Lifestyle

Dôvody, pre ktoré začnete nakupovať v secondhandoch aj vy

  • 24 júla, 2022
  • 6 min read
Dôvody, pre ktoré začnete nakupovať v secondhandoch aj vy

Pokiaľ ide o nakupovanie vecí ako je oblečenie, hračky či nábytok, často a nanešťastie ich ľudia zvyknú kupovať nové. Pohodlie vybehnúť do veľkoobchodu a zakúpiť si konkrétnu položku tieto položky môže byť lákavé. No za akú cenu? Nielenže vás nákup nového zvyčajne stojí viac peňazí, ale vysokú cenu za výrobu týchto nových položiek platí aj životné prostredie. Ak sa nákupu vecí z druhej ruky ešte stále štítite, prinášame vám výhody, o ktorých by ste mali vedieť.

1. Úspora financií

Jednou z najzrejmejších a najznámejších výhod nákupu z druhej ruky je úspora peňazí. Často môžete nájsť použitý tovar až o 50 % lacnejšie v porovnaní s novou položkou. Keď si uvedomíte, že Američania míňajú ročne viac ako bilión dolárov na nepodstatné tovary, za celých 12 mesiacov dokážete ušetriť nemalú sumu. Ušetrenú čiastku môžete využiť prínosnejšie kúpou zážitku, kvalitnejších potravín alebo na investovanie. Či už nakupujete oblečenie, nábytok, hudobné nástroje alebo čokoľvek iné, budete môcť nájsť kvalitné veci za nižšie ceny z druhej ruky, ktoré sú ako nové. Ľudia však zvyknú predávať úplne nové položky za prijateľné ceny.  Ak natrafíte na značkové odevy, topánky či peňaženky, môžete ušetriť nemalú sumu a zároveň sa pýšiť dizajnérskym kúskom. 

Kto hľadá, nájde. V obchodoch s oblečením z druhej ruky dnes nájdete množstvo kvalitných a dizajnérskych kúskov. Ak nemáte čas zájsť do obchodu osobne, môžete nakúpiť secondhand oblečenie i cez internetové bazáry. Výber bude pre vás jednoduchší. Zdroj: pexels.com

 

2. Pomoc životnému prostrediu a ochrana prírodných zdrojov

Zdroje potrebné na vytváranie nových produktov nezahŕňajú len prácu a materiály. Energia a prírodné zdroje sa využívajú nielen pri tvorbe obalu, v ktorom predajný kus nájdete. Každý vyrobený produkt je zodpovedný za určitú úroveň vyčerpania prírodných zdrojov. Či už ide o ťažbu ropy, kovov, klčovanie lesov, pestovanie bavlny alebo čerpanie vody.

INZERCIA

Vedeli ste napríklad, že na výrobu džínsov je v priemere potrebných 6 800 litrov vody? Nákup použitého materiálu nielenže znižuje množstvo využívaných prírodných zdrojov, ale znižuje aj množstvo spotrebovanej energie a znečistenia okolia. Ide napríklad o pesticídy, spaľovanie paliva v nákladných autách, ktoré prevážajú predmety, toxické chemikálie a uhlíkové emisie. Pokiaľ ide o textil a odevy, približne 50 % energie vstupujúcej do textilného priemyslu sa spotrebuje už pri počiatočnej výrobe.

Výroba nového nábytku vytvára 100-krát viac skleníkových plynov ako ich oprava. Nákupom tovaru z druhej ruky nespotrebúvate ďalšiu energiu, pretože bola spolu s prírodnými zdrojmi použitá pri výrobe počiatočného tovaru. Nevytvárate teda dopyt po nových položkách, ktoré vyžadujú dodatočnú energiu alebo vyčerpávajú ešte viac prírodných zdrojov. V neposlednom rade keď kupujete použité veci, dávate im druhý život a šetríte ich pred vyhodením na skládku. Ľudia príliš často premýšľajú o znižovaní odpadu a recyklácii v fliaš, plechoviek a plastov, ale naše šatníky a iné domáce potreby sú rovnako zásadnými prispievateľmi k tomu, čo končí v koši nejednej domácnosti.

INZERCIA
Šanca veciam z druhej ruky = šanca pre našu planétu. Zdroj: pexels.com

 

3. Pomoc miestnym

Či už nakupujete v kamennom obchode,  vintage obchode, od suseda, ktorý zverejnil použitý tovar na sociálnych sieťach alebo na swape v centre mesta, vaše minuté peniaze zostanú v susedstve a neodídu do zahraničného veľkoobchodu. V skutočnosti sú sekáče často fundraisingovým rozšírením neziskovej organizácie. Takže môžete mať dobrý pocit z toho, že šetríte peniaze a životné prostredie a zároveň podporíte aj miestne obyvateľstvo. Nákup použitého tovaru však nie je len o podpore vášho rozpočtu, neziskových organizácií a planéty, podporujete aj miestne podniky a pomáhate miestnej ekonomike.

Inzercia

4. Nájdete unikátne výrobky

Teraz, keď poznáte výhody nákupu z druhej ruky, je čas na skutočne zábavnú časť! Polovicu zábavy tvorí vzrušenie z lovu vintage kúskov a šetrenia peňazí.  Hľadáte nové oblečenie na rande, nezvyčajný kus nábytku do vášho domu, ďalšiu knihu s dychberúcim príbehom alebo hry pre vaše deti? Z druhej ruky dokážete nájsť jedinečné, niekedy ťažko dostupné položky. Keď kupujete nové, zvyčajne si vyberáte z položiek, ktoré sú teraz všade vôkol vás. Prečo byť ako všetci ostatní? Okrem zrejmých výhod nákupu použitého získate ďalší bonus v podobe vlastníctva predmetov, ktoré len tak niekde nenájdete.

Aj v sekáčoch dokážete nájsť kúsky ako z módneho magazínu. Zdroj: pexels.com

5. Podpora domáceho šitia a vlastnej kreativity

Upcyklácia nálezov v sekáčoch je vzrušujúcim koníčkom, ktorý si mnohí mladí ľudia osvojili. Na internete dnes nájdete nekonečné množstvo ideí ako sa dá z nudného jednoduchého oblečenia urobiť jedinečný kreatívny kúsok a s trendovým vzhľadom. Inšpiráciou môže byť pre vás Katarína Peterová so pseudonymom La Florita. Katarína má na svojom Instagrame nielen kvantum fotografií a videí s nápadmi na oživenie odevu, ale ponúka aj kurzy ukcyklácie. Upcyklovacie oblečenia vám poskytne oddych pri kreatívnej zábave, pri ktorom sa naučíte šijacie zručnosti a dáte starému šatstvu novú dušu. Pozrite sa, ako hravo si vytvoríte sukňu z interiérových závesov:

Kde nakupovať z druhej ruky?

  • charitatívne obchody
  • online market
  • bazáry na sociálnych sieťach
  • mobilné aplikácie na nákup a predaj noseného oblečenia
  • vingate obchody
  • mieste swapy oblečenia
  • mieste secondhand obchody

Zdroj: hennepin.us, homefamily.net

About Author

Natália Adamkovičová

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings