Filmy a seriály

Natáčanie Megalopolisu vraj sprevádzajú ťažkosti. Zažíva Francis Ford Coppola druhú filmársku Apokalypsu?

  • 18 januára, 2023
  • 5 min read
Natáčanie Megalopolisu vraj sprevádzajú ťažkosti. Zažíva Francis Ford Coppola druhú filmársku Apokalypsu?

Pre Francisa Forda Coppolu (trilógia Krstný otec) nie sú problémy pri natáčaní žiadnou novinkou. Vo veku 83 rokov porušil zlaté pravidlo Hollywoodu, ktoré znie: „Nikdy neinvestuj do filmu svoje vlastné peniaze.“ Podľa niektorých zdrojov vznikol v Atlante, kde Coppola nakrúca Megalopolis, chaos. Okrem nafukujúceho sa rozpočtu sa mu údajne rozpadáva štáb. Americký režisér však popiera tieto informácie.

Na pľaci Apokalypsy alebo apokalypsa na pľaci? Zdroj: Facebook

Apokalypsa 2?

Portál The Hollywood Reporter uvádza, že natáčanie je v polovici z plánovaných 80 až 90 dní, no Coppola prišiel o vedúceho výpravy a supervízora – art directora, a to už v decembri rozpustil celý tím vizuálnych efektov, ktoré sú pre túto snímku nesmierne dôležité. „Na pľaci to bolo absolútne šialenstvo,“ komentoval situáciu zástupca jedného z prepustených. Coppola financuje film z vlastného vrecka, čiastočne aj z predaja svojich renomovaných kalifornských viníc. Obsadil hviezdy ako Adam Driver, Laurence Fishburne, Forest Whitaker či Dustin Hoffman, no nie jasné, čo bude nasledovať. „Neexistuje dobrá odpoveď. Minie oveľa viac peňazí, než plánoval, a dokážete si predstaviť, koľko už investoval. Bola by to preňho veľmi horká pilulka, keby to nedokončil,“ povedal jeden z členov produkcie.

INZERCIA

Coppola sa však pre portál Deadline vyjadril, že tieto opisy sú značne dramatizované: „Ešte nikdy som nebol taký spokojný s hercami. Som spokojný s tým, ako to zatiaľ vyzerá, aj s tým, že časovo ideme podľa plánu. Autori týchto článkov nikdy nekonkretizujú svoje zdroje. Môžem sa len zasmiať a odkázať im, nech len vyčkajú. Bude to krásny film, najmä zásluhou skvelého obsadenia. Všetci sú veľmi pracovití, ešte nikdy som si natáčanie takto neužíval. Sú ochotní hľadať aj skryté a nekonvenčné cesty. Takisto od kamery by som si nemohol priať viac, takže keď je všetko toto v poriadku, nerozumiem, o čom niektorí hovoria.“

Déja vu

Viacerí pozorovatelia sa zhodujú, že Megalopolis zatiaľ pripomína neslávne nakrúcanie Coppolovej Apokalypsy v 70. rokoch minulého storočia. Priebeh odzrkadľoval príbeh filmu o upadaní do šialenstva. Vznikol aj dokument „Srdcia temnoty“ s podtitulom „Filmárova apokalypsa“. „Boli sme v džungli. Mali sme príliš veľa peňazí, príliš veľa vybavenia a postupne sme sa zbláznili,“ rekapituloval Coppola v roku 1979 na festivale v Cannes. Nakoniec sa však z džungle vynoril triumfálne a Apokalypsa je dodnes vnímaná ako jeden z najlepších filmov v dejinách. Iba čas ukáže, ako dopadne Megalopolis, a možno vzniknú aj Srdcia temnoty 2.

INZERCIA

„Boli sme v džungli. Mali sme príliš veľa peňazí, príliš veľa vybavenia a postupne sme sa zbláznili.“ Zdroj: screenshot, YouTube

Inzercia

O filme

Coppola hľadí do budúcnosti a svoj magnum opus tvorí už celú večnosť. Na projekte pracuje vyše štyri dekády. Niekoľkými slovami či vetami ťažko opísať, o čom má byť Megalopolis. Pôjde o príbeh architekta, ktorý sa snaží o utopickú rekonštrukciu New Yorku po katastrofe. Film však bude predovšetkým filozofickou víziou, Coppola túži stvoriť dielo, ktoré by každý pozeral raz do roka: „Nechcem, aby si ľudia dávali na Nový rok predsavzatia typu skoncovať so sacharidmi, ale aby diskutovali o tejto jednej otázke: ,Je spoločnosť, v ktorej žijeme, jediná možná?´”

Odpovede chce hľadať aj prostredníctvom ambicióznej formálnej stránky, čo si žiada adekvátne finančné prostriedky. V ére Marvelu, DC a Avatara by bolo trúfalé a naivné očakávať ich od veľkých hollywoodskych štúdií. Coppola „na staré kolená” urobil to, čo spravil už v minulosti. Na začiatok zobral 120 miliónov dolárov z vlastného majetku a dielo sa snaží dokončiť sám: „Ani keď som získal päťkrát Oscara a bol som jednotka medzi režisérmi, nikto so mnou nechcel robiť Apokalypsu. Dostal som všetky ocenenia, prekonal som každý rekord a ani tak do toho so mnou nikto nešiel. Tak aká môže byť reakcia teraz, na súčasného Francisa Forda Coppolu? Viem, že čím bude Megalopolis osobnejší, tým náročnejšie sa bude financovať. Tým dlhšie však aj bude zarábať, pretože ľudia budú najbližších päťdesiat rokov platiť, aby sa ho snažili rozlúštiť. Budú rozmýšľať, o čo tam naozaj ide, čo tým chce povedať, čo to znamená, keď sa tamto udeje?”

O Coppolovom megalomanskom projekte s príznačným názvom sme na tomto webe informovali už začiatkom januára, skôr ako vyšli na povrch správy o údajných peripetiách na pľaci. Aj predtým sa uvedenie filmu odhadovalo až na roky 2024 alebo 2025, teraz by bolo ešte odvážnejšie predikovať, kedy a či vôbec sa dočkáme jeho kinematografického testamentu.

 

Zdroje: hollywoodreporter.com, vulture.com, deadline.com

Zdroj titulnej fotografie: screenshot, YouTube

About Author

Andrej Bezák

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings