INZERCIA: Ochranné rúška s filtrom MeWe
Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

AUTO

Maserati vstúpilo do novej éry, model MC20 je jej začiatkom

Čítanie na 3 min. Stovku zvládne za menej ako tri sekundy, poháňa ho 630-koňový motor V6 Nettuno.

Erik Stríž
Redakcia United Life Online, motoristický novinár, publicista a freelancer
Bratislava, Slovensko

Talianska značka Maserati otvorene hovorí o tom, že vstupuje do novej éry svojej existencie. Nie, že by ľudia na automobilku zabudli alebo by sa vytratila z parkovacích domov bohatých, ale osvieženie dizajnového jazyka vždy prináša nových zákazníkov a mediálnu pozornosť.

 

MC20 ako pokračovateľ modelu MC12

Model auta, ktorý má reprezentovať vstup značky do novej etapy, je MC20. Tento superšportový automobil sa môže pochváliť nielen nápadným vonkajším dizajnom, ale aj technickými parametrami. Na každú konskú silu výkonu motora teoreticky pripadá 2,33 kilogramu, čo napovedá o nadpriemernej dynamike vozidla.

 

Karbón a šialené technické parametre

Celková hmotnosť menej ako 1 500 kilogramov zaraďuje vozidlo do kategórie tých ľahších, ak uvážime, že sa o pohon stará trojlitrový šesťvalec V6 Nettune s maximálnym výkonom 470 kW (630 koní) a technológiou dvojitého spaľovania MTC (Maserati Twin Combustion), ktorú si motor prevzal do sveta Formule 1. Pridanou hodnotou tohto motora je, že si ho Maserati vyvinulo celkom samo v Modene.

Maximálny výkon motor dosahuje pri 7 500 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 730 Nm už pri 3 000 otáčkach za minútu.

Karoséria vozidla je z veľkej časti vyhotovená z uhlíkových vlákien.

Taliani venovali mimoriadnu pozornosť aerodynamike, ktorá zodpovedá tiež za finálnu podobu dizajnu. Vraj iba vývoj čo najlepšej aerodynamiky zabral dvetisíc ľuských hodín práce a tisíc hodín testov v počítačových simuláciách CFD (Computational Fluid Dynamics).

Napokon výrobca neuvádza, aká je konečná hodnota aerodynamického odporu, zmieňuje sa ale o inom významnom údaji: maximálna rýchlosť dosahuje 325 km/h a z nuly na rýchlosť 100 km/h automobil zrýchli za 2,9 sekundy. Rýchlosť 200 km/h automobil dosiahne už za 8,8 sekundy od štartu. To sú, aby ste vedeli, naozaj mimoriadne čísla, dokonca aj medzi hyperšportovými automobilmi.

Maserati MC20 dokáže jazdiť v piatich režimoch pohonu, a síce WET, GT, SPORT, CORSA a ESC OFF. Podľa toho, ktorý jazdný režim si vyberiete, sa grafika na prístrojovom paneli pred volantom zafarbí do príznačných akcentov. WET má zelený, GT modrý, SPORT typicky červený, CORSA žltý a ESC OFF má oranžový podklad.

Interiér po novom

V interiéri hľadajte predovšetkým športový charakter, takže na fotografiách môžete vidieť predovšetkým čierno-čierne vyhotovenie s kontrastnými akcentmi. Samozrejmosťou v tomto type áut je rozsiahle využitie karbónových textúr a brúsenej kože, po novom už v aute nenájdete konvenčné analógové ukazovatele. O zobrazovanie sa starajú moderné displeje. Zaujímavosťou je, že oba hlavné, centrálny aj prístrojový, majú rovnakú uhlopriečku 10,25 palca a rozlíšenie HD.

Interiér je vyhotovený tak, aby vodiča a spolujazdca obklopoval a umožňoval tak dosahovať intenzívnejší súlad s vozidlom. Spoločne s nízkym posedom a všadeprítomnými vibráciami od motora by ste si mali užiť množstvo pravej zábavy za volantom.

Napriek tomu ale automobilka v tlačovej správe uvádza, že jej zámer bolo vytvoriť auto, v ktorom nebudú zákazníci nachádzať iba športový potenciál, ale aj komfort a luxus.

Cena superšportu Maserati MC20 nebude ľudová. Hovorí sa o cene najmenej 175-tisíc eur za nový kus.

 

 

Prečítajte si aj: