GDPRTáto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu.Cookies a sledovanie môžete vypnúť
Lifestyle Na zamyslenie Zdravie

Chcem začať meditovať, čo mám robiť?

  • 31 mája, 2021
  • 4 min read
Chcem začať meditovať, čo mám robiť?
Každú situáciu musíme buď vyriešiť, alebo prijať | unsplash.com

Žijeme v uponáhľanej dobe, ktorá si časom vyžiada svoje obete. Do tridsiatky si väčšina plánuje zaobstarať taký život, aby na ,,staré“ kolená už nemusela pohnúť ani prstom. Chce byť, ľudovo povedané, za vodou. Pre tento cieľ je schopná urobiť hocičo, od nadčasov až po rôzny počet zamestnaní. Výsledný efekt môže byť prepracovanosť, únava či psychické poruchy.

Aby sme predchádzali prepracovanosti, únave, psychickým poruchám, ktoré sa časom môžu odzrkadliť na fyzickom zdraví, mali by sme sa začať starať o našu dušu.

Čo je to meditácia

Meditácia je technika, pomocou ktorej sa dostanete do stavu hlbokého sústredenia. Jednoducho sa prestanete zaoberať myšlienkami, ktoré súvisia s minulosťou alebo budúcnosťou. Budete žiť prítomným okamihom.

Čo hovorí veda na meditáciu ?

Existuje mnoho štúdií, ktoré sa zaoberali základnými teóriami meditácie a ich vplyvom na zdravie človeka. Zistilo sa, že meditáciou môžeme zmierniť prejavy úzkosti a depresie. Dokonca táto činnosť pomáha ľuďom s nespavosťou. Okrem toho pravidelným meditovaním je možné znížiť krvný tlak či príznaky syndrómu dráždivého čreva.

Výskumy naznačujú, že meditáciou možno zmeniť mozog i telo. Taktiež nie je vylúčené, že práve meditácia prispieva k zlepšeniu zdravotného stavu.

Prečo sa naučiť meditovať?

Meditácia je kľúčom k šťastnejšiemu životu, i keď nie je liekom na každú chorobu. Najväčším benefitom meditácie je, že nepotrebujete k tomuto cvičeniu žiadne špeciálne vybavenie a ani členstvo v klube.

Pomocou meditácie sa naučíte pracovať so stresom. Zlepšíte si koncentráciu, čoho následkom bude aj vycibrená pamäť. Budete vedieť vypnúť ten tichý hlások v hlave, ktorý vás sprevádza každý jeden deň. Výhody pocítite aj pri nejakej ostrejšej konfrontácii, zrazu budete na problémy pozerať z hora a stanete sa racionálnejšou osobou.

Ako začať s meditáciou?

Rovnako, ako pri hre na gitare, tak aj pri meditácii je veľmi dôležitá trpezlivosť. Prvá meditácia vás môže odradiť, pretože vydržať bez myšlienok niekoľko sekúnd vám dá určite zabrať. Avšak pravidelným tréningom sa z niekoľko sekundovej záležitosti môže stať pestrofarebný životný štýl. Budete potrebovať miestnosť, čas a polohu.

Inzercia
Kia Ceed SW na prenájom v AVIS MaxiRent

 

Nehľadajte pokoj, staňte sa ním | unsplash.com

Vyberte si miestnosť, v ktorej sa cítite nejlepšie, kde vás nebude nič vyrušovať. Postupom času sa naučíte meditovať aj počas umývania riadu, no na začiatok je nevyhnutné tráviť tento čas na tichom mieste.

Články na internete hovoria, že by ste mali začať s 10-minútovou meditáciou a potom potupne zvyšovať minutáž. Pravda je taká, že prvé meditácie budú naozaj krátke. Časom sa, však, dopracujete aj k hodinovej meditácii. Dôležité je nevzdávať sa.

Pred tým, ako začnete s meditáciou si zvoľte adekvátnu polohu (sed, ľah, stoj). Prvá asociácia, ktorá vám napadne v súvislosti s polohou pri meditácii je zrejme turecký sed (sukhásana), no nie je to pravidlo, pre začiatočníkov je najlepšou možnosťou ležanie.

Meditačných techník je veľmi veľa, no podstatou každej jednej je pozorovanie prítomnostiAk ležíte skúste sa pozorovať z vnútra, prechádzajte každý jeden centimeter na vašom tele. Ak sa vám lepšie sedí, tak pozorujte svoje okolie (nehodnoťte), skúmajte farby, tvary či zvuky (dokonca aj tie vlastné). V hociktorej polohe sa môžete sústrediť na svoj dych.

Ak by ste chceli svojho osobného sprievodcu meditáciou, tak vám odporúčame animovaný seriál na Netflixe – Headspace Guide to Meditation. Seriál ponúka rôzne techniky a inštrukcie, ktoré by vám mohli pomôcť pri začiatkoch.

Kia Ceed SW na prenájom v AVIS MaxiRent

About Author

Lola Varini

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.