FENOMÉN. Renault Megane R.S. Trophy je majstrovským kúskom techniky

Píše sa rok 2008 a na okruhu Nürburgring reže zákruty Renault Megane „R26.R“. Ako úplne prvý a s časom 8 minút a 16,9 sekundy zdoláva Zelené peklo, čím nastoluje celkom novú tradíciu: všetky nové hothatche, ale aj ďalšie typy športových áut, sa chcú pochváliť úspechom na práve tomto okruhu. Istotne, R26.R nebola civilná verzia vozidla, […]

Píše sa rok 2008 a na okruhu Nürburgring reže zákruty Renault Megane „R26.R“. Ako úplne prvý a s časom 8 minút a 16,9 sekundy zdoláva Zelené peklo, čím nastoluje celkom novú tradíciu: všetky nové hothatche, ale aj ďalšie typy športových áut, sa chcú pochváliť úspechom na práve tomto okruhu. Istotne, R26.R nebola civilná verzia vozidla, ale stanovila nové ciele a vzory pre celý segment.

 

O desať rokov neskôr sa o pozíciu top hothatchu od Francúzov uchádza skvostný, ale už rodinnejšie ladený Megane R.S. Trophy. V porovnaní s R26.R a aj predchádzajúcou generáciou má päť dverí, plnohodnotné zadné sedadlá a vrcholnú estetiku podriadenú aktuálnemu dizajnovému manuálu značky. Hoci sú tieto špeciály postavené na konvenčnom hatchbacku, majú kompletne prepracovanú techniku, vzadu sa karoséria rozšírila o 60 a vpredu o 40 mm.

 

Megane R.S. Trophy je vybavený novou verziou motora TCe s objemom 1,8 litra, výkonom 220 kW (300 koní) a krútiacim momentom 420 Nm. Podriadil sa dobe a aby spĺňal normu Euro6d-Temp, má aj filter pevných častíc. Štandardne sa bude vozidlo dodávať s podvozkom Cup s výrazne tuhším naladením a s mechanickým samosvorom Torsen, príplatkový je podvozok Sport. Maximálny krútiaci moment 420 Nm je famózne číslo a v praxi sa prejavuje tým, že hatchback s hmotnosťou 1,4 tony vystrelí na 100 km/h za menej ako 5,8 sekundy. Nezabúdajme, že auto je vybavené pohonom iba predných kolies, tieto čísla sú preto ešte krajšie.

Výrobca venoval zvýšenú pozornosť turbu. Turbína má keramické guľôčkové ložiská, točí na 200-tisíc otáčok za minútu a v porovnaní s tradičným systémom guľových ložísk s olejovým filmom znižuje trenie o dve tretiny. Výsledkom má byť rýchlejšia odozva turba a tým pádom lepšie reakcie celého vozidla na podnety od vodiča.

Športiak ponúkne voľbu jazdných režimov Multi-Sense, svetlá dostali nálepku RS Vision a vodič má na pred sebou na displeji možnosť sledovať štatistiky o svojej jazde prostredníctvom telemetrie, táto funkcia sa volá RS Monitor.

 

Výfukový systém obsiahol mechanickú klapku, ktorou sa reguluje akustický prejav motora. Zatvorená klapka núti výfukové plyny prechádzať výfukovým potrubím pod tlakom zvuk je stlmený. Keď sa cez rozhranie Multi-Sense táto klapka otvorí, budete motor počuť cez výfuk viac. Aj to má vplyv na celkový dojem z jazdy.

Zaujímavou funkciou sú tlmiče s hydraulickými dorazmi a funkcia natáčania všetkých kolies 4Control. Počas jazdy sa spoločne s prednými kolesami veľmi mierne natáčajú aj tie zadné. Pri dynamickej jazde preto pocítite, že auto lepšie drží stopu.

Hatchback stojí na 19-palcových diskoch z ľahkej zliatiny s dizajnom z konceptu Renault Sport R.S.01, ktoré sú v porovnaní s tými vo verzii R.S. ľahšie až o 1,8 kilogramu.

 

2018 – Nouvelle Renault MÉGANE R.S. TROPHY

V čase redakčnej uzávierky magazínu UnitedLife č. 12 sa Megane R.S. Trophy pripravoval na premiéru na parížskom autosalóne a koncom roka zamieril do showroomov predajcov. Či budú zákazníci motivovaní priplatiť si za Trophy, keď už „základný“ R.S. disponuje špičkovou technikou a jazdnými vlastnosťami, ukáže až čas.

V každom prípade Renault už teraz dokázal, že má vo svojich radoch dostatok špecialistov, ktorí sú schopní vyšperkovať auto k zdanlivej dokonalosti. Rozdiel medzi civilným Megane a Megane R.S. Trophy je pritom priam priepastný, čomu zodpovedá aj adekvátna cena.

Renault Megane R.S. Trophy (2019)

Motor: benzínový 1,8 TCe s turbom a filtrom pevných častíc
Maximálny výkon: 220 kW (300 k)
Maximálny krútiaci moment: 420 Nm
Prevodovka: 6-stupňová manuálna alebo automatická
Pohon: pohon predných kolies, natáčanie zadných kolies 4Control
Podvozok: vpredu náprava McPherson, vzadu viacprvková riadená náprava Multilink
Zrýchlenie 0-100 km/h: pod 5,8 sekundy (Megane R.S.)
Maximálna rýchlosť: ~255 km/h

 

INZERCIA: Peugeot Jesenné výhody

Mercedes-AMG vypúšťa do ulíc až dve 634-koňové monštrá, nové GLE 63 S a GLS 63

Mastodontné SUV-čka dostali mild-hybridnú techniku a obrovské stádo koni.

20. novembra 2019

Chutná tvár, diabol vo vnútri. MINI na svet privádza limitovanú šialenosť s výkonom až 306 koní

V zmysle tradícií je nový John Cooper Works GP vrcholom v ponuke značky.

20. novembra 2019

SUV trendu podľahla ďalšia rýdzo športová značka. Pomôže nové DBX automobilke Aston Martin

Avizované luxusné SUV-čko je odhalené v plnej kráse.

20. novembra 2019

AVIS Slovensko

Líder autopožičovní na Slovensku zavádza vlastne emisné limity, nastavuje environmentálny trend v krajine

Spoločnosť United Rental Group, s.r.o. prevádzkovateľ prenájmu a leasingu automobilov v SR pod značkami AVIS a Payless Car rental sa zaviazal posunúť svoje vlastné limity a nastaviť neočakávane nízky štandard CO₂ pre celú svoju flotilu 1 500 vozidiel.

19. novembra 2019

Investigatíva od Tamba Bay Times

Floridský Clearwater sa mení na prvé scientologické mesto na svete

Podľa magazínu Time scientologická cirkev postupne zaberá celé mesto v USA, nakúpila pozemky za milióny dolárov.

18. novembra 2019

VEDA A TECHNOLÓGIE

Je tento svet skutočný? Možno žijeme v simulácii, špekulujú vedci (video s titulkami)

Ak žijeme v simulácii riadenej akousi mimozemskou civilizáciou, ako to dokázať? A dá sa to vôbec? Touto otázkou sa zaoberalo už niekoľko vedcov a prišli s niekoľkými zaujímavými hypotézami, ktoré elegantným spôsobom zhrnul TED-Ed.

18. novembra 2019

Ford Mustang Mach-E

Mustang na baterky je realitou. Elektrické SUV s ikonickým názvom nemá kľučky a má dojazd 600 kilometrov

Ford predstavuje novodobú alternatívu modelu Mustang.

18. novembra 2019

Úplne nové Ferrari prekvapuje menom, dizajnom aj technikou. Legendárne Dino je späť

Do portfólia značky Ferrari sa zaraďuje úplne nový model.

17. novembra 2019

Čínsky priemysel expanduje do Európy, zaplaví nás Aiways lacnými autami?

Zaznamená elektrické SUV úspech?

14. novembra 2019

Ani miliardári sa nevedia zhodnúť na budúcnosti

Kapitalizmus ako ho poznáme je mŕtvy, socializmus začína byť opäť hrozbou

Rastie všeobecný tlak na zriadenie akéhosi „socialistického kapitalizmu“.

13. novembra 2019

600-koňové Audi RS Q8 predviedlo pozoruhodnú jazdu a stalo sa najrýchlejším SUV v Zelenom pekle

Doterajšiemu držiteľovi rekordu nadelila novinka až 12 sekúnd.

12. novembra 2019

Všetko podstatné o novej Octavii

Octavia s poradovým číslom 4 prichádza. Je nádherná, pokroková a veľkolepo priestranná

Ideál rodinného auta na Slovensku prichádza v úplne novej podobe.

11. novembra 2019

Ekonomická sloboda na Slovensku

Je Slovensko dobrým miestom na podnikanie? Ani nie, v rebríčku nás predbehlo aj Maďarsko, Česko, Poľsko či Rumunsko

Podľa rebríčka ekonomickej slobody je Slovensko na veľmi nepriaznivej pozícii. A stále sa zhoršuje.

11. novembra 2019

Budúcnosť skladovania energie

Čo s batériami zo Slovenska? Riešenia sa ponúkajú, ale chýbajú reálne opatrenia

V Bratislave sa skončila prvá medzinárodná konferencia venovaná batériovým technológiám a úložiskám energie. Jej organizátori, členovia Slovenskej batériovej aliancie (SBaA), si zadefinovali akčné kroky manifestu, ktoré by mali zabezpečiť rozvoj jednotlivých oblastí batériového priemyslu na Slovensku.

6. novembra 2019

September priniesol v predaji nových vozidiel v Európe veľké prekvapenia. Zažiaril Mercedes a Tesla

Mercedes-Benz sa stal v Európe druhou najúspešnejšou značkou za minulý mesiac.

29. októbra 2019

Adventný koncert v bratislavskej Redute

Slávik menom Slávka

Len nedávno absolvovala bratislavské Konzervatórium a už sa zjavuje v programoch prestížnych operných scén. Meno, ktoré si treba zapamätať: Slávka Zámečníková.

24. októbra 2019

Porsche rozširuje portfólio elektrickej novinky o základnú verziu. Čo ponúkne najlacnejší Taycan?

Nedávno odhalený elektromobil od Porsche prichádza v základnom vyhotovení.

19. októbra 2019

Trvalý rast je nemožný

Ako súvisia recesie s inováciami

Krízy vznikajú a zároveň zanikajú. Je to kolobeh, ktorý je našou súčasťou od nepamäti. Navzájom súvisiace obdobia štádií ekonomiky, kedy obdobie konjunktúry (rastu) striedajú obdobia recesie (poklesu).

17. októbra 2019

TEST Peugeot 508 SW Allure 1.5 BlueHDi 130k EAT8

7 dôvodov, pre ktoré je podľa nás Peugeot 508 SW autom roka

Na tomto fantastickom kombi nenájdete chybu ani vtedy, keď ju budete urputne hľadať. Peugeot 508 SW na nás nesmierne zapôsobil.

16. októbra 2019