Obchod

Bundy za dvetisíc, košeľa za 11-tisíc. Luxusná talianska značka Moncler sa sústredila na Čínu s veľkým úspechom

Čína a celkovo ázijský trh sa stáva veľmi lukratívnym priestorom pre európske odevné značky.
Vydané 3. apríla 2021 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , , , ,

Výrobca luxusných „nafúknutých“ búnd Moncler zaznamenala podstatné komerčné úspechy a zhodnotenie svojho kapitálu, pritom sa naďalej pripravuje na rázny rast vďaka zameraniu sa na Čínu a mladých zákazníkov.

Talianska spoločnosť zaoberajúca sa luxusným tovarom (burzový index: MONC. Taliansko) trpela spolu s ďalšími maloobchodmi na zatvorenie obchodov a zákazy cestovania v súvislosti s pandémiou ochorenia COVID-19.

Vrchné odevy tejto značky patria k tým drahším na trhu, za bundy zákazníci platia väčšinou sumy od 1 000 do 2 000 amerických dolárov, ale v portfóliu značky je aj kockovaná flanelová košeľa „Acosta“ za 11 885 dolárov. Talianom sa darilo značne lepšie ako mnohým jej konkurentom vďaka silnému online predaju a prekonania očakávaného rastu v Číne.

Ázia je v súčasnosti najväčším trhom spoločnosti Moncler.

Správa spoločnosti Bain Consultancy, o ktorú sa vo svojom príspevku opiera magazín Barrons predpovedá, že takmer polovica tržieb spoločností zaoberajúcich sa luxusným tovarom bude pochádzať z Číny – a to už v priebehu nasledujúcich štyroch rokov!

Akcie spoločnosti Moncler za posledných päť rokov získali 240% zhodnotenie, za posledné tri mesiace sa vyšplhali o 17% na 49,55 eur (59 dolárov), čím prekonali francúzskeho rivala Hermes International (RMS.France), ktorý rástol o 10% a LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton (MC.France), ktorý vyrástol o 8,5%.

INZERCIA

Vývoj hodnoty akcií značky MONCLER na trhu počas uplynulých piatich rokov. | Reprofoto Google Finance

Vyššie tržby, ale aj vyššie investície

Na konci minulého roka spoločnosť Moncler po súhlase od protimonopolného úradu akvizovala  Stone Island, taliansku prémiovú neformálnu módnu značku, ktorá jej umožní prístup na atraktívny trh s odevmi pre mladých ľudí, obyčajne dvadsiatnikmi.

Okrem toho spoločnosť  investovala veľké prostriedky do technológií a minulý rok prešla na interné riadenia svojho e-shopu, čo znamená, že má lepšiu kontrolu nad základňou zákazníkov a vlastnými zásobami.

Online trh je kľúčový, ale rast z roku 2020 nemožno očakávať opäť

Pandémia koronavírusu a ochorenia COVID-19 všeobecne výrazne podnietila obchodníkov, aby venovali viac pozornosti online predajom. Týka sa to aj Slovenska. Pandémia koronavírusu znamenala revolúciu v správaní slovenských zákazníkov v online priestore. Slováci na internete minuli v roku 2020 až 1,75 miliardy eur, čo predstavuje oproti roku 2019 nárast až o 29 percent. Ako to ale býva, v značnej výhode boli veľkí predajcovia, ktorí svoje e-shopy prevádzkovali ešte pred pandémiou. Tie totiž disponovali aj výdajňami tovaru, čo zákony povoľujú, a tiež mali výhodu, že ich už zákazníci poznali a tak im dôverovali.

 

 

Pokračujte na ďalší príspevok »