Preferujú Američania lásku pred peniazmi? Konečne máme objektívne odpovede

Obyvatelia Spojených štátov sú pestrý mix osobností a etník, ktorých spája jeden významný faktor: žijú v krajine, v ktorej je láska považovaná za podobne dôležitú ako stav bankového účtu životného partnera. To si myslíme my v Európe, ale je to naozaj pravda?   Aké veľké sú kultúrne rozdiely medzi Slovákmi a Američanmi? Sú tak malé,… Prečítať celé
Vydané 14. decembra 2018 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , ,

Obyvatelia Spojených štátov sú pestrý mix osobností a etník, ktorých spája jeden významný faktor: žijú v krajine, v ktorej je láska považovaná za podobne dôležitú ako stav bankového účtu životného partnera. To si myslíme my v Európe, ale je to naozaj pravda?

 

Aké veľké sú kultúrne rozdiely medzi Slovákmi a Američanmi? Sú tak malé, že si vieme predstaviť vzájomné bezproblémové spolužitie alebo sme tak rozdielni, že sa líšime aj v elementárnych hodnotách?

Magazín Market Watch spustil zaujímavý článkový seriál s názvom Love & Money, v ktorom sa snaží zodpovedať práve túto otázku. Respektíve ju obohacuje o ďalšie otázky s tým súvisiace, napríklad: záleží vôbec na stave bankového účtu partnera?

 

Podľa citovanej psychoterapeutky Abby Rodman z Bostonu sú dnešní ľudia pri svadbe oveľa racionálnejší, romantika ustupuje do pozadia. Dôvod tohto tvrdenia spočíva v tom, že súčasní ženáči a nevesty vstupujú do manželského zväzku neskôr ako v minulosti, prevažne po 30. roku života, kedy už majú odlišné priority a iné vnímanie reality. Racio vstupuje do popredia najmä v prípade, ak si pred svadbou odžili iný dlhšie trvajúci vzťah s hlavou v oblakoch, ktorý ich poučil – či už v pozitívnom, tak v negatívnom kontexte.

„Je to taká pochmúrnejšia dospelosť,“ uvádza psychoterapeutka a jej slová potvrdzuje aj štúdia Merrill Edge, banky spadajúcej pod strechu Bank of America Merrill Lynch: „Až 56 percent respondentov potvrdilo, že od svojho životného partnera očakávajú finančné zabezpečenia viac ako zamilovanosť.“

Jednalo sa o respondentov vo veku nad 22 rokov a je zaujímavé, že názory žien a mužov boli prakticky rovnaké. Naopak, lásku nad peniazmi preferuje Generácia Z (narodení medzi rokmi 1996 až 2010), potvrdilo to 54 percent opýtaných.

Inzercia

Banka si tieto odpovede pýtala od tisíc ľudí vo veku od 18 do 40 rokov, pričom všetci mali disponovať majetkom vo výške od 25-tisíc do 250-tisíc amerických dolárov. Do tohto majetku sa počítali sporenia, investície či aktuálne zostatky na účte.

Banka sa ľudí pýtala aj na to, o čom v súvislosti s peniazmi s partnerom hovoria najčastejšie. Výsledok zrejme nie je veľmi odlišný od toho, čo riešime doma aj my: na prvom mieste sú dlhy, mzda, investície a až nakoniec ľudia riešia svoje výdavky.

Priority sa menia najmä v druhom manželstve

Prvé manželstvo ešte môže byť podnietené romantickým videním druhej osoby, lenže pri druhom a treťom manželstve už partneri oveľa viac zvažujú finančné aspekty spolužitia. Finančné zabezpečenie sa stáva najdôležitejším, tvrdí Randy Kessler, autorka knihy Rozvod: Ochráňte seba, svoje deti a vlastnú budúcnosť (Divorce: Protect Yourself, Your Kids, and Your Future).

 

Iné zdroje, ktoré uvádza Market Watch, sumarizujú manželstvá nasledovne: prvé manželstvo je z lásky, druhé z finančných dôvodov a tretie zo spolupatričnosti.

 

 

Dôvod, prečo mladí ešte nie sú v manželstve

Výskum od Pew Research Center sa snažil nájsť odpovede na to, prečo sa niektorí mladí ľudia nehrnú do manželstva. Odpovede nie sú prekvapivé a zapadajú do vyššie uvedeného kontextu. Dospelí ľudia, ktorých ročný príjem dosahuje 75-tisíc amerických dolárov (teda na tamojšie pomery málo), uvádzajú, že sa nezosobášili pre súčasné nedostatočné finančné zabezpečenie. Zaujímavé je, že to tvrdia aj tí, ktorí ročne zarobia 30-tisíc a aj tí, ktorým ročne na bankový účet pristane 75-tisíc dolárov. Naopak, iba 21 percent ľudí s ročným príjmom nad 75-tisíc považuje súčasnú finančnú situáciu za nedostatočnú pre vstup do manželstva.

Moderný život vie byť naozaj nákladný, obzvlášť v Spojených štátoch. Domy a byty sú enormne drahé, takisto strava a ostatné náklady. Okrem toho aj samotná svadba stojí v USA desiatky tisíc dolárov, na čo si často ľudia berú vysoké pôžičky.

 

 

Bohatší sú vyberavejší

Článok od Market Watch ďalej uvádza mimoriadne zaujímavé zistenia o tom, ako dobre finančne zabezpečení ľudia vnímajú potencionálnych partnerov z nižších vrstiev spoločnosti. Napríklad majitelia mobilných telefónov Apple iPhone vnímajú negatívne ľudí, ktorí vlastnia lacnejšie smartfóny so systémom Android. Dokonca je to vyjadrené číslom: je až 21-násobná šanca, že budú kvôli tomu súdení a v očiach bonitnejších ľudí klesnú na hodnote. Produkt v tomto prípade odráža spoločenský status a podľa prieskumu stránky Match.com majú ľudia s lacnejšími mobilmi o 56 percent horšiu šancu, že sa im podarí zlákať druhú osobu na rande.

 

Rozdiely sa tiež ukázali v preferenciách pohlaví. Zatiaľ, čo muži preferujú ženy so zdravou postavou, pre ženy sa ako viac atraktívny javí práve finančný status muža-potencionálneho partnera. Vek, zdravie a vzhľad sú až na ďalších miestach, pričom u mužov do úzadia putuje práve spoločenský status.

 


 

Aká je teda univerzálna odpoveď na otázku, či Američania preferujú lásku pred peniazmi? Bohužiaľ, univerzálna odpoveď neexistuje, ale prieskumy poukazujú na to, že častokrát majú financie prednosť pred zamilovanosťou. Nič to však nemení na skutočnosti, že manželstvo sa má správne uzatvárať práve na základe lásky a krásne je, že to tak môžeme spraviť všetci. Prvoplánovo atraktívne faktory ako krása, peniaze a spoločenský status sú totiž len dočasné a ich strata zásadným spôsobom otrasie manželstvom.

 

 

 


Zdroj: Do Americans marry for love or money? Finally, an answer

Pokračujte na ďalší príspevok »



Cestovanie autom

Kam na dovolenku autom

  • Plánujete letnú dovolenku, ale radi by ste sa vyhli preplneným a stresujúcim letiskám?
  • Cestovanie autom vám dáva slobodu ísť kamkoľvek chcete, kedykoľvek chcete. Nemusíte sa riadiť cestovnými poriadkami autobusov ani lietadiel a môžete sa zastaviť na miestach, ktoré vás po ceste zaujmú.