjmov za rok

Informácie o tomto príspevku

Vydané 21. januára 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , , , ,

Freelancer, novinár na voľnej nohe a špecialista na WordPress | Bratislava, Slovensko

Pre UnitedLife.sk pracujem ako autor a editor. V médiách pracujem od roku 2007 ako recenzent elektroniky, od 2010 aj ako motoristický novinár. Podstatnou súčasťou mojej práce je od roku 2014 aktívna dobrovoľnícka práca s telesne, duševne a mentálne hendikepovanými v DSSPKM a Tu sme doma, o.z.

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. 2

Ak sa niekedy spraví remake filmu Návrat do búdúcnosti (Back to the Future), Marty McFly sa vráti v čase, aby kúpil akcie spoločnosti Netflix, namiesto toho, aby sa snažil využiť almanach športových výsledkov.

Netflixu sa totiž minulý rok darilo mimoriadne dobre, azda aj preto, že celý vyspelý svet zostal doma. Netflix ľuďom ponúkol mesačné predplatné zadarmo bez viazanosti a podarilo sa mu tak dosiahnuť ich udržanie. U nás stojí štandardné mesačné predplatné menej ako desať eur, čo znamená, že streamovacia služba sa oplatí viac ako platiť satelit či káblovku.

V priebehu posledného štvrťroka 2020 sa streamovanej platforme podarilo získať 8,5 milióna nových zákazníkov a jej plány na začiatok tohto roka sú podobne smelé.

Netflix plánuje v prvom štvrťroku 2021 získať až 6 miliónov nových predplatiteľov (zdroj: Observer).

INZERCIA

Spoločnosť tiež oznámila, že už nebude musieť získavať externý kapitál (tj. požičiavať si obrovské sumy peňazí zvonka) na financovanie svojho rastu, čo je dobrá správa s ohľadom na aktuálne priam neuveriteľný dlh Netflixu vo výške 16 miliárd amerických dolárov (zdroj: Times). Ten spoločnosť nadobudla v priebehu dekády, ale nemožno tvrdiť, že by bol alarmujúci aj pre investorov.

Cena akcií streamovacieho giganta vzrástla v roku 2020 o 62% a celkovo rástla priemerným ročným tempom 37,5%. Utorková správa o príjmoch za Q4 zavŕšila neuveriteľný rok, keď streamer pridal rekordných 37 miliónov nových predplatiteľov alebo takmer veľkosť celej zákazníckej základne Hulu (38,8 milióna).

Netflix vykázal za rok 2020 príjem 25 miliárd amerických dolárov.

Vývoj ceny akcií spoločnosti NETFLIX za uplynulých 5 rokov. Dnes dosahuje historické maximá: tesne pred 600 USD. Zdroj: Google Finance.

Inzercia

 

Okrem toho sa Netflix čoskoro stane prvou streamovacou službou, ktorá prekoná 200 miliónov globálne platiacich zákazníkov.

Dlhodobí investori ešte donedávna neverili, že Netflix dokáže dosahovať zisk bez toho, aby zvyšoval svoj dlh. Ak Netflix dokáže udržať pozitivitu voľného toku hotovosti vpred, zrazu sa stane životaschopným obchodným modelom, ktorý prináša peknú návratnosť investícií. Ale dostať sa do tohto bodu uprostred ročných výdavkov na obsah viac ako 17 miliárd dolárov nie je žiadna maličkosť. Avizovaný odklon od získavania externého kapitálu má byť pozitívnou správou pre investorov, ktorí službe dôverovali, ale aj pre tých, ktorí k nej boli skeptickí.

Podľa ANTENNA Data sa Netflix môže pochváliť najnižšou mierou odchodovosti nových zákazníkov zo všetkých hlavných streamovacích platforiem. Inými slovami, získal bezprecedentnú úroveň lojality zákazníkov, ktorá z neho vyústila v úžasnú mieru udržania nových zákazníkov.

Zatiaľ čo medián schopnosti udržať si zákazníkov počas 12 mesiacov pre tento typ služby predstavuje 45 percent, Netflix si udržiava až 68 percent.

Bezprecedentný úspech Netflixu v roku 2020, ktorý bol do veľkej miery spôsobený pandémiou koronavírusu a ochorenia COVID-19, urýchlil časovú os spoločnosti prechodu z fázy rastu do fázy zisku. Spoločnosť tak koncom minulého roka zaviedla ďalšie zvýšenie cien skôr, ako sa očakávalo.

Aj preto bol Netflix spokojný, hoci v septembri registroval vlnu zrušení odberov, ako poukazuje hore priložený graf vpravo od Antenna Data, a zároveň zrušenia niektorých významných programov.

Môže si však streamer skutočne dovoliť znížiť výdavky na obsah uprostred rastúcej konkurencie spoločností Disney + a HBO Max a zároveň si zachovať väčšinu svojej zákazníckej základne?

Myslím si, že trend streamovania pre zábavu je už niekoľko rokov taký silný, že existuje stúpajúci príliv, ktorý dáva Netflixu priestor na rast, aj keď ostatní vstupujú do streamovania vo veľkom štýle,“ hovorí Steven Birenberg, zakladateľ spoločnosti Northlake Capital Management, pre magazín Observer, ktorý sa tejto téme venoval pôvodne.

 

Prečítajte si aj:

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. 2

Informácie o tomto príspevku

Vydané 21. januára 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , , , ,

Freelancer, novinár na voľnej nohe a špecialista na WordPress | Bratislava, Slovensko

Pre UnitedLife.sk pracujem ako autor a editor. V médiách pracujem od roku 2007 ako recenzent elektroniky, od 2010 aj ako motoristický novinár. Podstatnou súčasťou mojej práce je od roku 2014 aktívna dobrovoľnícka práca s telesne, duševne a mentálne hendikepovanými v DSSPKM a Tu sme doma, o.z.

Prejsť na stránku inzerenta: AVISMaxirent.sk

Zavrieť reklamu