EXTRA Lifestyle Na zamyslenie

Nenechajte sa odradiť rečami. Feng-Shui je predovšetkým psychológia interiérového dizajnu

  • 16 novembra, 2022
  • 5 min read
Nenechajte sa odradiť rečami. Feng-Shui je predovšetkým psychológia interiérového dizajnu

V interiéroch trávime väčšinu nášho dňa. Mal by byť preto miestom, kde sa cítime dobre a zároveň by mal podporovať našu produktivitu.

 

Na začiatok sa pozrime na niekoľko faktov o Feng-shui:

Feng shui, niekedy nazývané čínska geomantia, je staroveká čínska tradičná prax, ktorá tvrdí, že využíva energetické sily na harmonizáciu jednotlivcov s okolitým prostredím. Termín feng shui znamená doslova „vietor-voda“ (tj. tekutina). Od staroveku sa predpokladalo, že krajiny a vodné plochy riadia tok univerzálnej Qi– „kozmický prúd“ alebo energia – cez miesta a štruktúry. Pretože Qi má rovnaké vzorce ako vietor a voda, špecialista, ktorý im rozumie, môže ovplyvniť tieto toky, aby zlepšil bohatstvo, šťastie, dlhý život a rodinu; na druhej strane nesprávny tok Qi prináša zlé výsledky. V širšom zmysle zahŕňa feng shui astronomické, astrologické, architektonické, kozmologické, geografické a topografické dimenzie.

Feng shui bolo vedcami a filozofmi identifikované ako nevedecké aj pseudovedecké a bolo opísané ako paradigmatický príklad pseudovedy. Vykazuje množstvo klasických pseudovedeckých aspektov, ako napríklad tvrdenia o fungovaní sveta, ktoré nie je možné testovať vedeckou metódou . Niektorí používatelia feng shui sa možno snažia získať pocit bezpečia alebo kontroly. Ich motivácia je podobná ako dôvody, ktoré niektorí ľudia konzultujú s veštcami.

Feng-Shui však nemusí byť šarlatánstvo, ale v modernej interpretácii jednoducho psychológia interiérového dizajnu. 

 

Aj zdanlivé maličkosti ako osvetlenie, usporiadanie vecí či vône majú vplyv na mozgovú aktivitu, kreativitu a pozornosť. A tie sú nevyhnutné pre pracovnú výkonnosť a efektivitu. 

Inzercia

Je to v podstate obyčajná psychológia, ale ľuďom znie oveľa atraktívnejšie slovo Feng-shui. Feng-shui slúži práve na  vytvorenie harmónie medzi človekom a prostredím, v ktorom sa nachádza. Prinášame niekoľko tipov, ako si spraviť interiér lepším nielen z pohľadu pracovnej efektivity.

 

Pracovný stôl

Umiestnenie pracovného stola v kancelárii je kľúčové, keďže je srdcom pracovne a tiež centrom sily. Dbajte preto na tieto rady:

  • Umiestnite stôl tak, aby ste videli na dvere a aby ste spoza neho dokázali obsiahnuť čo najväčšiu časť kancelárie.
  • Neumiestňujte pracovné stoly oproti sebe. Vytvárate tým konfrontačné prostredie alebo naopak priestor pre nadmerné debatovanie.
  • Stôl by mal byť dostatočne veľký, ale nie príliš dominantný.
  • Uprednostnite štvorcový, obdĺžnikový alebo zaoblený stôl pred stolom v tvare písmena “L” alebo “U”.
  • Nechajte na stole len to, čo je naozaj nevyhnutné a čo každodenne používate. Ostatné vložte do zásuviek tak, aby ste to mali poruke.
  • Po ľavej strane môžu byť umiestnené vyššie predmety ako napr. šanóny a zakladače, po pravej strane nižšie predmety.
  • Za chrbtom by mala byť pevná stena, na ktorej môže byť zavesený obraz s nejakým posolstvom. Vpredu by mal byť voľný priestor s nerušeným výhľadom.

 

Priestorovo úsporné, ale psychologicky ťažkopádne open office. Foto: Alex Kotliarskyi

Doplnky v kancelárii

Na dotvorenie harmonického prostredia kancelárie môžete použiť viacero doplnkov, ktoré by mali spolu vytvárať súlad.

  • Ak máte kanceláriu orientovanú na západ, voľte bielu farbu stien. Ak na juh alebo východ, vhodnou farbou je zelená, juhozápad a severovýchod dobre dopĺňa žltá farba, ktorá rozjasní aj chodby a haly.
  • Farba kancelárskeho nábytku by mala byť čierna alebo antracitová.
  • Nebojte sa kombinovať hranaté prvky s oblými, drevo s kovom alebo svetlé farby s tmavými.
  • Voda symbolizuje hojnosť a peniaze, mali by ste ju teda preniesť aj do kancelárie – či už v podobe obrazu, fontánky, akvária, vlnitých závesov alebo tmavomodrej farby.
  • Južná strana kancelárie symbolizuje slávu a reputáciu, je teda vhodná na umiestnenie certifikátov a ocenení.
  • Vneste do kancelárie kúsok prírody prostredníctvom zelených kvetov na zemi alebo na stole.
  • Na pracovnom stole by nemala chýbať stolová lampa, ktorá by mala byť v prípade pravákov na ľavej strane, v prípade ľavákov na pravej strane. Použiť môžete aj stojacu lampu vedľa stola.

 

Kancelária šéfa

Kancelária šéfa, riaditeľa, vedúceho či manažéra by mala byť čo najďalej od vchodových dverí.Zabraňuje sa tak rozptyľovaniu a poskytuje priestor pre pokojnú prácu.

Mala by mať pravidelný tvar, samozrejmosťou je okno a dostatok prirodzeného svetla. Dôležitá je tiež priestrannosť, aby mohla cez ňu prúdiť energia – nech si už pod ňou predstavujeme čokoľvek. Do miestnosti by mali viesť iba jedny dvere, čistota a prehľadnosť totiž podporujú rozhodovanie.

Rozhliadnite sa po svojej kancelárii. Aký z nej máte pocit? A predstavte si, že ste do vašej kancelárie prišli ako celkom nezainteresovaný človek, aký by ste mali prvý dojem? Ak cítite, že niečo nie je v poriadku, možno by ste sa mali sústrediť na doladenie priestoru a možno, že už čoskoro na sebe zbadáte pozitívne zmeny. Veď pracovný priestor je pre nás často oveľa podstatnejší ako samotná činnosť, ktorú v ňom vykonávame.

 

About Author

Mária Synáková

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings